Intel's Kitchen sänds på torsdag

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Snacka om att juryn var dryga Att alltid utgå från att byggarna är idioter istället för att något fel faktiskt kan vara utom byggarens kontroll...kändes som att de dragit till med det för att det skulle passa en generiskt tv-personlighet, men men

Om man läser här http://www.sweclockers.com/forum/52-nyhetskommentarer/1329095... så verkar det som det är rätt taskigt klippt.

Men håller med, att dom var rätt hårda/aggressiva t.ex när vit klaga på att inga bios inställningar kunde sparats med T-bordet och mus installerat (tror det var vit lag).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Vilken bitter jävla dagisstuga det är här inte, vissa borde rent ut skämmas. Kul tävling, kul initiativ. Grattis till vinnarna!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Broken-arrow:

Om man läser här http://www.sweclockers.com/forum/52-nyhetskommentarer/1329095... så verkar det som det är rätt taskigt klippt.

Men håller med, att dom var rätt hårda/aggressiva t.ex när vit klaga på att inga bios inställningar kunde sparats med T-bordet och mus installerat (tror det var vit lag).

Det var gult lag som klagade på det

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Detta borde vara en tillställning för proffs och inte uppblandat med minderåriga amatörer

Jag undrar om det var sådana gliringar som sporrade Aaron Swartz när han satt och skrev på RSS
PR-stunt, ja absolut.

Skrivet av Lucas G:

Jag ska påminna att alla dessa s.k "proffs" fick ansöka om de ville...
...De som ansökte deltar defacto i den enda datorbyggar tävling vi har i Sverige,

Du/ni vann så det borde väl täppa till munnen på alla avundsjuka Grattis!
Även om själva klippningen och valet av programledare kunde ha varit bättre så tycker jag att upplägget/programidén är lysande! Tänk om man kunde få se lite mer sånt här istället för alla tråkiga matlagningsprogram.

Detta borde visas på SVT under bästa sändningstid enligt mig!

Jag ångrar mig, Erik & Mackan´s okunskap är faktiskt rolig :)
Visa signatur

Chassi: Define 7 Compact | Mobo: Crosshair VIII Dark Hero | CPU: 5900x | RAM: 128 GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | GPU: RX 6750 XT | M.2: 2 x 980 PRO 2TB | SSD: 870 EVO 4TB | PSU: Seasonic Prime PX 1300W | Kylare: Noctua NH-D15 chromax | OS: Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hiraeth:

"Minderåriga amatörer"

*springer och tar skydd*

Jag ska påminna att alla dessa s.k "proffs" fick ansöka om de ville, vem har sagt att vi kan mindre för att vi är yngre? De finns de som är "profesionella" då de gör sånt här på daglig basis, men betyder de att de är bäst när det kommer till kritan?

Vill inte vara den, har kanske blivit lite mycket från min sida nu men vet ej om du har tillräckligt med kunskap för att uttala dig om vad de andra kan och inte kan haha

Tror du underskattar en hel del,
De som ansökte deltar defacto i den enda datorbyggar tävling vi har i Sverige,

Vad de andra i tävlingen kan vet jag inget om. Det stod inte tillräckligt i artikeln för att skvallra om deras kunskaper och jag syftade alltså inte till dem.

Det är klart som fan att den som jobbar med något dagligen är bättre än en amatör. 10k h-regeln är väl ett rätt accepterat begrepp och är man under 18 så bör man alla gånger falla inom ramarna för "junior", då man omöjligt kan uppnått ens i närheten av vad ett proffs i mitten av sin karriär har åstadkommit. Om något så sträcker sig inte detta forum ut till alla inom branschen och har således inte gett alla proffs chansen att delta. Sweclockers är inte så jävla hett alla gånger, som många vill mena att det är.

Jag ansökte inte personligen just p.g.a. att jag anser att titeln som "mästare" bör anstå någon som faktiskt lagt den tid bakom sig som krävs för att bli bäst. I egenskap av amatör så tänkte jag inte ge mig i kast med ett väl-rutinerat proffs med x antal år i branschen. Uppenbarligen missbedömde jag vilken typ av tävling det egentligen handlade om.

Jag kanske också bör påpeka att detta är inte menat för att klanka ned på dina/era kunskaper i den yngre generationen. Jag är säker på att för er som har ett genuint intresse så kommer titeln "mästare" vara minst sagt befogad om några år. Men i min värld rimmar det illa att ställa upp minderåriga i en tävling mot äldre som bör ha åtskilliga tusentals timmar bakom sig.

Som jämförelse så skulle inte en snickare-lärling kunna bygga ett hus lika bra/snabbt som en fullärd snickare i sina bästa år.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Skrivet av Rajat:

Det var gult lag som klagade på det

Just det så kan det vara ja.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar