kommer ni in på psn store med ert ps3?

Permalänk
Medlem

kommer ni in på psn store med ert ps3?

Hejsan sweclockare:)
Jo det är så att senaste dagarna har jag inte kunnat gå in i PSN store med mitt ps3 slim 160 GB,
Köpte den för 800 kr begagnat i somras men den har funkat hittills helt utan problem så tänkte kolla om någon skulle kunna testa med sitt ps3 och se om ni har samma problem som mig eller om det fungerar.

Så jag vet om det är fel på enheten eller ej:) tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Nope...
Första gången tog laddbaren lång tid, sen när jag väl kom in på frös det. Stängde av PS3 med knappen.
Andra gången, trycker på PS Store i menyn, det blir svart en stund sen återkommer jag till menyn.
Tredje gången så kommer PS Store upp fort, men fryser igen.

Permalänk
Medlem

Hade samma problem i fredags när jag försökte öppna psn store. Hänger sig efter ett tag och måste stänga av konsolen. Dock inte orkat testa sen dess.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Where should I put this thing so that it doesn't hurt anyone we know or care about?"
"Out the window, Sam. There's nobody but strangers out there."

Permalänk
Medlem

Tack för att ni svarade:)
då låter det onekligen som att det är fel på Sonys servrar, jag kommer personligen inte längre än till den blå skärmen med de 3 menyerna högst upp men sen låser sig konsollen, hoppas de jobbar på att fixa det, eller om det finns något man kan göra själv för att fixa det,

Permalänk

jag ringde ps kundtjänst båda förra veckan och idag fortfarande inte löst...vet inte när det blir i heller.

Permalänk
Medlem

Har för stunden inga problem alls med PSN förutom att man får timeouts tids som sätt men annars funkar det, samt otroligt långsam nerladdningar.

Ett tips är att testa ifall du kommer åt https://store.sonyentertainmentnetwork.com/#!/ samt testa att logga in och ladda ner något spel du redan köpt, funkar det så kan du använda den istället.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk

hur ladda ner från hemsidan muggi jag ska nog prova detta..kan du förklara ,.,

Permalänk
Medlem
Skrivet av estebanswe:

hur ladda ner från hemsidan muggi jag ska nog prova detta..kan du förklara ,.,

Logga in med ditt PSN konto på den sidan.

När du loggat in tryck på ditt namn i högra hörnet och välj Download List
I Download list välj ett spel du vill ladda ner.

Starta din PS3'a, logga in på samma konto och denna nerladdning bör starta på en gång.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk

tack ..det var stort hjälp...mugi mugi...

Permalänk

En vän hittade detta : http://community.us.playstation.com/t5/PlayStation-3-Support/...

Det fungerade för han, men tydligen inte för någon annan, dock kan det ju vara värt att testa.

Permalänk

nu fungerar ps store men tar väldigt lång tid att ladda ner..