Assassin's Creed: Unity får systemkrav – minst GTX 680 eller HD 7970 rekommenderas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marinlik:

Jag köper deras spel för att de gör riktigt bra spel. Jag köper dem oftast till konsol dock. Det ända Ubisoft spel jag lär köpa på PC den närmsta tiden är Far Cry 4. De andra passar bäst med handkontroll, och om jag vet att jag bara kommer lira ett spel med handkontroll så köps det på konsol för smidighetens skull.

Konsol smidigt? Installera, ladda ner patchar... Till sist ladda spelet och det går segt som sirap. Nä att spela på konsol idag är ju mer som att spela på en budgetdator. Tacka vet jag ps2 och bakåt när inte sånt behövdes.
Väljer en snabb pc med ssd och steam i alla lägen idag, med en trådlös 360 kontroll om det känns bättre.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Medlem

... UbiSoft... Dom vill helt enkelt inte sälja PC spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mytos:

Konsol smidigt? Installera, ladda ner patchar... Till sist ladda spelet och det går segt som sirap. Nä att spela på konsol idag är ju mer som att spela på en budgetdator. Tacka vet jag ps2 och bakåt när inte sånt behövdes.
Väljer en snabb pc med ssd och steam i alla lägen idag, med en trådlös 360 kontroll om det känns bättre.

Skickades från m.sweclockers.com

Jup smidigt. Patchar och sånt är lika lätt på Pc som på konsol då det görs helt automatiskt utan att man behöver tänka på det. Men när jag vet att jag endast kommer spela ett spel i soffan så väljer jag oftast konsol då det är smidigare. Dels så får jag trådlös kontroll utan fulhack eller behöva köpa en dyr officiell trådlös adapter till xbox kontrollen. Med konsol så behöver jag bara trycka igång konsolen sen fungerar det utan problem. Med PC har jag haft bra mycket mer problem med att sitta i soffan och köra. Typ att ljudet inte flyttar med när jag byter skärm och ligger kvar på datorhögtalarna, då behöver jag starta om datorn för att få det att fungera. Eller menyer där man behöver navigera med M+TB. Dessa saker tycker jag är osmidiga och om jag vet att jag kommer köra med kontrol 100% av tiden i spelet så väljer jag konsol för att det är smidigare.

Snackar så klart endast om PS4/Xone där grafiken är tillräckligt nära PC för att det ska vara en värd avvägning för mig.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carolus Rex:

mja konsolversionerna lär köra high/30fps vore dumt av Ubisoft att inte optimera för hårdvaran som säljer mest

btw pc master race?
http://store.steampowered.com/hwsurvey/videocard/

yes Intel HD Graphics 4000! lol

Du läser statistiken lite fel.
Ja, Intel HD 4000 tycks vara det mest vanligaste. Men om man istället ser det så här. Hur många har grafikkort som krossar HD 4000 i benchmarks? Och då får vi helt plötsligt en löjligt större procent del.

Men sen får man undra vad fan Ubi tänker med dessa löjliga minimum kraven. När man väl undersöker just hur många system som klarar av kraven i steam statsen.. Från bara en snabb glimt, så ser det ut som runt 5-10% som ens klarar GPU kraven. Och då har jag inte ens tittat på CPU statsen ännu..

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Skrivet av Marinlik:

Jup smidigt. Patchar och sånt är lika lätt på Pc som på konsol då det görs helt automatiskt utan att man behöver tänka på det. Men när jag vet att jag endast kommer spela ett spel i soffan så väljer jag oftast konsol då det är smidigare. Dels så får jag trådlös kontroll utan fulhack eller behöva köpa en dyr officiell trådlös adapter till xbox kontrollen. Med konsol så behöver jag bara trycka igång konsolen sen fungerar det utan problem. Med PC har jag haft bra mycket mer problem med att sitta i soffan och köra. Typ att ljudet inte flyttar med när jag byter skärm och ligger kvar på datorhögtalarna, då behöver jag starta om datorn för att få det att fungera. Eller menyer där man behöver navigera med M+TB. Dessa saker tycker jag är osmidiga och om jag vet att jag kommer köra med kontrol 100% av tiden i spelet så väljer jag konsol för att det är smidigare.

Snackar så klart endast om PS4/Xone där grafiken är tillräckligt nära PC för att det ska vara en värd avvägning för mig.

Starta om datorn? bara in i ljudinställningarna i värsta fall. Om du har problem så är det nog hos dig problemet är med drivers och sånt, om du inte kan bytta till HDMI porten ljudet.

IN i ljudinställningarna (ligger vid klockan) och sen WIN+P (så länge du har igång tven och kabeln inkopplad funkar detta):) Har hållit på med detta en hel del inom HTPC

Dyrt adapter? Jag köpte en xbox med sladd för 299kr och trådlösa ligger strax över (med adapter).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Starta om datorn? bara in i ljudinställningarna i värsta fall. Om du har problem så är det nog hos dig problemet är med drivers och sånt, om du inte kan bytta till HDMI porten ljudet.

IN i ljudinställningarna (ligger vid klockan) och sen WIN+P (så länge du har igång tven och kabeln inkopplad funkar detta):) Har hållit på med detta en hel del inom HTPC

Dyrt adapter? Jag köpte en xbox med sladd för 299kr och trådlösa ligger strax över (med adapter).

Tyvärr så räcker det inte med att gå in i ljudinställningarna. Problemet är att datorn endast hittar högtalarna via hdmi-porten typ 1 av 10 gånger om man inte startar datorn med sekundär skärm som huvudskärm(alltså WIN+P och välja secondary monitor). Jag vet exakt hur det ska fungera. Men det fungerar helt enkelt inte.

För mig är det ingen diskussion. Att spela på en sekundär skärm på en PC och försöka att endast använda handkontroll är långt ifrån lika smidigt som att köra på en konsol. Jag vill att spelandet ska vara så smidigt som det bara går, och på PC med mus + tb så är det väldigt smidigt. Men när man ska köra med handkontroll och i soffan så är det inte det. Därför har jag inga problem att köpa spel på konsol där soffupplevelsen är lika bra som PCs mus + tb upplevelse.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Skrivet av Marinlik:

Tyvärr så räcker det inte med att gå in i ljudinställningarna. Problemet är att datorn endast hittar högtalarna via hdmi-porten typ 1 av 10 gånger om man inte startar datorn med sekundär skärm som huvudskärm(alltså WIN+P och välja secondary monitor). Jag vet exakt hur det ska fungera. Men det fungerar helt enkelt inte.

För mig är det ingen diskussion. Att spela på en sekundär skärm på en PC och försöka att endast använda handkontroll är långt ifrån lika smidigt som att köra på en konsol. Jag vill att spelandet ska vara så smidigt som det bara går, och på PC med mus + tb så är det väldigt smidigt. Men när man ska köra med handkontroll och i soffan så är det inte det. Därför har jag inga problem att köpa spel på konsol där soffupplevelsen är lika bra som PCs mus + tb upplevelse.

Låter som något problem hos dig. För mig funkar det att flytta ljudet oavsett vilket läge jag ställer båda skärmarna på. Pluggar in HDMI när datorn är igång och går att flytta ljudet som man vill. Vad för grafikkort använder du? uppdaterat drivers? Funkar både på ett gammalt 5770 och 670 för mig och även 7970 hos polare(inte provat apu lösningar tyvärr):) Men vet att APU funkar på samma sätt

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

inte så att de överdriver för att folk ska uppgradera datorn, då assassins creed ändå är ett generelt bra och känt spel?

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lordsqueak:

... UbiSoft... Dom vill helt enkelt inte sälja PC spel.

Endast Call of Duty serien säljer bättre än AC så Ubisoft verkar vara på rätt spår?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maximo:

Endast Call of Duty serien säljer bättre än AC så Ubisoft verkar vara på rätt spår?

Ja, spendera halva budgeten på marknadsföring och resten på utveckling. AC är ju helt klart Ubis motsvarighet till CoD. En IP där man producerar ett nytt spel varje eller vartannat år utan att ändra särskilt mycket. De är båda två spelindustrins motsvarighet till filmindustrins Transformers filmer och liknande. Säljer bra till den stora mängden genom bra marknadsföring. Om detta är din typ av spel, så var glad, för det lär nog fortsätta såhär ett tag. Själv tröttnade jag på båda efter att ha spelat två av spelen i respektive serier. Blev lite väl repetitivt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Låter som något problem hos dig. För mig funkar det att flytta ljudet oavsett vilket läge jag ställer båda skärmarna på. Pluggar in HDMI när datorn är igång och går att flytta ljudet som man vill. Vad för grafikkort använder du? uppdaterat drivers? Funkar både på ett gammalt 5770 och 670 för mig och även 7970 hos polare(inte provat apu lösningar tyvärr):) Men vet att APU funkar på samma sätt

Har ett R9 290. Jag har prövat att rensa drivarna med driver sweeper och sen installerat de senaste, men det hjälpte tyvärr inte.

Tycker att PC fungerar utmärkt med en skärm och M+TB. Väldigt sällan jag har spel som krånglar då. Men när man börjar blanda in handkontroller, en till skärm, och en till ljudkälla så blir det ofta något problem, åtmistånde i min erfarenhet. Jag har ändå köpt PS4/Xone/WiiU för de exklusiva titlarna. Så om jag vet att jag endast kommer vilja köra i soffan med handkontroll, som typ GTA V, så kommer jag köpa spelet på en av konsolerna för att det blir smidigare för mig. Annars köper jag på spelen på PC.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carolus Rex:

mja konsolversionerna lär köra high/30fps vore dumt av Ubisoft att inte optimera för hårdvaran som säljer mest

btw pc master race?
http://store.steampowered.com/hwsurvey/videocard/

yes Intel HD Graphics 4000! lol

Och de mest köpta verktygen är nycklarna man får från IKEA?

Permalänk
Skrivet av Marinlik:

Har ett R9 290. Jag har prövat att rensa drivarna med driver sweeper och sen installerat de senaste, men det hjälpte tyvärr inte.

Tycker att PC fungerar utmärkt med en skärm och M+TB. Väldigt sällan jag har spel som krånglar då. Men när man börjar blanda in handkontroller, en till skärm, och en till ljudkälla så blir det ofta något problem, åtmistånde i min erfarenhet. Jag har ändå köpt PS4/Xone/WiiU för de exklusiva titlarna. Så om jag vet att jag endast kommer vilja köra i soffan med handkontroll, som typ GTA V, så kommer jag köpa spelet på en av konsolerna för att det blir smidigare för mig. Annars köper jag på spelen på PC.

Låter med som bugg hos dig. Går utmärkt att spela från PC:en utan krångel. Dock har tv:en högre input lag funkar rätt dåligt i fps spel

Så du kan bara inte göra en generalisering att det är krångligt att spela på TV:en. Är lika smidigt som att köra på konsol, dock kan vissa spel vara något buggiga (dock spelar plattform mindre roll).

Kör bilspel med xbox kontroll till datorn, mindre och smidigare än ratt och pedaler.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Låter med som bugg hos dig. Går utmärkt att spela från PC:en utan krångel. Dock har tv:en högre input lag funkar rätt dåligt i fps spel

Så du kan bara inte göra en generalisering att det är krångligt att spela på TV:en. Är lika smidigt som att köra på konsol, dock kan vissa spel vara något buggiga (dock spelar plattform mindre roll).

Kör bilspel med xbox kontroll till datorn, mindre och smidigare än ratt och pedaler.

Så klart det är en bugg hos mig. Men det är exakt min poäng. Jag har alltid fått fler buggar och andra problem när man kör med en andra skärm, en annan ljudkälla, och med hankontrol, då dessa är fler variabler som kan få problem att uppstå.Så enligt mig är konsol smidigare för när jag sitter i soffan så vill inte jag behöva gå iväg till min dator för att använda mus + tb för att fixa något om problem uppstår. Jag vill bara sätta mig ner och sen veta att handkontrollen kan användas till absolut allt som kan uppstå. Det går inte att räkna med på PC. Därför anser jag att konsol är smidigare i soffan och det är anledningen till att jag köper spel till konsol om jag vet att jag aldrig någonsin vill lira dem med mus + tb. Typ Assassin's Creed spelen.

Bör tillägga att detta inte gälde de sista antal åren på förra konsolgenerationen när laddningstider var extrema ch grafiken långt efter PC. Men nu när grafiken på Ps4 inte är så långt bak, och laddningstider rätt OK så väljer jag smidighet.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Miljökrav på speloptimering kanske vore något?

Permalänk
Skrivet av Marinlik:

Så klart det är en bugg hos mig. Men det är exakt min poäng. Jag har alltid fått fler buggar och andra problem när man kör med en andra skärm, en annan ljudkälla, och med hankontrol, då dessa är fler variabler som kan få problem att uppstå.Så enligt mig är konsol smidigare för när jag sitter i soffan så vill inte jag behöva gå iväg till min dator för att använda mus + tb för att fixa något om problem uppstår. Jag vill bara sätta mig ner och sen veta att handkontrollen kan användas till absolut allt som kan uppstå. Det går inte att räkna med på PC. Därför anser jag att konsol är smidigare i soffan och det är anledningen till att jag köper spel till konsol om jag vet att jag aldrig någonsin vill lira dem med mus + tb. Typ Assassin's Creed spelen. J

Du måste ha extrem otur. Själv har jag kunna köra både en och två skärmar utan strul (märker ingen skillnad). Att växla ljudenheter har aldrig varit något problem oavsett vart jag pluggar in ljudet hdmi, hörlurar och datorhögtalare, har jag kunnat växla fritt i mellan.

Har aldrig häller varit något strul att starta ett spel och sen bara köra med handkontroll. Om inte spelet kraschar (som jag även sett ps 3 spel göra ).

Verkar som det är något märklig fel hos dig, provat annan hdmikabel?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Boom!

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Personligen tror jag att de hittar på för att göra folk nyfikna och för att få oss att tro att det är något alldeles utöver det vanliga. Funkar säkert fint med lite lägre "systemkrav" också

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Även om Ubisofts VD såg det där - och förstod svenska - så skulle han nog inte begripa någonting av vad du just sa.

Haha han NSA-anpassar nog bara sina inlägg.
Det finns ingen superdator i denna värld som skulle klara att avkryptera det där.

Om dessa systemkraven inte är tagna ur luften så kommer detta bli lite tungrott.
Jag gillar AC-serien även om själva spelmekaniken har varit i stort sett oförändrad sedan första titeln.
Det är historian och miljön som lockar mig. AC3/USA var dock ett skämt jämfört med Italiens fina kvarter.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem

Dom har säkert bestämt sig för att det ska vara 30fps och 4k. Annars blir inte Quicktime eventen tillräckligt crt tv. (ironin flödar)
Om det nu är 30fps 900p som eftersträvas så är ju specesen något höga. Ska bli intressant att se då det kommer.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Så.. Jag kommer alltså INTE kunna spela på lägsta inställningar?

Visa signatur

Datorkomponenter || Corsair Carbide 200R || i5 4670k @stock || MSI B85M-E45 || HD7850 2GB || 8 GB RAM 1600 MHz || 1TB WD || Corsair CX 750M ||
Tangentbord & Mus || Razer Blackwidow Ultimate 2014 || Razer Taipan ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Conglo:

Så.. Jag kommer alltså INTE kunna spela på lägsta inställningar?

Var inte orolig, jag tror inte att någon på PC kan spela det med bra flyt.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marinlik:

Jag köper deras spel för att de gör riktigt bra spel. Jag köper dem oftast till konsol dock. Det ända Ubisoft spel jag lär köpa på PC den närmsta tiden är Far Cry 4. De andra passar bäst med handkontroll, och om jag vet att jag bara kommer lira ett spel med handkontroll så köps det på konsol för smidighetens skull.

Inte för att vara den men smidigt? Har du en bra dator är det ju bara att koppla in en Xbox / PS dosa och köra på
Vill du ha tv känslan kan det lösas med en sladd

Jag har själv ps4 och kan säga att det var härligt i sådär 2 månader men nu sitter jag ändå mest framför datorn, tvspelet dammas ju endast av när polare är förbi.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Conglo:

Så.. Jag kommer alltså INTE kunna spela på lägsta inställningar?

Det är jag övertygad om att du kan, jag kan köpa deras rekomenderade krav, om dessa innebär att spela med väldigt mycket ögongodis, men jag tror absolut inte att på minimikraven, de ligger antagligen betydligt lägre än så.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drefan:

Inte för att vara den men smidigt? Har du en bra dator är det ju bara att koppla in en Xbox / PS dosa och köra på
Vill du ha tv känslan kan det lösas med en sladd

Jag har själv ps4 och kan säga att det var härligt i sådär 2 månader men nu sitter jag ändå mest framför datorn, tvspelet dammas ju endast av när polare är förbi.

Läs mina andra inlägg i tråden så beskriver jag varför konsol är smdiigare. Men det kan sammanfattas till att jag alltid fått mer problem med PC när man kör med en andra skärm, en andra ljudkälla, samt hankontroll. Och även att man med PC inte kan lita på att man kan sätta sig i soffan med handkontroll och klara sig utan att ha M+TB tillgängligt.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

jösses vilka krav.. dom kan nog inte ha planer på att sälja särskilt många ex till pc med dom kraven.. helt åt helvete..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marinlik:

Läs mina andra inlägg i tråden så beskriver jag varför konsol är smdiigare. Men det kan sammanfattas till att jag alltid fått mer problem med PC när man kör med en andra skärm, en andra ljudkälla, samt hankontroll. Och även att man med PC inte kan lita på att man kan sätta sig i soffan med handkontroll och klara sig utan att ha M+TB tillgängligt.

Okej, har inte läst alla dina inlägg utan kollade endast på det jag kommenterade. Tänkte bara allmänt att ha en konsol för konsol känslan går ju ändå att fixa med en dator samt lite extra kablar så slipper man lägga ut 4-5.000 för spela dem på konsol

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drefan:

Okej, har inte läst alla dina inlägg utan kollade endast på det jag kommenterade. Tänkte bara allmänt att ha en konsol för konsol känslan går ju ändå att fixa med en dator samt lite extra kablar så slipper man lägga ut 4-5.000 för spela dem på konsol

Jo det är helt klart billigare att bara fortsätta med PC. Men har ändå alla nya konsoler för de exklusiva spelen. Så det blir inte så mycket dyrare att köpa tredjepartsspel till konsol också om det är något spel jag bara vill lira i soffan.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marinlik:

Jo det är helt klart billigare att bara fortsätta med PC. Men har ändå alla nya konsoler för de exklusiva spelen. Så det blir inte så mycket dyrare att köpa tredjepartsspel till konsol också om det är något spel jag bara vill lira i soffan.

Jo fixade min playstation för Destiny och Bloodborn, får hoppas att Bloodborn blir bättre än Destiny.

Permalänk

Kommer ihåg när dom lanserade kraven för BF4, går alldeles utmärkt att spela 1080p medium settings på hårdvara under det rekommenderade.

Bara en grafikhype, sen lite optimeringar så blir det spelbart för dom med klen hårdvara. Känns dock tungt att mitt 280x börjar bli till åren (arkitekturen då).

Visa signatur

Stuff