Microsoft prissänker Xbox One till julhandeln

Permalänk
Skrivet av leafbranch:

Sony vann hårdvara, Microsoft vinner mjukvara, support och spelutbud just nu.

Ganska kul att det du nämner att Microsoft vinner i är helt upp till vad man själv föredrar förutom supporten då.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av WardonE:

Um X1 har varit billigare än PS4:an sen de tog bort kravet att ha Kinect med... Redan då var X1 inte mycket dyrare än PS4:an och man ska inte underskatta förmågan hos Kinect. Visst den är rätt så meningslös, men jävligt hightech är den.

Nu utgår du ifrån att jag tycker att PS4 har haft humana priser hela tiden, det har jag inte sagt. Sedan så har jag varken sagt bu eller bä om kinekt så varför det kom upp i diskussionen begriper jag inte.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Folks prissättning av Xbox One på t ex blocket eller tradera är ju bara rent av löjlig med tanke på att man får en sprillans ny i butik för ibland lägre pris än vad dom på begmarknaden vill ha för konsollen.

Skulle nordic day one-paketet vara något av samlarvärde eller?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Nu utgår du ifrån att jag tycker att PS4 har haft humana priser hela tiden, det har jag inte sagt. Sedan så har jag varken sagt bu eller bä om kinekt så varför det kom upp i diskussionen begriper jag inte.

Jaha, förstod inte det eftersom jag fattar inte riktigt varför man skulle tycka att de är så högt prissatta när det va likadant (mycket värre för PS3:an t.o.m) med förra generationens konsoler. Kinecten kom upp eftersom du pratar om priset på X1 och den höjer ju såklart priset, eller du trodde att den är gratis att tillverka?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte Z490M Gaming X CPU: i5 10600k @ 4,9ghz CPU kylare: Corsair H60v3 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 2933 mhz Nätagg: Antec HCG Gold 750W Lagring: Samsung 250gb SSD + M.2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Fractal Design Focus G Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av WardonE:

Jaha, förstod inte det eftersom jag fattar inte riktigt varför man skulle tycka att de är så högt prissatta när det va likadant (mycket värre för PS3:an t.o.m) med förra generationens konsoler. Kinecten kom upp eftersom du pratar om priset på X1 och den höjer ju såklart priset, eller du trodde att den är gratis att tillverka?

Skillnaden är att förra generationens konsoler hade prestanda som spöade skiten ur dåtidens PC till en början. Den här generationen är riktigt klen redan från start.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Säga vad man vill om de nya konsolerna men billiga är de i alla fall!
~3000kr för ett Xbox One ett år efter release+ett sprillans nytt spel är inte fy skam.

Inte konstigt att konsollerna är billiga i jämförelse med förra generationens release när dom har mycket sämre prestanda än förra gen konsollerna hade för sin tid. Stor besvikelse att dom fortfarande kör på 30fps och inte ens har en 1080p standard

Permalänk
Entusiast
Skrivet av leafbranch:

Sony vann hårdvara, Microsoft vinner mjukvara, support och spelutbud just nu.

Håller helt med. Om Sony ska vinna denna generation kommer de behöva satsa mer på att uppdatera sin mjukvara, t.ex genom att lägga till features som användarna fått rösta fram. Dessutom har X1 helt klart det bättre utbudet idag, och Microsoft gör allt de kan för att tredjepartsspel inte ska se bättre ut på PS4 än X1.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Jag gissar på att FZ gått genom samma kanaler som mig och fått ungefär samma svar. Faktum kvarstår att Xbox Wire gör gällande att kampanjen kommer gälla globalt längre fram i tiden, sen är det mycket möjligt att Microsoft Sverige inte fått höra någonting om det ännu.

** Regional availability and timing outside the U.S. will vary.

Man får väl hoppas på det bästa. Det skulle inte sitta fel med ett Xbox under julrean

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Nyheten består alltså i att XB1 först nu börjar komma ner i vettiga prisnivåer?

Du är alltid så positiv i dina nyhetskommentarer.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Medlem

Enl nyheten på feber.se så har de varit i kontakt med Microsoft Sverige och denna "rea" kommer inte gälla i Sverige!

http://feber.se/spel/art/312168/microsoft_snker_priset_p_xbox_/

Då kan jag stoppa tillbaka pengarna jag tog fram för o köpa då....

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Nyheten består alltså i att XB1 först nu börjar komma ner i vettiga prisnivåer?

Så kritiken här ligger alltså i att man sänker priset? Tom en positiv nyhet måste vridas till något negativ, klassiskt.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem
Skrivet av havoc:

Så kritiken här ligger alltså i att man sänker priset? Tom en positiv nyhet måste vridas till något negativ, klassiskt.

Kritiken ligger i att man framställer det som om en produkt med redan vettig prissättning blir ännu billigare, och jag håller inte med om den bilden. Visst är det positivt med prissänkningar, men det här priset borde satts redan vid release.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

man framställer det som om en produkt med redan vettig prissättning

Hur bar du dig åt för att komma till den slutsatsen?

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Fortfarande för dyr.

Du var mig f*n snål.

Visa signatur

<|FD Define Mini|> |CPU: Intel Core I5 4570 |GPU: Gigabyte GeForce GTX 660 |RAM: 8GB DDR3 |HÅRDDISK: 1000GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Kritiken ligger i att man framställer det som om en produkt med redan vettig prissättning blir ännu billigare, och jag håller inte med om den bilden. Visst är det positivt med prissänkningar, men det här priset borde satts redan vid release.

Allt som är dåligt klagar du på och allt som är bra ser du som självklarheter eller "det borde varit standard för länge sedan".

Sluta vara pessimist och bli realist!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Hur bar du dig åt för att komma till den slutsatsen?

Han har gått på myten att tillverkarna måste subventionera konsolerna,sälja dom med förlust och tjäna in på spelen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MakeCoke:

Allt som är dåligt klagar du på och allt som är bra ser du som självklarheter eller "det borde varit standard för länge sedan".

Sluta vara pessimist och bli realist!

Skickades från m.sweclockers.com

Är det inte att vara realist att inte hoppa av glädje över saker som känns som något de borde gjort från början menar du?

För att bryta mönstret kan jag ju meddela att jag faktiskt är genuint glad och lättad över att Startmenyn är tillbaka och att jag slipper se Modern UI i Windows 10. Visst, jag tycker att de borde gjort det från början, men allt gap om fullskärm och appar och touch fick mig att tappa hoppet. Lite OT, men ville bara visa att jag visst kan glädjas över saker, även jag

Skrivet av Mirialia:

Han har gått på myten att tillverkarna måste subventionera konsolerna,sälja dom med förlust och tjäna in på spelen.

Skickades från m.sweclockers.com

Absolut inte. Jag vet att marginalerna på konsolerna är rejält tilltagna, och nu hoppar folk av glädje för att de redan generösa vinsterna blir lite mindre generösa.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Skrivet av leafbranch:

Sony vann hårdvara, Microsoft vinner mjukvara, support och spelutbud just nu.

Sony vann hårdvara när det kommer till prestanda, det vet vi alla nu. Trots detta lanseras många cross plattform spel med identisk grafik eller med lite sämre grafik på XB1 som helt ärligt talat knappt märks när man sitter i soffan. 1080p vs 900p märks knappt. 30FPS vs 60FPS märks lite mer dock är skillnaden oftast att på XB1 är det 30FPS locked medans PS4 har 60FPS unlocked vilket innebär att 60FPS inte är garanterat och även dyker ner till 30FPS. Men ja självklart hade det vart trevligt om XB1 prestanda kunde matcha PS4ans, men man kan inte få allt i världen.

Enligt mig vinner Microsoft hårdvaru-racet när det kommer till funktionalitet (Kinect (rörelsedetektor, röststyrning, Full-HD cam, IR-blaster), HDMI-in, USB TV-tuner (optional)). Sedan tycker jag att XB1 kontrollen är ljusår framför PS4 kontrollen i ergonomi och kvalitet, men det är också en smaksak. Ang support har jag ingen egen erfarenhet men av det jag hört har det för det mesta vart positivt. Ang spelutbud är en subjektiv fråga men om du frågar mig så vinner Xbox på spelutbud vilken dag som helst. Säg bara Halo så är jag såld, säg Final Fantasy så skjuter jag mig själv i huvudet

Det enda spelet jag ser fram emot på PS4an som är exklusiv är Drakes Fortune.

När det kommer till mjukvara så vinnet Microsoft stort IMHO. Mycket av detta är subjektivt men enligt mig är gränssnittet mycket bättre, enklare att hitta, snyggare (stilrent), och kan göra mycket mer (snap app tex). Sedan har du fler appar till XB1 än till PS4. Mediaspelare i XB1 med stöd för en massa filformat (tex mkv), Skype (trevligt med Kinect), PLEX m.m. Ljudkvaliten i party chat är även bättre på XB1 (dom kanske använder sig av Skype?).

Min XB1 är även tystare än min PS4 vilket är trevligt när man kollar på film.
EA Access är riktigt trevligt, tur att Sony nobbade den tjänsten så den kom till XB1 (BF4, FIFA14, MADDEN25, PvZ, Peggle och NFS för ca 40kr i mån + 10% rabatt på alla köp av EA-spel)
Broswern på XB1 tycker jag är bättre än den på PS4 (känns konstigt säga att IE är bra )

Sedan eftersom att XB1 är underdog just nu så jobbar MS extra hårt med att leverera. Det märks överallt

PS. Innan någon kallar mig fanboy så har jag båda konsollerna.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X, 16 GB RAM, RTX 2080Ti, Meshlicious