Permalänk
Medlem

Vortex PBT keycaps för belysta tangentbord?

Någon som provat dessa tex? http://mechanicalkeyboards.com/shop/index.php?l=product_detai...
Funderar på att köpa när jag skaffat mig ett mekaniskt nästa vecka, och är sugen på PBT till tangentbordet.

Samt vad har ni för erfarenhet av PBT vs ABS?

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Tänk på att det där nästan säkert är ett set med ANSI-layout, istället för ISO-layout som svenska tangentbord använder (se exempel här). Dvs. vissa tangenter, t.ex. enter och vänster shift, kommer inte att passa på ett tangentbord med svensk layout.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Tänk på att det där nästan säkert är ett set med ANSI-layout, istället för ISO-layout som svenska tangentbord använder (se exempel här). Dvs. vissa tangenter, t.ex. enter och vänster shift, kommer inte att passa på ett tangentbord med svensk layout.

Redan kollat upp det, just det jag länkade (visst länkade jag?), var ISO. Så det är redan kollat.
Tänkte på det när jag tittade omkring.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk

Det står "ISO enter not included"...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

I beskrivningen står det att ISO Enter inte följer med.. kanske står fel iofs?

Citat:

PBT+POM Double Shot Keycap Set
104 Keycap Set
ISO Enter key NOT included.
Spacebar is BLANK. Pictures shows standard ABS spacebar.

/M

Permalänk
Medlem

Oh darn, då läste jag fel... awkward. Ja ja, då får den väl ligga här om någon finner detta av intresse.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldritzh:

Oh darn, då läste jag fel... awkward. Ja ja, då får den väl ligga här om någon finner detta av intresse.

Vet inte om det är PBT men passar enligt texten, medföljer ISO Enter:

http://mechanicalkeyboards.com/shop/index.php?l=product_detai...

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.