Permalänk
Avstängd

ASUS bara dryga!

Hej!

Min bärbara dator ska in på reparation för diverse fel. Så långt har nästan ASUS skött sig bra. Men sen kommer ett litet men väl så viktigt problem.

"Paketera produkten i orginalemballaget.
Ni rekommenderas placera er enhet i originalkartongen som ni fick med er produkt, när detta är gjort, placera detta i ytterligare kartong med skyddande material såsom bubbelplast/skum inuti."

Jag ringer för att få reda hur de vill att jag ska skicka in varan. Svaret jag får är att de inte ansvarar för transportskador om den enbart skickas i originalemballaget. De rekommenderar att den förpackas väl i ytterligare emballage.

Då är det också självklart att de ska stå för den kostnaden - eftersom jag som kund inte ska få några utgifter för ett fel på en vara. Jag undrar var jag ska skicka kravbrevet på inköp av extra emballage. De vägrar uppge någon adress jag kan skicka detta utan får som svar att de inte kommer ersätta detta.

Så efter mycket om och men så kommer jag skicka kravet via deras "klagomålsformulär" på deras sajt. Sen lär det ju inte betalas och då blir det inkasso och till sist tingsrätt. Så nu vill de helt enkelt ha en kostnad för allt detta där jag ser det som ett solklart fall att jag kommer vinna den tvisten.

Nej, usch säger jag! Asus har blivit riktigt dåligt på sistone vad jag förstått av en del andra trådar där Asus inte löser problemen smidigt.

Så detta är mest ett inlägg i debatten för att fler ska hålla sig borta från Asus! Bra kundservice är väl det sista man kan ge de cred för. Men vill de ha färre sålda datorer och ökade utgifter för att vägra stå för alla kostnader vid transport... ja det är inte min förlust!

Så jag rekommenderar att inte handla produkter från Asus! Grattis!

Visa signatur

Asus R552JK-CN159H | 15.6" | i7 4700HQ | GTX 850M | 8GB | 750GB HDD+8GB SSD
Acer AS5755G 2414G75Mnks | 15.6" | i5 2410 | GT 540m | 4GB (trasig fläkt)

Permalänk

Ok, då vet vi

Permalänk
Medlem

Asus har ingen butik som säljer datorer i Sverige. Varför stör du dem för? Gnäll på ÅF som du ska istället.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk

Annat var det när jag köpte en HP Business notebook typ 2008, när den gick sönder kom det en budfirma samma dag som packade in datorn i medtaget emballage och en vecka senare kommer samma budfirma och lämnar den fixade datorn i handen. Allt utan kostnad.

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk

Varför bråka om den minimala kostnaden för emballage? Så otroligt onödigt, Verkar som att vissa ska gnälla bara för gnällandets skull.

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LemonIllusion:

Asus har ingen butik som säljer datorer i Sverige. Varför stör du dem för? Gnäll på ÅF som du ska istället.

Kom in i matchen va?

Visa signatur

Asus R552JK-CN159H | 15.6" | i7 4700HQ | GTX 850M | 8GB | 750GB HDD+8GB SSD
Acer AS5755G 2414G75Mnks | 15.6" | i5 2410 | GT 540m | 4GB (trasig fläkt)

Permalänk
Medlem

Varför vara dryga. Det är ju inte acceptabelt. Om nån säljer en matbit till dig och du blir sjuk av den, vilket dataproblem i mina ögon är extremt lika irriterande som så ska man få en ny matbit och kompensation. Det är inte svårare än så. Man ska inte behöva betala för att man inte gjort något fel. Företag vet om detta och lägger miljoner på att skänka bort, ersätta, och erbjuda gratis frakt, och events till sina kunder. Många kan tillverka produkter idag men att bygga varumärken är svårare.

Profit NT$ 21.5 billion (2013)
Förpackning: 0.000000000000000000000000000000000003 billion.

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14 with Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MOTHERBOARD: Gigabyte X570 Aorus Elite MEMORY: 2x KF3600C16D4/16GX
GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB
PSU: Seasonic Focus GX 750W
HDD: Samsung 980 Pro 2TB
MONITOR: Acer predator XB273U

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Låser tråden enligt §3.4 då den saknar frågeställning/diskussionsvärde och är en gnälltråd. Dessutom bör man ta en titt på subforum-reglerna för konsumenträtt innan man skapar en tråd: http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/972938-regl...

Citat:

§ 3.4 Det är inte tillåtet att skapa trådar som saknar diskussionsvärde. Det inbegriper trådar där man ber någon att utföra en tjänst, svara på en enkätundersökning eller delta i ett evenemang.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...