Permalänk

Hur är pvpn i Lotro?? Lirade för länge sedan men annat dök upp så kom ej upp i nån märkvädig lvl Men gillar Sagan om Ringen, och gillade spelet de jag hann spela!

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk
Skrivet av Gurrasson:

Hur är pvpn i Lotro?? Lirade för länge sedan men annat dök upp så kom ej upp i nån märkvädig lvl Men gillar Sagan om Ringen, och gillade spelet de jag hann spela!

LotRO har en fantastisk värld och underbara miljöer, men är uteslutande ett PvE spel.

PvP zonen (Ettenmoors) är bara en gimmick som man kan spendera lite tid på i brist på annat, men är som som helhet inte mycket att skriva hem om.

Permalänk
Skrivet av Trudgelmer:

LotRO har en fantastisk värld och underbara miljöer, men är uteslutande ett PvE spel.

PvP zonen (Ettenmoors) är bara en gimmick som man kan spendera lite tid på i brist på annat, men är som som helhet inte mycket att skriva hem om.

Ett tillägg här är att PvPn dött ut i princip helt på vissa servrar, så är man ute efter det får man kolla upp noga vilken server man väljer.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4770K @ 3,5Ghz | MSI Z87-S02 | 2 x Geforce GTX780 3Gb | 2 x 8Gb DDR3 1600Mhz | Samsung 840 Evo 500Gb SSD

i7 950 @ 3,06Ghz | MSI X58A-GD65 | 2 x Geforce GTX460 OC 1Gb | 3 x 2Gb DDR3 1333Mhz | Corsair Force Series 120Gb SSD

Permalänk
Skrivet av Trudgelmer:

LotRO har en fantastisk värld och underbara miljöer, men är uteslutande ett PvE spel.

PvP zonen (Ettenmoors) är bara en gimmick som man kan spendera lite tid på i brist på annat, men är som som helhet inte mycket att skriva hem om.

Hmm, gillar ju att spela lite pvp Är ju inte emot pve, men gillar när man har lite att göra kunna hoppa in o köra en match då o då
Men de är inget att sträva efter? Drog igång Star Wars i veckan, men tycker fortfarande de är små "buggigt" eller hackar va de då gör när man kör på bättre grafik. Sitter ju endå med sprollans ny burk så kan inte vara det

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk
Skrivet av vr00mfondel:

Ett tillägg här är att PvPn dött ut i princip helt på vissa servrar, så är man ute efter det får man kolla upp noga vilken server man väljer.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Gurrasson:

Hmm, gillar ju att spela lite pvp Är ju inte emot pve, men gillar när man har lite att göra kunna hoppa in o köra en match då o då
Men de är inget att sträva efter? Drog igång Star Wars i veckan, men tycker fortfarande de är små "buggigt" eller hackar va de då gör när man kör på bättre grafik. Sitter ju endå med sprollans ny burk så kan inte vara det

Hör klagomål på min server om att pvp´n dött helt. Stör inte mig så mycket just i LOTRO då det är miljöerna och vägen mot Mordor eller var det nu slutar som är huvudsaken för mig. Finns betydligt bättre spel för pvp än LOTRO, WoW ocg SWTOR om man är pvp orienterad... som tex Darkfall.

Roar mig med att sakta levla och samtidigt crafta tailoring (drar ner hastigheten rejält).

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk

En bra liten artikel om den nya Beorningklassen som kommer snart.

http://massively.joystiq.com/2014/10/18/the-road-to-mordor-te...

Tveksamt om jag kommer att testa den men det blir ett kul inslag ändå.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk

Vilken klass är rolig att köra då??

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk
Skrivet av Gurrasson:

Vilken klass är rolig att köra då??

Alla klasser har sin charm. Tycker att det fina är att klasserna skiljer sig åt en hel del i upplevelse till skillnad från i andra mmo.
Min favorit är hunter (som är min main), den anses nog vara en enkel solo klass. Lite tråkigt dock att det vimlar av hunters överallt.
Den klass jag absolut inte kan med är ministrel... känns konstig på något sätt, slö och trist.

Det viktigaste är nog att man "känner" för sin toon för att inte tröttna.

LOTRo' är verkligen gjort för att man ska skapa alts. i alla klasserna.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Skrivet av Gurrasson:

Vilken klass är rolig att köra då??

Det beror ju lite på vad man är ute efter. Den enda klassen som egentligen spelas annorlunda är Warden med sitt gambit system.

Annars finns de flesta "standard" klasser som man hittar i de flesta fantasy MMO, men det är egentligen ingen större skillnad i hur de spelas.

Själv har jag alltid varit svag för Warden då den just är lite annorlunda, men sedan servrarna flyttades till staterna, och lagget blir värre och värre för varje uppdatering så har Warden tyvärr blivit tråkigare på senare tid. Warden är också den klass som fungerar sämst i BBs.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4770K @ 3,5Ghz | MSI Z87-S02 | 2 x Geforce GTX780 3Gb | 2 x 8Gb DDR3 1600Mhz | Samsung 840 Evo 500Gb SSD

i7 950 @ 3,06Ghz | MSI X58A-GD65 | 2 x Geforce GTX460 OC 1Gb | 3 x 2Gb DDR3 1333Mhz | Corsair Force Series 120Gb SSD

Permalänk

Hade en lvl 22 human champion kvar på kontot, men vet inte om en dwarf hade varit coolare? Vad tycker ni? Värt börja om?
Sen en fråga, kan man inte byta utseende på sin karaktär när man skapar dem? Ögon, skägg, hår, etc.

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk
Medlem

Vilken Race man ska välja beror väl på vad man tycker själv.

När det gäller utseende så kan du gå till en "Barber shop" (finns på många ställen - men på level 22 finns den inne på "Prancing Pony" i Bree Du kan till viss del ändra din chars utseende.

http://lotro-wiki.com/index.php/Barber

Permalänk
Medlem

intressant att lotro fortf är aktivt
spelade det för några år sedan och tänker ibland på att ta upp det igen men är alltid för rädd för att ligga för långt efter.

de sista jag spelade var nog mirkwood, tror jag blev lvl 65?
Hur långt efter är jag om jag vill börja igen, går det att komma ikapp?
Spelade på server snowbourn om ja minns rätt, är de något folk kvar där?

Visa signatur

Intel Core i7 2600K @ 4,5GHz | EVGA GeForce GTX 780 Ti Superclocked 3GB | Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V | MSI Z68A-GD65 G3 REV B3 | Noctua NH-U9B SE2 | Samsung 850 Pro 512GB | Corsair HX 850W 80+ Silver Modulär | Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem
Skrivet av lilja90:

intressant att lotro fortf är aktivt
spelade det för några år sedan och tänker ibland på att ta upp det igen men är alltid för rädd för att ligga för långt efter.

de sista jag spelade var nog mirkwood, tror jag blev lvl 65?
Hur långt efter är jag om jag vill börja igen, går det att komma ikapp?
Spelade på server snowbourn om ja minns rätt, är de något folk kvar där?

Jag är visserligen Lifetimer men jag kommer inte ihåg riktigt när de övergick till F2P och in-game store.

Jag startade en helt ny char (Warden) för 2 veckor sedan för att se vilka förändringar som jag upplevde genom spelet och - utan frekvent spelande - är min gubbe nu på lvl 72. En annan sak är att det verkar ganska folktomt på lägre levlar - i Mirkwood tror jag att jag såg max 10 andra totalt när jag var där.

I mitt tycke går det alltför snabbt gentemot hur det var före F2P. Fram tills nu har jag inte upplevt att någon quest har varit någon utmaning som det var förut. Jag spelar enbart solo PVE på Laurelin-servern.

På högre levlar 85+ och i fellowships finns det fortfarande lite spänning kvar tycker jag.

Klockan 09:15 fanns det 78 inloggade på Snowbourn-servern.

Att du skulle vara mycket efter tycker jag väl inte - det tar du igen snabbt - men det har ju varit en hel del förändringar som du är tvungen att "läsa" upp dig på.

Permalänk
Skrivet av lilja90:

intressant att lotro fortf är aktivt
spelade det för några år sedan och tänker ibland på att ta upp det igen men är alltid för rädd för att ligga för långt efter.

de sista jag spelade var nog mirkwood, tror jag blev lvl 65?
Hur långt efter är jag om jag vill börja igen, går det att komma ikapp?
Spelade på server snowbourn om ja minns rätt, är de något folk kvar där?

Det går rätt snabbt att komma ifatt nu för tiden, men vänta dig inte att få se så mycket andra spelare under tiden.

Snowbourn är ju dock en av de få servrarna som faktiskt har en hyffsad befolkning, dock lär de flesta vara vid level-cap. Bästa tiden att starta Lotro på nytt (med ny karaktär) lär ju vara när Beorning släpps, då lär det bli lite fart i låg-level områdena igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4770K @ 3,5Ghz | MSI Z87-S02 | 2 x Geforce GTX780 3Gb | 2 x 8Gb DDR3 1600Mhz | Samsung 840 Evo 500Gb SSD

i7 950 @ 3,06Ghz | MSI X58A-GD65 | 2 x Geforce GTX460 OC 1Gb | 3 x 2Gb DDR3 1333Mhz | Corsair Force Series 120Gb SSD

Permalänk
Skrivet av vr00mfondel:

Snowbourn är ju dock en av de få servrarna som faktiskt har en hyffsad befolkning,

Nja, inte helt rätt.

Följer man statistiken från Lux-hdro som räknar antalet login (dygnet runt) på samtliga LotROs servers, så finner man att aktiviteten är ganska jämn och att topplatsen oftast bebos av den server som Turbine rekommenderar för tillfället.

Charten för senaste veckan http://lux-hdro.de/images/live/weekly-logins-eu.png visar att Snowbourne är den server som är på 4e plats när det gäller antal logins. Kanske inte det bästa sättet att mäta server aktivitet på, men det är den enda form av serverstatistik som finns tillgänglig för LotRO.

Permalänk
Medlem

Jag har alltid spelat på Laurelin, där har det oftast varit bra drag på PVP'n. De senaste tidens uppdateringar (efter RoR) så har dock freeps bara steamrollat Ettenmoor utan hänsyn för oss som kört creeps och de ville definitivt inte ha någon match utan de ville bara wipa/farma oss för renown. Vilket lett till att många creeps dragit och vi som var kvar (när jag slutade spela) hade väldigt liten chans. Då och då blev det dock ett 24-mans wolfpack som hämnd och då disbandade freep raiden fort som fan

Easy mode grinders med typ 2 healing minstrels i varje grupp xD Helt omöjliga att ha å göra med... Vid tillfället då jag slutade kunde en Minstrel i heal i stort sett outheala 6 creeps som slog på den. Detta var väldigt dåligt för moralen hehe.

Hur det varit de senaste månaderna vet jag dock inte då jag lade ned Lotro sen Turbine förstört det i mitt tycke. Kommer alltid med glädje minnas mirkwood-tiden och även lite Rise of Isengard. Därefter.. not so much. Bäst var fortfarande Lotro pre-moria... det vill säga det gamla goda Shadows of Angmar med level cap 50 och dess faktiskt utmanande raids.

Önskar de tkom en private server som endast körde SOA

Permalänk
Medlem

Fina minnen även från OD och Tornet, men som du säger: Det var bättre förr. :/

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem
Skrivet av v1ctory:

Fina minnen även från OD och Tornet, men som du säger: Det var bättre förr. :/

OD och Orthanc var helt OK dom också, Rise of Isengard var en helt OK expansion faktiskt. Hade mycket skoj med den och det var trevliga regioner. Hade stora förhoppningar på RoR men det gick ju åt pipsvängen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinos:

OD och Orthanc var helt OK dom också, Rise of Isengard var en helt OK expansion faktiskt. Hade mycket skoj med den och det var trevliga regioner. Hade stora förhoppningar på RoR men det gick ju åt pipsvängen.

Det säger tyvärr en del när de populäraste instanserna idag fortfarande är just OD och BG.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus P8Z68-V Pro/GEN3 | Corsair DDR3 1600MHz 2x4GB | Intel Core i7 2700K | Samsung 850 EVO 500GB | Crucial m4 128GB |
EVGA GTX 1070 | EVGA SuperNOVA G2 750W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Det säger tyvärr en del när de populäraste instanserna idag fortfarande är just OD och BG.

Gillar dock inte skalningen som de gjorde på dom. Dom ska göras på sin respektive level-cap Var något visst med både 60 och 65 cap... urk. Måste sluta tänka tillbaka, blir så sugen och nostalgisk.

Permalänk
Medlem

Jag önskar så att de satte upp en Shadows of Angmar server och lät den vara. Hade inte lämnat den. Att köra Rift och Helegrond som lvl 50 var hur kul som helst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Celebmir:

Jag önskar så att de satte upp en Shadows of Angmar server och lät den vara. Hade inte lämnat den. Att köra Rift och Helegrond som lvl 50 var hur kul som helst.

Helegrod, Urugarth och Carn Dum var mina favoriter. Rift var också nice så klart.

En server med SoA book 15. Fy Fabian vad underbart det skulle vara... inga legendary vapen eller annat trams Klasserna var som bäst just då, i mitt tycke så klart.
Det oändliga ridandet fram och tillbaka, captain summons etc mm. Underbart...

Sen tyckte jag Annuminas var riktigt roligt också...

Permalänk

Jahapp, så vart man L75 då, fått min war steed... vilken inte impnerade. Jösses vad jag har svårt att komma överens med den. Blir att förtsätta strida till fots (vilket ju passar bra då jag tillhör dvärgsläktet). Ser inga andra (när man för ovanlighetens skull stöter på någon på min döda server) spelare som använder sina. Mounted combat verkar inte vara någon hit precis.

Måste säga att jag tröttnat totalt på legendary systemet. att i tid och otid reforga och hålla på.

Miljöerna är dock fina fortfarande och bjuder på små överraskningar då och då.

Craftade finfint L75 medium armor till mig i dag (dock inga handskar då jag inte hade tilräckligt för att barta till mig det sista receptet). Tycker det är kul att hela tiden tillverka min egen armor... även om det är ytterst tidskrävande då ajg fått för mig att hele tiden crafta mig sådant i precis min level.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinos:

Gillar dock inte skalningen som de gjorde på dom. Dom ska göras på sin respektive level-cap Var något visst med både 60 och 65 cap... urk. Måste sluta tänka tillbaka, blir så sugen och nostalgisk.

Har inte spelat dem i 100 än, men de sägs vara mycket svårare nu, till skillnad mot ganska enkla i 95. Så något mystisk skalningskurva, ja.
För min egen del var Moria oslagbart, när man kom dit och alla instanser där var nya och fräscha. SoA har definitivt charmen kvar dock.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus P8Z68-V Pro/GEN3 | Corsair DDR3 1600MHz 2x4GB | Intel Core i7 2700K | Samsung 850 EVO 500GB | Crucial m4 128GB |
EVGA GTX 1070 | EVGA SuperNOVA G2 750W |

Permalänk
Skrivet av Trudgelmer:

Nja, inte helt rätt.

Följer man statistiken från Lux-hdro som räknar antalet login (dygnet runt) på samtliga LotROs servers, så finner man att aktiviteten är ganska jämn och att topplatsen oftast bebos av den server som Turbine rekommenderar för tillfället.

Charten för senaste veckan http://lux-hdro.de/images/live/weekly-logins-eu.png visar att Snowbourne är den server som är på 4e plats när det gäller antal logins. Kanske inte det bästa sättet att mäta server aktivitet på, men det är den enda form av serverstatistik som finns tillgänglig för LotRO.

Jo, det stämmer såklart att den rekommenderade servern brukar ha "störst aktivitet", och även RP servrarna.

Kanske jag som tänker lite för mycket på min egen spelstil, för är det någon endgame aktivitet man är ute efter så är det nog bättre att välja Snowbourn.

Har också sett att Eldar ligger långt ner på login statistiken, och det är ju en relativt liten befolkning. Det brukar dock inte vara så mycket problem att få folk till lvl 100 grejor. Att hitta folk till en lvl 25 GB eller 50 Rift (on level folk då) lär ju dock vara i princip omöjligt. Och de få RP events som hålls brukar bara ha ett dussin deltagare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4770K @ 3,5Ghz | MSI Z87-S02 | 2 x Geforce GTX780 3Gb | 2 x 8Gb DDR3 1600Mhz | Samsung 840 Evo 500Gb SSD

i7 950 @ 3,06Ghz | MSI X58A-GD65 | 2 x Geforce GTX460 OC 1Gb | 3 x 2Gb DDR3 1333Mhz | Corsair Force Series 120Gb SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Har inte spelat dem i 100 än, men de sägs vara mycket svårare nu, till skillnad mot ganska enkla i 95. Så något mystisk skalningskurva, ja.
För min egen del var Moria oslagbart, när man kom dit och alla instanser där var nya och fräscha. SoA har definitivt charmen kvar dock.

Det var något speciellt med att tokfarma om och om igen i Moria för myntet som gav en armourpiece, i stället för nu där man bara köper allt rakt av med alla medaljer man grindat ihop lite snabbt. Min favorit var Forges och 16th hall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinos:

Det var något speciellt med att tokfarma om och om igen i Moria för myntet som gav en armourpiece, i stället för nu där man bara köper allt rakt av med alla medaljer man grindat ihop lite snabbt. Min favorit var Forges och 16th hall.

Absolut! Det var bra stämning och lätt att hitta instanser, gillade 21st Hall som hubb också. Som Warden var det lite tråkigare, då man ansågs vara en "låtsas-tank" och byttes med fördel ut mot en Guardian. Grinden var helt okej i Moria, tyckte bättre om systemet i SoM när man fick Emblems av bossarna som man bytte mot armordelar.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus P8Z68-V Pro/GEN3 | Corsair DDR3 1600MHz 2x4GB | Intel Core i7 2700K | Samsung 850 EVO 500GB | Crucial m4 128GB |
EVGA GTX 1070 | EVGA SuperNOVA G2 750W |

Permalänk

Trevligt att se aktivitet i LotRO tråden, det värmer mitt hjärta.

Till er som funderar på att återvända till LotRO men tvekar p.g.a frågetecken kring antalet spelare, så kan jag berätta att situationen faktiskt inte är så dålig som man kanske kan tro. Vårt eget kinship har denna höst bättre aktivitet än på länge. Kanske det beror på att flera andra nya mmo titlar mer eller mindre floppat och folk återvänder till gamla jaktmarker?

Jag vet inte, men hur som helst är det kul att spelet lever vidare!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Trevligt att se aktivitet i LotRO tråden, det värmer mitt hjärta.

Till er som funderar på att återvända till LotRO men tvekar p.g.a frågetecken kring antalet spelare, så kan jag berätta att situationen faktiskt inte är så dålig som man kanske kan tro. Vårt eget kinship har denna höst bättre aktivitet än på länge. Kanske det beror på att flera andra nya mmo titlar mer eller mindre floppat och folk återvänder till gamla jaktmarker?

Jag vet inte, men hur som helst är det kul att spelet lever vidare!

Så var det ju i Moria, ända tills medallions och sån skit tog över, att man fick ett coin av bossen som alla rollade på, som man sedan bytte mot en armour-piece beroende på coin/instans. Det var grejer det. Var i ett stort kinship på den tiden (Laurelin server, The Eleventy-first kinship). 2007-2010 var vi enormt aktiva och stora sen gick det utför, jag lämnade 2012 för att sedan sluta spela helt 2014.

Permalänk
Skrivet av Dinos:

Var i ett stort kinship på den tiden (Laurelin server, The Eleventy-first kinship). 2007-2010 var vi enormt aktiva och stora sen gick det utför, jag lämnade 2012 för att sedan sluta spela helt 2014.

Trist att höra, men det är många kinship som vandrat den vägen.

När vi bildade vårt kinship 2010 fanns det en hel del Svenska kinship i LotRO, men numera är det en raritet. Tror bara det är vi och Svenska Krigare som finns kvar nu för tiden. Men man får vara glad för det lilla, vi finns i alla fall kvar.