Asus avtäcker ROG Ares III med dubbla Hawaii XT och vattenkylning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Ja, jag bryr mig om tjejen både när det gäller "utsida" och "insida",
och jag bryr mig även hur datorn ser ut på utsidan (chassit uppenbarligen)
och insidan, men när det gäller insidan så bryr jag mig om vad det är för delar, inte hur
delarna ser ut.

F.ö så är din jämförelse väldigt konstig, samt att jag förstår att alla är olika,
men jag förstår fortfarande inte hur det kan vara så viktigt att komponenterna ska se
snygga ut om man inte ens har ett fönster...

Tycker jag inte. Vissa kör Ferrari, andra kör vedbo-trimmad Volvo. Har man spenderat pengar, så kan man vilja visa upp sitt bygge, samtidigt som andra är som dig, som inte förstår varför man vill göra det.

Nej, det behöver inte vara snygga ifall du kör stängt. Det var ju inte svårt att räkna ut...Har du däremot fönster så vill du gärna att det ser bra ut, antar jag.

Mycket tveksamt ifall tillverkarna skulle tjäna mer på att göra korten fula. Vissa köper Noctua-fläktar för deras kylning, andra hatar färgkombon, vissa älskar färgen.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Tycker jag inte. Vissa kör Ferrari, andra kör vedbo-trimmad Volvo. Har man spenderat pengar, så kan man vilja visa upp sitt bygge, samtidigt som andra är som dig, som inte förstår varför man vill göra det.

Nej, det behöver inte vara snygga ifall du kör stängt. Det var ju inte svårt att räkna ut...Har du däremot fönster så vill du gärna att det ser bra ut, antar jag.

Mycket tveksamt ifall tillverkarna skulle tjäna mer på att göra korten fula. Vissa köper Noctua-fläktar för deras kylning, andra hatar färgkombon, vissa älskar färgen.

Jag kan visa upp min dator, men då visar jag utsidan.
Skillnaden är ju att en dator utan fönster på chassit ser man inte komponenterna ändå,
på en bil spelar det roll även om du inte skulle ha fönster eftersom du ska vara inne i den.

Permalänk

Kortet är låååång, ficke presis platts i mitt corsair air 540

Visa signatur

Laptop Asus G18 (G814JZ-N6034W)
Intel Core i913980HX 24 st kärnor ((8P 5.6GHz + 16E 2.2GHz) Antal trådar 32 st
Nvidia GeForce RTX 4080 2330 MHz12 GB, TDP 175w
Ram 32 GB, ((2 x 16GB))DDR5 SO-DIMM (4800 MHz)