Permalänk

Skicka in ett grafikkort

Ja det har hänt något med mitt grafikkort orkar inte säga vad, men iallafall är det någon har skickat tillbaka sitt grafikkort för lagning till komplett, och det jag undrar är cirka hur länge det dröjde för att få det fixat.

Tack för mig

Permalänk
Medlem

Om det över huvudtaget går att laga beror på vad som har hänt med det. En gång kortslöt jag ett några veckor gammalt grafikkort med en skruv som jag tappade. Då var det bara att köpa ett nytt även om det var väldigt dyrt.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk

Min dator är väldigt ny och jag har pratat med support och dem säger att jag ska skicka in det på lagning, problemet är att det låter skit högt och att min fps har börjat droppa som fan

Permalänk
Medlem
Skrivet av sundman98:

Min dator är väldigt ny och jag har pratat med support och dem säger att jag ska skicka in det på lagning, problemet är att det låter skit högt och att min fps har börjat droppa som fan

att skicka in ett grafikkort på reparation kan ta allt från ett par dagar til flera år.. du får nog vända dig till komplett om du vill ha svar på när du får tillbaka det, om de upptäcker att du förstört det på något sätt så kommer de antagligen debitera dig för både felsökning och porto.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk

Okej tackar

Permalänk
Skrivet av sundman98:

Min dator är väldigt ny och jag har pratat med support och dem säger att jag ska skicka in det på lagning, problemet är att det låter skit högt och att min fps har börjat droppa som fan

Vill du laga ditt grafikkort så måste du skicka det till din återförsäljare, Jag vet att komplett inte lagar men däremot kan du eventuellt få ett nytt om du har tur. Och få ett grafikkort reparerat tror jag kommer kostar dig en del, med frakt, avgifter, som du sen ska skicka till utlanden.

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Medlem

Om grafikkortet är väldigt nytt borde det ju gå på garantin. Ofta får man då ett helt nytt grafikkort.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

beror ju helt på problemet med kortet, går ju inte att avgöra när du inte berättar vad som hänt / symptom

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk

jaja asså jag köpte en komplett gamer i somras, tror ni man kan ringa dem och fråga om de kan skicka ut ett nytt grafikkort till mig? för de har skickat en ny processor till mig innan så då bör det väl gå med ett grafikkort också tycker man

Permalänk
Medlem
Skrivet av sundman98:

jaja asså jag köpte en komplett gamer i somras, tror ni man kan ringa dem och fråga om de kan skicka ut ett nytt grafikkort till mig? för de har skickat en ny processor till mig innan så då bör det väl gå med ett grafikkort också tycker man

Bara komplett kan svara på detta.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

Du skulle nog bli hjälpt av att berätta vad som hänt då det är lättare för oss andra att avgöra om det är mening med att skicka in det övh.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW