Fokus på "Big data" i Vetenskapens värld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Läs den mening jag skrev en gång till och gör det lugnt denna gång så ser du att det inte var så jag skrev.

1. Hur tror du själv? Det var inte via reklam
3. Självklart gjorde jag det, men det var inte vad jag svarade på heller.
4. Ibland gör man upptäckter när man kikar runt i sina saker, huvudsaklig anledning till varför jag köpte det var ju inte addblock och varför jag köpte det var för att jag FICK det första gången och har sedan bara fortsatt förnya licensen sedan 10 år tillbaka.

Ni är bara för dryga nu, om ni anser vara påverkade av reklam så fine, men anta inte att alla tar åt sig av den. Jag har aldrig i hela mitt liv köpt en sak som jag inte har saknat, att man vet att vissa saker finns är inte det samma som att bli påverkad av reklam, att INTE veta att det finns får mig däremot att fundera på ifall människor någonsin varit utanför sin dörr och satt sin fot på en affär eller haft sociala konversationer med riktiga människor i det riktiga livet någonsin.

1. Så du gick ut och gjorde en egen studie om miljön? Du läste inte om det någonstans kanske? Politiker och organisationer gör även de reklam för sina intressen, bla naturen.
4. Så när du får ett program på köpet så inser du tydligen inte att det är en form av reklam det med? Du har ju uppenbart fortsatt köpa det i 10 år så den reklamen var vällyckad. Sluta nu, för detta är ju bara för dumt.

Ta ett steg tilbaka och fundera på vad det är du skriver och vad det faktiskt innebär.

Visa signatur

Detta är min e-penis. Håll tillgodo: 8=====o

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Benny_k:

1. Så du gick ut och gjorde en egen studie om miljön? Du läste inte om det någonstans kanske? Politiker och organisationer gör även de reklam för sina intressen, bla naturen.
4. Så när du får ett program på köpet så inser du tydligen inte att det är en form av reklam det med? Du har ju uppenbart fortsatt köpa det i 10 år så den reklamen var vällyckad. Sluta nu, för detta är ju bara för dumt.

Ta ett steg tilbaka och fundera på vad det är du skriver och vad det faktiskt innebär.

1. Jag är aktiv inom miljöarbeten.
4. Var skrev jag att jag fick det på köpet? Jag fick det skrev jag, om det är så noga hur så var det min bror som gav det till mig då det var 3 licenser på det program han hade och han behövde bara 1 och jag fortsatte med det för att jag var nöjd med det, såg ingen anledning till att byta och gör fortfarande inte.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk

Vist kan även jag påverkas av reklam, men inom hårdvara så brukar jag gå på tester och användare (om produkten håller över tid, vissa saker går ju se genom det). Sen finns det så klart dom som dyrkar vist märke och bara skriver bra om något, trots det är fel.

Köpte inte Samsung för reklamen utan för hårdvaran, oled skärm t.ex (vill ju prova den nya tekniken och se själv om det är bra eller dålig sak) att dom har en fysisk hemknapp är bara ett plus i kanten.

Men inom andra områden kanske man mer går på märke än annat det vet jag ej, ser extrem lite på reklam.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:
Dold text

Jaha?! inte för att jag bryr mig nämnvärt, känner mig hedrad ifall de finner mig vardagliga gråa liv är intressant. Detta är endast ett program för paranoida människor att uppgradera sin foliehatt ännu mer.

Det går ändå att lära sig något om det. Tror inte heller att jag är speciellt intressant, men det har ju aldrig varit fel att veta vad som händer med data som samlas in om dig, behöver inte handla om ett direkt hot.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Luminous:

Det går ändå att lära sig något om det. Tror inte heller att jag är speciellt intressant, men det har ju aldrig varit fel att veta vad som händer med data som samlas in om dig, behöver inte handla om ett direkt hot.

Låt dem samla, jag kan t.o.m förse dem med uppgifter om mig om de saknar någon pusselbit

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benny_k:

1. Så du gick ut och gjorde en egen studie om miljön? Du läste inte om det någonstans kanske? Politiker och organisationer gör även de reklam för sina intressen, bla naturen.
4. Så när du får ett program på köpet så inser du tydligen inte att det är en form av reklam det med? Du har ju uppenbart fortsatt köpa det i 10 år så den reklamen var vällyckad. Sluta nu, för detta är ju bara för dumt.

Ta ett steg tilbaka och fundera på vad det är du skriver och vad det faktiskt innebär.

Hehe, i stort sett ALLT i samhället påverkar dig. Känner du en lukt av något så kanske du tänker "hmm jag kanske skall ka tacos idag"

Folk som tror att de står utanför reklam, marknadsföring osv är de perfekta personerna. De är oftast de som blir påverkade mest.
Jag har gått en del utbildningar om marknasföring, och det är precis det här vi pratar om.

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Selo:

Hehe, i stort sett ALLT i samhället påverkar dig. Känner du en lukt av något så kanske du tänker "hmm jag kanske skall ka tacos idag"

Folk som tror att de står utanför reklam, marknadsföring osv är de perfekta personerna. De är oftast de som blir påverkade mest.
Jag har gått en del utbildningar om marknasföring, och det är precis det här vi pratar om.

Vad har en lukt av att någon lagar mat med reklam att göra? Det har inget samband alls.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Vad har en lukt av att någon lagar mat med reklam att göra? Det har inget samband alls.

Din arrogans förblindar dig. Att hjärnan associera lukt till mat är inget ovanligt, detta används i butiker där man placerar nybakt bröd osv i början av flödet. Det är en typ av rekkam skulle man kunna säga så visst finns det ett samband. Reklam är en sätt sätt att marknadsföra idéer, varor och tjänster enligt wiki.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: Asus P8P67, Intel i5-2500k, Asus 7970 DCII, 8gb ram, 300gb velociraptor
Server: Asus Rampage II, Intel i7-980x, 6970 ref, 30gb ram, SASUC8I + 8st 2tb diskar + 1st 128gb SSD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kufra:

Din arrogans förblindar dig. Att hjärnan associera lukt till mat är inget ovanligt, detta används i butiker där man placerar nybakt bröd osv i början av flödet. Det är en typ av rekkam skulle man kunna säga så visst finns det ett samband. Reklam är en sätt sätt att marknadsföra idéer, varor och tjänster enligt wiki.

Vad det står enligt wiki rör mig inte i ryggen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Vad har en lukt av att någon lagar mat med reklam att göra? Det har inget samband alls.

Som jag skrev tidigare, hjulet snurrar men hamstern är död.
Jag ger mig nu för du kommer aldrig att förstå vad resten av folket i denna trådan pratar om. Du har bestämt dig att du absolut inte påverkas av någon reklam vilket är både naivt och befängt.

Ha en fortsatt trevlig dag.

Visa signatur

Detta är min e-penis. Håll tillgodo: 8=====o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Vad har en lukt av att någon lagar mat med reklam att göra? Det har inget samband alls.

Wow.

Permalänk
Medlem

Nu har välll ändå denna tråd spårat helt off topic?!

On topic:

Hur var avsnittet? Värt att se?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Självklart påverkas alla av reklam då vi flesta ser det åtminstone en gång i veckan. Sedan vilket sett den påverkar oss på är en helt annan sak. Jag blir t.ex. bara irriterad av reklam i sig och köper bara det jag är intresserad av eller sugen på. Jag köper inte teknik för att jag ser reklam, jag köper teknik för att jag som yngre satt framför familjedatorn och fann ett intresse för det. Ett bra exempel på att reklam inte alltid lyckas sälja en produkt är Vanish, Vanish gick på TV-Shop i evigheter fram tills produkten testades och visade sig fungera bra. Så reklamen kan men måste inte vara en anledning till att en produkt säljer, utan i många fall är det tester som säljer produkter. Sedan kan det ju vara så att de som utför testerna testar produkten för att de sett den på reklam eller för att någon annan som sett reklamen bett om ett test eller företaget bakom produkten gjort det. De som köper produkten blir antingen direkt eller indirekt påverkade av reklamen i såna fall. Men för mig krävs oftast ett test innan jag köper produkten, och testet skulle kunna vara reklamen i sig i formen av ett prov eller vad folk vill kalla det. Men prata om det tar evigheter då branschen är alldeles för komplex och sätten att marknadföra är oändliga. Sedan har alldeles för många människor ett stort ha och köp begär vilket kan få dem att köpa saker de inte ens vill ha och det är väldigt tråkigt att folk som jobbar inom branschen utnyttjar dessa människor framförallt då behovet att ha och köpa hos många människor är en psykiskstörning. Vet dock inte varför jag skrev detta då det inte har något direkt med denna topic att göra.

@NodCommander
Och ja det är värt att se om du inte redan sett det.

Visa signatur

Gigabyte 990FXA-UD7 | AMD FX 8120 3.8Ghz | Antec Kühler H20 620 | 8GB Corsair Vengeance (2x4GB) | XFX Radeon 6990 4GB GDDR5 | Corsair HX 850w | Zalman GS1000