Geforce Drivers 344.48 WHQL med Dynamic Super Resolution till Kepler och Fermi

Permalänk
Skrivet av Carlj:

Min blev helt skogstokig när jag försökte installera drivrutinen. Fel uppstog underinstallationen och nu hittar inte datorn grafikkortet längre. (Y) whoho.

Samma sak här, men bara installera om drivrutinen manuellt från hemsidan, min funka efter omstart, men när jag aktiverade SLI fick jag bluescreen

Men funkar nu efter ominstallation, funkade inte från geforce experience, den va korrupt.

Visa signatur

nVidia Titan X (Pascal), Intel i9 9900K, 32 GB DDR4@3200 MHZ, Samsung 970 EVO 1TB, Asus Maximus Gene XI.

Acer Predator X34, Logitech G900, G513, G13, G933.
Creative GigaWorks S750 - 7.1 högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Tips, tanka aldrig ifrån GeForce Experience. En gång av alla gånger jag testat det har jag fått normal hastighet, annars ligger den på max 200kb/s. Tanka ifrån det programmet är helt åt helvete.

Får testa detta ikväll. Någon som jämfört detta med downsampling? Just nu kör jag med det på Diablo III, men text blir inte riktigt optimal tyvärr. Dessutom så verkar inte något högre än 60Hz fungera på 1440p och uppåt.

Märkligt, drog hem det igår.
Maxade linan på 7MB/sekund... märkligt problem ni har.

Visa signatur

Vänligen citera inlägget för ett snabbt svar!
Heltids streamer @ https://go.twitch.tv/Puvvve

MB: Asus Maximus Hero VIII CPU: Intel i7 6700K @ 4.5ghz GFX: Asus GTX 1080Ti OC

Minne: 2x8GB 3000mhz Ballistics Extreme Display: BenQ XL2411T

Mus: Steelseries Rival 300 Black Tngntbord: Qpad MK-85 PRO Headset: Astro A50

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puvve:

Märkligt, drog hem det igår.
Maxade linan på 7MB/sekund... märkligt problem ni har.

Samma här, drog ner den nyss och fick 10 MB /s och inga problem att installera.

Permalänk

Testade DSR i Kerbal Space Program nu, och lustigt nog så får jag ofta bättre prestanda och utseende i 4K och 2x AA, mot 1080p och 8x AA

Visa signatur

EVGA G2 Supernova 750W, ... , 2x8GB Vengance, MSI GTX760 4GB Gaming Ed + GTX580 3GB Phantom (ej SLI).

Permalänk
Medlem

Jag fick mouse input lag i Shadow of Mordor efter nya drivisen, något som vet varför? DSR och AA är AV.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JBE:

Se på videon, allt flimmer som man ofta ser av gräs/träd/trappor etc är nästan borta.

Det såg intressant ut

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av trickysaer:

Knappast, om du redan ligger på en väldigt hög nivå så är det helt klart värt att uppgradera till 1440p Stor skillnad tycker jag åtminstone. Spelar du spel där du klarar dig med 60fps (som t ex D3) är det värt det tycker jag. I fps däremot vill man ju ligga på de sina stadiga fpsen och då kanske inte klivit upp till högre upplösningar är värt om man är tvungen att ställa ned den övriga grafiken.

Snackar om man har 1080p skärm......... *faceplant* hehe nejdå så farligt var det inte, men ändå.

Permalänk

Jäklar vilken skillnad man fick med DSR i Black Flag. Speciellt alla rep och riggar på fartygen. Synd att jag ligger på 20fps med 4x sampling

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Snackar om man har 1080p skärm......... *faceplant* hehe nejdå så farligt var det inte, men ändå.

Ja? Hela poängen är ju att du kan använda en sorts supersampling för att ha 1080p-skärm men rendera i högre upplösning. Akta huvudet...

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Jag märkte inte så stor skillnad. Förutom att Steam overlayen har blivit väldigt liten haha.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem

Men fortfarande inget stöd för 9xxm antar jag?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av trickysaer:

Ja? Hela poängen är ju att du kan använda en sorts supersampling för att ha 1080p-skärm men rendera i högre upplösning. Akta huvudet...

Det är inte mitt huvud jag är orolig för.
hint: Någon började prata om högupplöst skärm.