Permalänk
Avstängd

Är detta en vettig dator ?

Såg ett företag som går konkurs som säljer ut alla datorer till en billigare slant. Datorn heter
HP ELITEBOOK 8540W 15,6'' HD LED såklart en bärbar.
Frågan är då skulle denna dator klara av spel som counter strike : global offensive på relativt fin grafik utan några större ''Fps drops'' Inklusive league of legends? för datorn kostade endast 3800 så verkar vara billigt ändå med tanke på cpun osv men ingen aning om GPun är bra? Minnet är bra vet jag men något annat njää.. specs:
• 2,8 GHz Intel Core i7 Processor
• 8 GB RAM Minne
• 500 GB HDD
• 15.6 tum (HD, 1366 x 768)
• NVIDIA Quadro FX 1800M 2744 MB
• CD / DVD Spelare + CD / DVD Brännare
• USB 2.0 (3 st)
• USB 3.0 (2 st)
• FireWire & eSata
• DisplayPort
• Ljudkort
• WiFi (WLAN)
• Nätverkskort
• Blåtand
• Minneskortsläsare
• Fingeravtrycksläsare
• SmartCard & ExpressCard
• Lampa för tangentbordet

Permalänk
Medlem

Det är ingen speldator. Duger fint till league of legends.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeruf:

Såg ett företag som går konkurs som säljer ut alla datorer till en billigare slant. Datorn heter
HP ELITEBOOK 8540W 15,6'' HD LED såklart en bärbar.
Frågan är då skulle denna dator klara av spel som counter strike : global offensive på relativt fin grafik utan några större ''Fps drops'' Inklusive league of legends? för datorn kostade endast 3800 så verkar vara billigt ändå med tanke på cpun osv men ingen aning om GPun är bra? Minnet är bra vet jag men något annat njää.. specs:
• 2,8 GHz Intel Core i7 Processor
• 8 GB RAM Minne
• 500 GB HDD
• 15.6 tum (HD, 1366 x 768)
• NVIDIA Quadro FX 1800M 2744 MB
• CD / DVD Spelare + CD / DVD Brännare
• USB 2.0 (3 st)
• USB 3.0 (2 st)
• FireWire & eSata
• DisplayPort
• Ljudkort
• WiFi (WLAN)
• Nätverkskort
• Blåtand
• Minneskortsläsare
• Fingeravtrycksläsare
• SmartCard & ExpressCard
• Lampa för tangentbordet

Jag är inte så bra på grafikkort när det kommer till "icke-gaming-kort". Men jag är inte säker på om det ens går att spela på ett Quadro? Rätta mig någon om jag har fel.

Har för mig att det är ett kort som bara gör beräkningar.

Permalänk
Medlem

Ang huruvida workstation-kort kan spela så finns det läsning här: http://www.tomshardware.com/reviews/workstation-graphics-card...
Artikeln är visserligen från mars 2013, men å andra sidan verkar GPUn i datorn vara rätt gammal så det kanske inte gör så mycket? Kan vara så att artikeln är för ny... Du kan ju försöka hitta den tyska artikeln som testade 18 workstation-kort och se om ditt kort finns med där, eller i alla fall om motsvarande arkitektur finns representerad.

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeruf:

Såg ett företag som går konkurs som säljer ut alla datorer till en billigare slant. Datorn heter
HP ELITEBOOK 8540W 15,6'' HD LED såklart en bärbar.
Frågan är då skulle denna dator klara av spel som counter strike : global offensive på relativt fin grafik utan några större ''Fps drops'' Inklusive league of legends? för datorn kostade endast 3800 så verkar vara billigt ändå med tanke på cpun osv men ingen aning om GPun är bra? Minnet är bra vet jag men något annat njää.. specs:
• 2,8 GHz Intel Core i7 Processor
• 8 GB RAM Minne
• 500 GB HDD
• 15.6 tum (HD, 1366 x 768)
• NVIDIA Quadro FX 1800M 2744 MB
• CD / DVD Spelare + CD / DVD Brännare
• USB 2.0 (3 st)
• USB 3.0 (2 st)
• FireWire & eSata
• DisplayPort
• Ljudkort
• WiFi (WLAN)
• Nätverkskort
• Blåtand
• Minneskortsläsare
• Fingeravtrycksläsare
• SmartCard & ExpressCard
• Lampa för tangentbordet

Köp denna istället! http://www.blocket.se/stockholm/Acer_V3_571G_I7_3630QM_GT730M_8GB__Spel_PC_56863894.htm?ca=4&w=3

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Min vän skulle kunna sälja sin dator för 3500, http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=2130508.
Funkar den för CS:Go på medium/hög grafik på 800x600 / 1024x768 med 80+ fps för cs är ju inte så krävande.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Xeruf:

Min vän skulle kunna sälja sin dator för 3500, http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=2130508.
Funkar den för CS:Go på medium/hög grafik på 800x600 / 1024x768 med 80+ fps för cs är ju inte så krävande.

I de upplösningarna - Ja, definitivt.
Men kom ihåg att all FPS över 60 inte gör någonting på en skärm som inte har en högre uppdateringsfrekvens.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Avstängd

HAr en bra skärm , https://www.komplett.se/eizo-23-lcd-foris-fs2333-bk/764348 men förstår inget med isp panel osv vet barar att den är bra då jag fick den när jag fyllde år haha

Permalänk
Skrivet av Xeruf:

HAr en bra skärm , https://www.komplett.se/eizo-23-lcd-foris-fs2333-bk/764348 men förstår inget med isp panel osv vet barar att den är bra då jag fick den när jag fyllde år haha

Då kanske stationär är bättre om du har en skärm

Visa signatur

HAF 912 – i7 2600k(Stock) – 8GB RAM – GTX 760 2GB – 128GB SSD/1TB HD
Asus Zenbook UX305FA – 3200 x 1800 <3
Dell U2515H – DT250 – Logitech G400 – QPAD MK50 – Roccat Sense – Blue Snowball Ice
D40X – iPhone 5S

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Sisyfos:

I de upplösningarna - Ja, definitivt.
Men kom ihåg att all FPS över 60 inte gör någonting på en skärm som inte har en högre uppdateringsfrekvens.

I CS:GO är "de överflödiga fipsarna" inte överflödiga; däremot skulle jag ju aldrig sätta mig och spela det på en 60 Hz-skärm om jag så hade konstant 300 fps.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Alling:

I CS:GO är "de överflödiga fipsarna" inte överflödiga; däremot skulle jag ju aldrig sätta mig och spela det på en 60 Hz-skärm om jag så hade konstant 300 fps.

Jaså? Har du någon källa på det och varför är de inte öveflödiga?
En 60Hz-skärm kan ju bara visa 60 bilder per sekund och varför just ett spel skulle trotsa detta förstår jag inte.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Sisyfos:

Jaså? Har du någon källa på det och varför är de inte öveflödiga?
En 60Hz-skärm kan ju bara visa 60 bilder per sekund och varför just ett spel skulle trotsa detta förstår jag inte.

CS kan kommunicera med servern osv även om bilden inte visas på skärmen. Är inte expert på området, men hör ofta bra spelare säga att de kräver mer än 144 fps, trots att de "bara" kör 144 Hz på skärmen.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers