Permalänk
Medlem

Trött på nyinköpt G27

Tjena!

Köpte mig precis en ny ratt!
Nöjd med kvalitet etc, men skiten fungerar inte som det ska.

Har suttit i en timmat och försökt fram och tillbaka och få den att fungera (Ratten fungerar, force-feedback gör det inte), samt H-shiftern fungerar inte alls.

Hittar heller inga drivrutiner då "det inte ska behövas", men känns som om det fortfarande saknas då Windows inte känner ingen eller har möjligheten att de ändringar som ska gå med Logitech Profiler.

Använder W 8.1, 64bit.

Testat flertal olika spel med _skrivet support för ratten_ (T.ex F1 2013/2014, DIRT etc)

Någon som vet vad jag ska göra? Alt länkar till rätt drivrutiner, då jag inte hittar NÅGOT ang. Profilern.

Mvh

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Avstängd

installera drivers från win 8 så funkar den

Visa signatur

CHASSI: CUSTOM OBSIDIAN 900D CPU: i7 5930K @ 4.5GHz MB: GIGABYTE X99 G7 WIFI RAM: CRUCIAL DDR4 @ 2666MHZ 16GB SSD: ADATA SPD PRO 128GB ,SPD PRO 256GB HD: SEAGATE 2TB ,WD 3TB GREEN GPU: gt210 1gb PSU: EVGA SUPERNOVA G2 1300W SKÄRM: ASUS PB287Q 4K VATTENKYLNING: CUSTOMLOOP 2X 480RAD,240RAD
https://www.youtube.com/watch?v=debByyBcG3A]

Permalänk
Medlem

Har du Profiler installerat? Hur ser det ut i Game Controllers i Windows?

Har Windows 8.1 x64 själv och det funkar. Var dock tvungen att ha Logitech Profiler installerad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

Har du Profiler installerat? Hur ser det ut i Game Controllers i Windows?

Har Windows 8.1 x64 själv och det funkar. Var dock tvungen att ha Logitech Profiler installerad.

Yes, Logitech Profiler och det funkar direkt.

Visa signatur

i7-13700K / Noctua NH-D15 * 2x16GB Kingston 32GB DDR5 5600MHz * KFA2 RTX 4090 SG *
ASUS Prime Z690-A * be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W * Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB * Acer Nitro 32" 4K * Objetive 2 amp+DAC * Antlion MicMod V2 * Philips Fidelio X2. *

Permalänk
Medlem

Har samma ratt, framförallt kopplingen tycker jag är svår att få igång. Fungerar inte som den ska i Shift 2 och några andra jag testat. Dirt 3 och Grid Autosport är de jag gillar mest, framförallt det sistnämnda. Viktigt att installera Logitech Profiler som andra skriver, sen brukar jag också ställa ner "omfånget" på ratten, 900 grader är för mycket i bilsportspel (men säkert helt rätt i Euro Truck Simulator eller trafikskoleprogram).

Visa signatur

Huvuddator: Ryzen 2700X EK HF vattenblock|32GB|RTX 3080 Alphacool Eisblock, 280 + 420 rad.
Server: AMD 3850|16GB|~3,5TB HDD|360 rad
Lullull: Rift+Touch|HOTAS Warthog|G27|PS5|Switch OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av hytin:

installera drivers från win 8 så funkar den

Alla drivrutiner som den får automatiskt är installerade.
Hittar inga på Logitechs hemsida, då det inte ska "behövas"

Skrivet av DeFeCT79:

Yes, Logitech Profiler och det funkar direkt.

Saknar Profiler, då jag inte hittar mjukvaran?

Skrivet av Cyne:

Har samma ratt, framförallt kopplingen tycker jag är svår att få igång. Fungerar inte som den ska i Shift 2 och några andra jag testat. Dirt 3 och Grid Autosport är de jag gillar mest, framförallt det sistnämnda. Viktigt att installera Logitech Profiler som andra skriver, sen brukar jag också ställa ner "omfånget" på ratten, 900 grader är för mycket i bilsportspel (men säkert helt rätt i Euro Truck Simulator eller trafikskoleprogram).

Förstår precis, tack för tipset!

När går in i Kontrollpanelen -> Device manager, G27 och får upp där man kan kalibrera enheten, så finns det ingen information ang tryckpunkterna för koppling eller shiftern. Dem går inte att kalibrera eller ens hitta i den menyn

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Nu har jag en G25, men jag kan aldrig tänka mig att skillnaderna är enormt stora. Här är mjukvaran som Logitech säger man ska ha till G25/G27: 64bit, 32bit.

Det är inte det mest logiska mjukvaran, med profilerna, så det man får göra att leta upp inställningar på nätet till varje spel, eller prova lite själv.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbertMwugabi:

Nu har jag en G25, men jag kan aldrig tänka mig att skillnaderna är enormt stora. Här är mjukvaran som Logitech säger man ska ha till G25/G27: 64bit, 32bit.

Det är inte det mest logiska mjukvaran, med profilerna, så det man får göra att leta upp inställningar på nätet till varje spel, eller prova lite själv.

TACK SÅ OTROLIGT MYCKET!!!!!

Att det ska va så satans svårt att hitta drivrutiner

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

TACK SÅ OTROLIGT MYCKET!!!!!

Att det ska va så satans svårt att hitta drivrutiner

Inga problem, höll själv på att bli tokig när jag skulle installera min G25'a förra helgen.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk

Jag sålde min för 1 månad sedan. Jag kan rekommendera några spel och det är LFS, IRACING och RFACTOR. Du behöver kanppt röra inställningarna på dessa spel, det är bara att trycka på g27 så är allt redan färdigt + underbara spel.