MSI avtäcker GT80 Titan – bärbar speldator med Cherry MX och GTX 980M SLI

Permalänk
Medlem

Betydelsen "släpbar" laptop får en ny mening i och med denna.
Undrar om det ingår en skottkärra i köpet också, så man kan frakta den

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Betydelsen "släpbar" laptop får en ny mening i och med denna.
Undrar om det ingår en skottkärra i köpet också, så man kan frakta den

Om den har paintjob i MSI-stuk vore det nästan värt att köpa bara för skottkärran i så fall!

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Hedersmedlem

Följer det med en kärra så man kan flytta på aset?

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Äntligen en gaming-laptop värd namnet får man säga!
4 diskars raid-0, damn!

Permalänk
Avstängd

Vilken ful j*vla skapelse.

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk
Avstängd

Vilket monster till laptop.... rå prestanda som totalt kör över stationära-spel-datorer aka mainstream+...
känns som uppgradering för den stationära helt plötsligt blev aktuellt kan ju inte låta sig knäckas av en laptop liksom....

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Medlem

Kommer nog att köpa 2

Faktiskt väldigt intressant, hoppas att konceptet sprider sig till lite mer mainstream nivå sedan också

Visa signatur

AMD 6900XT - AMD 5800X3D - 32gb @3600Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leon1:

Vilken ful j*vla skapelse.

Ful men vacker...

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Medlem
Skrivet av LPG:

Hade hellre sett tangentbordet längre upp för då hade man haft bättre armstöd.

Med tangentbordet högre upp hade armstödet i det här fallet då varit två st ~70c varma grafikkort.

"Bättre" är relativt.

Permalänk

Precis vad jag vill ha. Gröna brytare och 4:3 skärm vore inte illa. Tack Msi <3 älskar tangentbordsplaceringen

Visa signatur

Blegh <3 ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Med tangentbordet högre upp hade armstödet i det här fallet då varit två st ~70c varma grafikkort.

"Bättre" är relativt.

Gött att ha nu i vinter

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Avstängd

Kul att MSI faktiskt vågar satsa på en sån här udda skapelse.

18" skärm med mekaniskt tangentbord i en laptop.

Permalänk
Medlem

Missvisande att kalla den titan

Permalänk
Medlem

En laptop för 20k med TN skärm, say whaaaat ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anon@tor:

En laptop för 20k med TN skärm, say whaaaat ?

TN är det väl inget fel på?

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

Ytan efter tangentbordet associerar jag nästa med en motorhuv. Fulsnyggt, men bra ide.

Permalänk
Skrivet av EyeNEye:

TN är det väl inget fel på?

Förutom kornig bild, kassa färger, och kassa betraktningsvinklar menar du? Nej, inget alls

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Eftersom den presterar helt galet ja.

Jo det är säkert sant om man behöver en laptop som är bättre än min dator så ja, köp den c:

Visa signatur

En dator

Permalänk
Skrivet av Blazin87:

Vilket monster till laptop.... rå prestanda som totalt kör över stationära-spel-datorer aka mainstream+...
känns som uppgradering för den stationära helt plötsligt blev aktuellt kan ju inte låta sig knäckas av en laptop liksom....

Har du ett 470 som ditt sign säger har du varit knäckt av laptops rätt länge

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Anon@tor:

En laptop för 20k med TN skärm, say whaaaat ?

Tycker det är en betydligt större skandal om den inte har minst 120 Hz, med tanke på prestandan och framförallt målgruppen.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anon@tor:

En laptop för 20k med TN skärm, say whaaaat ?

Skrivet av EyeNEye:

TN är det väl inget fel på?

Skrivet av Lasergurka:

Förutom kornig bild, kassa färger, och kassa betraktningsvinklar menar du? Nej, inget alls

Nu vet jag inte om det är identisk skärm så klart. Men jag tänkte exakt samma när jag skulle beställa min egen designade dator från http://www.mysn.eu/
Men jag kan säga så här. Den TN panelen jag har på den laptopen har bättre bild och bättre färg än den billiga IPS skärmen jag har på jobbet. Den har bra betraktningsvinkel på alla utom en sida, och det är nerifrån. Om du sätter huvudet var tangentbordet är, så får du TN "effekten", men i alla andra vinklar är den bra minst 150/160+ grader, vilket duger mer än väl för mina behov iaf.

Tillverkaren sa att de har inte hittat någon bra IPS panel som är de storlekarna (15-18") som har full HD, den responstiden och ljusstyrkan som förväntas av en spelskärm. Därför har de valt en av (om inte den) bästa TN panelen som gick att få tag i, som är gjord för ändamålet.

Permalänk

Och jag som tyckte att MSI var på rätt spår med sina spellaptops som faktiskt var portabla, som t.ex GS70, men ändå kapabla spelmaskiner, och så gör de detta...

En förmodligen asdyr, väldigt tung dator man helst inte kommer flytta på, som man ändå får en sämre spelupplevelse på än på en stationär för halva priset

Förstår inte varför folk här på Swec, som vanligtvis är så negativa till laptopgaming, gillar denna hemska ide ^^

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Dra på trissor

Permalänk
Skrivet av Paddanx:

Nu vet jag inte om det är identisk skärm så klart. Men jag tänkte exakt samma när jag skulle beställa min egen designade dator från http://www.mysn.eu/
Men jag kan säga så här. Den TN panelen jag har på den laptopen har bättre bild och bättre färg än den billiga IPS skärmen jag har på jobbet. Den har bra betraktningsvinkel på alla utom en sida, och det är nerifrån. Om du sätter huvudet var tangentbordet är, så får du TN "effekten", men i alla andra vinklar är den bra minst 150/160+ grader, vilket duger mer än väl för mina behov iaf.

Tillverkaren sa att de har inte hittat någon bra IPS panel som är de storlekarna (15-18") som har full HD, den responstiden och ljusstyrkan som förväntas av en spelskärm. Därför har de valt en av (om inte den) bästa TN panelen som gick att få tag i, som är gjord för ändamålet.

Nu vet jag ju ingenting om din IPS på jobbet, men jag har då aldrig sett en TN Panel som en varit är närheten av en okej IPS, varken på 144Hz skärmar, eller på gaminglaptops för 25k, och kornigheten har alltid varit där, som i mina ögon är det värsta med TN paneler, följt av färgerna.

Personligen tycker jag att betraktningsvinklarna är det minsta av problemen med TN

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Tycker det är en betydligt större skandal om den inte har minst 120 Hz, med tanke på prestandan och framförallt målgruppen.

Den kanske är TN för att den är 120 Hz? Med den prestandan så hade det varit bortkastat med 60 Hz.

Låter inte helt orimligt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Skrivet av Alling:

Tycker det är en betydligt större skandal om den inte har minst 120 Hz, med tanke på prestandan och framförallt målgruppen.

Men målgruppen är väl de som vill kunna spela med högsta inställningar, och då antagligen för att de gärna har en grafiskt njutbar upplevelse, och då borde väl denna person även kunna prioritera bra färger och utan kornig bild, för ytterligare förhöja detta?

Inget som säger att man prioriterar det extra flytet över nackdelarna bara för att man köper en kompetent speldator?

Men att slänga in en sketen TN panel och INTE ha 120hz kan jag hålla med om skulle vara helt vansinnigt.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Den TN panelen jag har på den laptopen har bättre bild och bättre färg än den billiga IPS skärmen jag har på jobbet. Den har bra betraktningsvinkel på alla utom en sida, och det är nerifrån.

Tillverkaren sa att de har inte hittat någon bra IPS panel som är de storlekarna (15-18") som har full HD, den responstiden och ljusstyrkan som förväntas av en spelskärm. Därför har de valt en av (om inte den) bästa TN panelen som gick att få tag i, som är gjord för ändamålet.

This.

Skrivet av Lasergurka:

Förutom kornig bild, kassa färger, och kassa betraktningsvinklar menar du? Nej, inget alls

Inget jag upplever. En del TN-paneler har kornig bild, det vet jag, men det är inget jag upptäckt.

Bra verktyg ifall man vill testa skärmen/kalibrera

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

Rabattkort till kyropraktor är kanske något att tänka på.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Skrivet av EyeNEye:

This.

Inget jag upplever. En del TN-paneler har kornig bild, det vet jag, men det är inget jag upptäckt.

Bra verktyg ifall man vill testa skärmen/kalibrera

Jämför du med en vettig IPS lär du märka det. Kan du ge ett exempel på en TN-panel som inte har kornig bild?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Rabattkort till kyropraktor är kanske något att tänka på.

Fast, skulle nog säga tvärtom. Man slipper sitta så nära skärmen, delvis ha händerna precis vid skärmen.
Jag ser inte hur detta är sämre för kroppen än traditionella placeringen.