MSI avtäcker GT80 Titan – bärbar speldator med Cherry MX och GTX 980M SLI

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Commander:

Rabattkort till kyropraktor är kanske något att tänka på.

Hehe.
Hade en polare som köpte en sån här med 2 580 sli lr något han lirade på jobbet och allting. Bf2142 efter bf2 då.

Permalänk
Medlem

Man får ju hoppas att släpkärra medföljer

Permalänk

Ganska lätt vikt ändå med den prestandan, väger ju lika mycket som en Asus G750.
Inga problem med att ha i en ryggsäck.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem

Förstår fortfarande inte varför detta inte har kommit än; många datorspelare som vill ha hög mobilitet skulle nog eftersöka en dator utan batteri, DVD skrivare och allt annat krimskrams så man kan pressa in så mycket prestanda som bara möjligt i den lilla formfaktorn. Jag skulle gladeligen byta ut min stationära för en 18.4 tums bärbar som inte har dvd läsare eller batteri.

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem

Bruna brytare och dubbla 980!??

Jag tror jag fick hjärtklappning, satan o hans moster det här var andra bullar MSI!

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anon@tor:

En laptop för 20k med TN skärm, say whaaaat ?

Priset lär hamna en bra bit över 20 000 kr o varken panel eller uppdateringsfrekvens står i nyheten. Lär dig läsa innan du kommer med påståenden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakuni:

Visst, om man vill spela på en laptop. Men när det går såhär långt så är det ju bara lite osmidigare med en liten stationär och tillhörande skärm och tangentbord. Kul när man pressar gränser, det kommer säkert att finnas en marknad, men den lär inte vara allt för stor.

Håller inte med. Om man nu ändå ska göra en modell som i praktiken är för stor för att ta med sig (17", 4 kg + 1 kg nätadapter) så gå istället all in och räkna med att köparen också kan kosta på sig en liten smidig sak kring kilot som denne kan använda som bärbar dator. Och om användare vill ta med sig datorn (t.ex. mellan föräldrarna, ut till stugan på sommaren etc) så är det faktiskt inget större jobb. Betydligt smidigare än att flytta en stationär dator iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DAoG:

Priset lär hamna en bra bit över 20 000 kr o varken panel eller uppdateringsfrekvens står i nyheten. Lär dig läsa innan du kommer med påståenden.

Skulle bli väldigt förvånad om det inte visade sig att denna dator kör med exakt samma skärm som finns i Alienware 18, den är nämligen också 18,4 tum. Och hur många tillverkare finns det som gör skärmar i den storleken?

http://www.dell.com/us/p/alienware-18/pd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Nu vet jag ju ingenting om din IPS på jobbet, men jag har då aldrig sett en TN Panel som en varit är närheten av en okej IPS, varken på 144Hz skärmar, eller på gaminglaptops för 25k, och kornigheten har alltid varit där, som i mina ögon är det värsta med TN paneler, följt av färgerna.

Personligen tycker jag att betraktningsvinklarna är det minsta av problemen med TN

Fast TN kan överraska. Fick sitta framför några billiga HP-skärmar på jobbet och tyckte direkt de såg bra ut. Kalibrerade dem med hårdvarukalibrator men de hade redan från början vettiga inställningar. Framförallt var bilden väldigt behaglig, de hade lyckats väl med ytbehandlingen och betraktningsvinklarna var mer än tillräckliga när man satt på sin plats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Jämför du med en vettig IPS lär du märka det. Kan du ge ett exempel på en TN-panel som inte har kornig bild?

Sitter på mobilen, så nej. Kan du ta fram en jämförelse?

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

Ser ut som man bara lagt in ett tangentbord i botten utav en existerande laptop.
Inte alls en fröjd för ögat.

Märklig position dessutom för man kommer ju ändå få sitta helt jävla galet för att kunna komma nära skärmen med tangentbordet på den positionen..

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Lasergurka:

Och jag som tyckte att MSI var på rätt spår med sina spellaptops som faktiskt var portabla, som t.ex GS70, men ändå kapabla spelmaskiner, och så gör de detta...

En förmodligen asdyr, väldigt tung dator man helst inte kommer flytta på, som man ändå får en sämre spelupplevelse på än på en stationär för halva priset

Förstår inte varför folk här på Swec, som vanligtvis är så negativa till laptopgaming, gillar denna hemska ide ^^

Det är ju inte direkt så att man ersätter hela GS-serien med GT80.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lasergurka:

Har du ett 470 som ditt sign säger har du varit knäckt av laptops rätt länge

Haha jadu! mitt 470 jobbar fortfarande på som en riktig arbetshäst varje dag.... efter såhär många år har helt enkelt inte känt att det behövts göra någon uppgradering än liksom.... troligtvis lär kortet fortfarande leva när jag byter ut det av uttråkan skyller på konsolerna!

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Skrivet av Blazin87:

Haha jadu! mitt 470 jobbar fortfarande på som en riktig arbetshäst varje dag.... efter såhär många år har helt enkelt inte känt att det behövts göra någon uppgradering än liksom.... troligtvis lär kortet fortfarande leva när jag byter ut det av uttråkan skyller på konsolerna!

Hehe, ja, räcker kortet för ens behov så är det klart att man inte ska uppgradera bara för sakens skull, syftade bara till att om du ville uppgradera så fort laptops kom förbi dig i prestanda så var du lite sent ute

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av FredrikMH:

Känns extremt nischat. Hela utförandet gör datorn mindre attraktiv trots bättre komponenter.

Hela gaming-laptop segmentet är nischat och inte inriktat på att sälja till den stora massan utan just prestanda-entusiaster med stor plånbok.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Ser ut som man bara lagt in ett tangentbord i botten utav en existerande laptop.
Inte alls en fröjd för ögat.

Märklig position dessutom för man kommer ju ändå få sitta helt jävla galet för att kunna komma nära skärmen med tangentbordet på den positionen..

Jag tror det är bekvämare under längre sessions dock.
Tycker det är rätt nasty när nedre kanten av laptopen skär in i handlederna. GT80's ovanliga design kan nog kännas lite bättre på den fronten.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB