Är det värt att komma tillbaka redan nu?

Permalänk
Testpilot

Är det värt att komma tillbaka redan nu?

Hejsan!

Har spelat WoW sedan vanilla, tagit lite små pauser som de flesta i varje expansion då andra saker i livet haft högre prio. Men i och med MoP så slutade jag lira 1 månad in då jag tyckte spelet kändes förjävligt, gjort flera försök under MoP att komma tillbaka då jag verkligen vill lira spelet, men något med den expansionen fick mig att sluta hela tiden..
Nu med WoD på gång så är jag sjukt taggad på att ge spelet en chans till, speciellt efter att ha läst en massa på MMOchampion, sett Streams osv. från spelet, gillar verkligen att de går tillbaka mer mot äldre WoW både estetiskt och gameplay messigt.

Det blir även 10year anniversary vilket jag bara måste vara med på, speciellt MC raiden igen och allt sådant!

Så det jag undrar nu, är det värt att just idag köpa lite gametime och/eller förboka WoD och börja "preppa" inför releasen, eller är det att kasta pengarna i skön om jag inte gillat MoP tidigare?

--

TL;DR:
Är det värt att börja lira WoW nu i slutet av MoP, eller ska man vänta tills pre-eventen för WoD startar eller rent utav vänta tills release natten av WoD?

Tack på förhand!

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Hade exakt samma funderingar för några dagar sedan.
Slutade med att jag aktiverade kontot igen... till ingen större nytta.
Håll dig borta tills det är dags för 10-års jubileum, sedan kan du grinda lite innan WoD utan att hinna tröttna.
Men detta är ju bara min åsikt.

Visa signatur

Moderkort Asus ROG Strix 550-F | CPU AMD Ryzen 5 5600X | CPU-Kylare be quiet! Dark Rock Pro 4 | Ram Kingston HyperX Predator RGB 3200MHz 32GB | M.2 Intel 660p 1TB | GPU Asus GeForce RTX3080TUF | PSU EVGA SuperNOVA G2 750W | Chassi Fractal Design Define R6 TG

Permalänk
Testpilot
Skrivet av buLLit:

Hade exakt samma funderingar för några dagar sedan.
Slutade med att jag aktiverade kontot igen... till ingen större nytta.
Håll dig borta tills det är dags för 10-års jubileum, sedan kan du grinda lite innan WoD utan att hinna tröttna.
Men detta är ju bara min åsikt.

Haha, mjo det jag var lite rädd för...

Varför jag tänkte börja redan nu och inte vänta tills Oktober med 6.0 pre-patch var för jag ska rerolla klass, så tänkte eve. passa på att lära mig lite rotations i olika specs och få en feel för hur den ska spelas då jag vill börja raida från vecka 1. Men det kanske man hinner snappa upp under pre-patchen innan WoD släpps på riktigt "/

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Skrivet av phoenixdisciple:

Haha, mjo det jag var lite rädd för...

Varför jag tänkte börja redan nu och inte vänta tills Oktober med 6.0 pre-patch var för jag ska rerolla klass, så tänkte eve. passa på att lära mig lite rotations i olika specs och få en feel för hur den ska spelas då jag vill börja raida från vecka 1. Men det kanske man hinner snappa upp under pre-patchen innan WoD släpps på riktigt "/

Av det lilla jag läst så kommer det ändras massor för alla klasser vad gäller allt från vilka skills du har till hur de förhåller sig till varandra så att lära dig rotation nu är rätt meningslöst om du inte har tillgång till betan? Eller ja det beror ju på hur du är som spelare, har du aldrig lirat seriöst innan och inte brytt dig om rotations tidigare så kan det kanske vara värt att lira nu bara för att få en känsla för det.
Själv räknar jag med att aktivera kontot när 6.0 kommer eller ~2-3 veckor innan expansionen för att dra igenom allt jag missat sen MoP tier1 då det kommer vara mer givande nu än vid level 100.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av lanbonden:

Av det lilla jag läst så kommer det ändras massor för alla klasser vad gäller allt från vilka skills du har till hur de förhåller sig till varandra så att lära dig rotation nu är rätt meningslöst om du inte har tillgång till betan? Eller ja det beror ju på hur du är som spelare, har du aldrig lirat seriöst innan och inte brytt dig om rotations tidigare så kan det kanske vara värt att lira nu bara för att få en känsla för det.
Själv räknar jag med att aktivera kontot när 6.0 kommer eller ~2-3 veckor innan expansionen för att dra igenom allt jag missat sen MoP tier1 då det kommer vara mer givande nu än vid level 100.

Har ej tillgång till Betan just nu, och har lirat rätt hardcore sedan WotLK, bla. server 3rd med LK HC down osv.
Men ska byta klass till något jag aldrig lirat längre än till lvl 30~ så tänkte mest om det kunde vara värt att få en feel för rollen (alltid lirat tank/healer som DK/Paladin/Druid, tänkte rerolla DPS lock och en alt som Resto/ele shaman).

Har iaf tankat på tid då jag lär nå lvl 90 på den nya serven jag ska migga till, även med instant lvl 90 så har jag alten som ska lvlas upp, så loggar väl in lite då och då nu fram till 6.0 för att lvla

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Jag aktiverad mitt konto igen nyligen efter uppehåll sen maj 2013. Min tanke var att hinna köra igenom alla raids (LFR) innan de blir föråldrade. Jag missade många av Cataclysm-raiderna vilket jag lite ångrar.

Det är ju för tillfället löjligt enkelt att komma in i LFR med Timeless Isle som nydingad 90. Min hunter blev 90 i förrgår, och nu tror jag avg. ilvl är 490 efter ett par LFR och lite tid på Timeless..

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är riktigt kul nu faktiskt! Började för nån månad sen drygt, med ett uppehåll på nästan ett halvår innan dess och det finns så mycket att göra nu!
Jag förbokade WoD och fick en gratis 90 level up som jag använde på en hunter, som nu har ilvl 515. Så det är inte jättesvårt att få "bra" gear iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av phoenixdisciple:

Men ska byta klass till något jag aldrig lirat längre än till lvl 30~ så tänkte mest om det kunde vara värt att få en feel för rollen (alltid lirat tank/healer som DK/Paladin/Druid, tänkte rerolla DPS lock och en alt som Resto/ele shaman).

Har du klasser du inte spelat längre än lvl30??
Det hade varit trevligt att köra något nytt, har en lvl90 av varje dock.. plus ett gäng lite mindre alts.

Som sagt i tråden tidigare, det går relativt snabbt i LFR kön nu. Antar att folk grindar Black Prince rep.

Visa signatur

Moderkort Asus ROG Strix 550-F | CPU AMD Ryzen 5 5600X | CPU-Kylare be quiet! Dark Rock Pro 4 | Ram Kingston HyperX Predator RGB 3200MHz 32GB | M.2 Intel 660p 1TB | GPU Asus GeForce RTX3080TUF | PSU EVGA SuperNOVA G2 750W | Chassi Fractal Design Define R6 TG

Permalänk
Inaktiv

jag började raida i T16(SoO) körde normal från samma vecka 5.4 komm, sedan har jag kört heroic dom senaste 3~månaderna och kommer till garrosh 10hc, men raiding teamet splittrades innan vi började progga på garrosh så det va riktigt surt!
men har tappar ALLT intresse för att spela wow just nu, pvp är inte det minsta roligt(vilket jag älskade förut). Seige of orgrimma är mer änn ett år gammalt. så inte mycket att göra för min del, då jag också har 14k~ achieves... men för någon som inte spelat på länge är det säkert roligt att komma tillbaka, så kör på

är galet taggad för WoD

Permalänk

Taggar WoD och lirar väl någon raid ibland nu, helt klart värt det om man har tid över.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem

Jag ska starta mitt konto när jag kommer hem nästa vecka.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Blir nog att börja lira om några veckor när pre-expansion patchen kommit.

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk
Medlem

Jag började lira för ett par veckor sen igen och det det är rätt chill. Lvlade en ny mage till 60, boostade den tilll 90 med gratis boosten om man pre-orderar WoD, fick gratis proffs till 600 eftersom jag var 60 redan på den. PvPar en hel del, tog inte lång tid att få fullt honor gear, och där finns ingen CQ-cap längre så har nästan fullt CQ gear också. CM Gold runs går det att köra fram till 6.0 patchen kommer, och har haft rätt skoj där, fattas bara en av dom just nu. Har kört lite SoO LFR också och verkar väll helt okej tidsfördriv också. Sista bossen ger ett Heirloom vapen som scale'ar upp till lvl 100 så det kan vara värt att fixa nu innan.

Visa signatur

Intel i7-7700k @ 4.9Ghz - Noctua NH-U12P SE2 - MSI GTX 1070 Armor OC - AsRock Z270 Extreme4 - G.Skill Ripjaws V DDR4 3200MHz CL16 2x8GB - Corsair RM750x 750W - Samsung 970 EVO 500GB - Acer Predator X34 - Silverstone RV02-E - Asus Xonar Essence STX II 7.1 - Mionix Naos 8200 - Corsair Gaming MM400 - Das Keyboard 4 Ultimate MX Brown - Beyerdynamic DT990 Pro 250 Ohm - Antlion ModMic 4.0 Unidirectional

Permalänk
Medlem

Skrev ju för 20 dagar sedan att jag skulle börja igen, vilket jag gjort, den nya patchen är ganska värdelös när det kommer till content att bränna tid på. Det man kan göra är att lära sig de nya förändringarna inför expansionen. Sen går det väldigt fort att levla nu (lite mer än en timme 89-90). Skulle nog vänta tills veckan innan expansionen istället för att börja just nu.

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lankus:

Skrev ju för 20 dagar sedan att jag skulle börja igen, vilket jag gjort, den nya patchen är ganska värdelös när det kommer till content att bränna tid på. Det man kan göra är att lära sig de nya förändringarna inför expansionen. Sen går det väldigt fort att levla nu (lite mer än en timme 89-90). Skulle nog vänta tills veckan innan expansionen istället för att börja just nu.

Tänk dig då hur alla de som fortsatt spela har känt som har haft samma content -UBRS i över ett år..
Blizzards plan att det skulle ta kortare tid mellan expansionerna efter WotLK har ju misslyckats ganska rejält än så länge.

Men överlag så tycker jag att det är en ganska lagom tid att komma tillbaka nu om man inte spelat så mycket i MOP, har man redan gjort och sett allt, har sin legendary cloak osv så kan man gott stanna borta tills nån dag innan släpp.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Testpilot

Tjena!

Liten update;
Kom tillbaka när jag skapade denna tråden, har sedan dess bytt server, lvlat upp alla klasser till lvl 90 och lirat lite SoO normals med random guilds där jag kunnat hoppa in. Har även följt PreachGaming's YT kanal och hans videos om alla klasser/specs från WoD Alpha/Beta för att bilda mig en uppfattning av vad jag vill lira.

Slutsatsen är att jag kommer lira på min Lock som Demonology med Destro som Off-spec till en början i WoD PvE, kommer även lvla upp Paladin+Druid som Tank/Healer som alts för PvE.
För PvP kommer jag förmodligen dra upp min Hunter och sitta o leka på i PvP när jag har PvE downtime på mina andra karaktärer

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Avstängd

Jag tror WoD kommer bli en MOP kopia med bättre grafik.

Fokus kommer ligga på de som spelar några timmar i veckan och pvp kommer nog inte se några större förändringar heller.

Permalänk
Medlem

Dom har oerhörda kompabilitets problem just nu.
Och nja för första gången är jag kraftigt missnöjd.
Som en annan sa, Warlords of Draenor känns som den kommer att bli en MoP kopia :/

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av buLLit:

Hade exakt samma funderingar för några dagar sedan.
Slutade med att jag aktiverade kontot igen... till ingen större nytta.
Håll dig borta tills det är dags för 10-års jubileum, sedan kan du grinda lite innan WoD utan att hinna tröttna.
Men detta är ju bara min åsikt.

WoD släpps ju faktiskt innan 10 års jubileumet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Dom har oerhörda kompabilitets problem just nu.
Och nja för första gången är jag kraftigt missnöjd.
Som en annan sa, Warlords of Draenor känns som den kommer att bli en MoP kopia :/

Som någon som faktiskt kom tillbaka för ett par veckor sedan så undrar jag vad för kompatibilitetsproblem du syftar på?
Enda problemet jag haft sen patchen kom var idag medans jag levlade en ny char och fick en level 42 tank i en instans med level 47 mobs via LFD vilket gjorde det onödigt svårt eftersom alla mobs gjorde crushing blow på honom pga av level skillnaden.

Om du fokuserar på PVP kan jag väl kanske förstå frustrationen.

Och om WOD blir likt MOP så är det bara positivt imo, har bara varit en alldeles för lång expansion precis som både WotLK och Cata.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av gabriel15:

Jag tror WoD kommer bli en MOP kopia med bättre grafik.

Fokus kommer ligga på de som spelar några timmar i veckan och pvp kommer nog inte se några större förändringar heller.

Jag tror du får tänka om väldigt snabbt då!

Spelat lite på Beta servers med, och kan säga att jag tycker det är enormt stor skillnad när det kommer till PvE biten iaf, det är betydligt svårare att pugga då det krävs mycket mer kordination mellan spelarna för att lyckas, och allt vad AoE-clearing en gång var är bara att glömma
Sedan så kommer det aldrig bli som förr, har som sagt lirat sedan Vanilla själv men tyckte inte spelet började ta form fören slutet av TBC.

När det kommer till PvP så har ju Blizzard sedan länge sagt att de inte kommer röra PvP speciellt mycket alls under närmaste framtid då de anser att deras nuvarande modell duger mer eller mindre. Själv spelar jag bara PvP för att slå ihjäl dö-tid (och för att äga newbs, hue hue), så det rör kanske inte mig på samma sätt som många som bara spelar spelet för sin PvP.

Skrivet av Bloopy:

Dom har oerhörda kompabilitets problem just nu.
Och nja för första gången är jag kraftigt missnöjd.
Som en annan sa, Warlords of Draenor känns som den kommer att bli en MoP kopia :/

Kompabilitetsproblem? Nu blir jag nyfiken då jag lirat på allt från äldre kort så som gtx 460/HD6870 upp till GTX 780/gtx 860m (matchande CPU för GPU generationen).

--

Tycker inte man ska döma ut spelet baserat på ett par YouTube klipp, det minsta man kan göra är att spela betan personligen eller skaffa fulla spelet på release och gör sin egna bedömning innan man ratar det

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Vet inte vad som syftas på med att de skulle gå tillbaka mot "gamla WoW". De förenklar CC, tar bort en massa spells, gör ytterligare ansträngningar för att alla klasser av samma roll ska ha liknande funktionalitet och inte skilja sig för mycket, o.s.v. För mig är det precis tvärtom mot vad Vanilla och TBC var.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Curik:

Vet inte vad som syftas på med att de skulle gå tillbaka mot "gamla WoW". De förenklar CC, tar bort en massa spells, gör ytterligare ansträngningar för att alla klasser av samma roll ska ha liknande funktionalitet och inte skilja sig för mycket, o.s.v. För mig är det precis tvärtom mot vad Vanilla och TBC var.

Vet inte hur mycket du spelade under vanilla, men kommer ihåg hur det var att spela Warlock; Fear -> Poppa Trinket -> ShadowBolt ->8-12k Crit beroende på gear = instant win i PvP.
Eller Arms Warrior för den delen som hade 2 spells man "spammade" med flera sekunder downtime medan man väntade på Rage från auto attacks.

Spelet om något är sjukt mycket bättre på alla plan än i vanilla i mitt tycke, Vanilla var svårt på fel sätt. Och med svårt på fel sätt menar jag att spelet bara var obalanserat svårt, inte mekaniskt svårt som spelet kan vara nu.

Och när det kommer till "alla Ranged DPS casters ska vara likadana" så håller jag med delvis på Blizzards sida, kommer aldrig glömma hur lack jag blev som Mage DPS i WotLK då man blev bootad från raids för Ele shamans hade så mycket mer för raiden. Eller när man alltid valde Paladins istället för Warriors då de gjorde en massa bonus skada mot undeads (+ extra CC mot undeads). Det är helt enkelt inte kul, ser hellre att klasserna kommer med samma buffs, men olika spells/spelsätt på andra ställen.

Edit: Stavfel

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >