MSI avtäcker GT80 Titan – bärbar speldator med Cherry MX och GTX 980M SLI

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2007
Skrivet av Commander:

Rabattkort till kyropraktor är kanske något att tänka på.

Hehe.
Hade en polare som köpte en sån här med 2 580 sli lr något han lirade på jobbet och allting. Bf2142 efter bf2 då.

Silverstone Fortress 2 2600k @ 4.5 780 SLI Asrock z68 extreme4 gen3 8 gb mem Corsair 1200W Gold SSD 256 gb Monitor Audio Silver RX1

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2013

Man får ju hoppas att släpkärra medföljer

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kungälv
Registrerad
Jan 2008

Ganska lätt vikt ändå med den prestandan, väger ju lika mycket som en Asus G750.
Inga problem med att ha i en ryggsäck.

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2010

Förstår fortfarande inte varför detta inte har kommit än; många datorspelare som vill ha hög mobilitet skulle nog eftersöka en dator utan batteri, DVD skrivare och allt annat krimskrams så man kan pressa in så mycket prestanda som bara möjligt i den lilla formfaktorn. Jag skulle gladeligen byta ut min stationära för en 18.4 tums bärbar som inte har dvd läsare eller batteri.

Världens ondska rangordnas enligt följande:
Personer som fuskar i spel
"Nedladdnings annonser" på nedladdningshemsidor
Copyswede
TS som inte svarar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2009

Bruna brytare och dubbla 980!??

Jag tror jag fick hjärtklappning, satan o hans moster det här var andra bullar MSI!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Nov 2007
Skrivet av Anon@tor:

En laptop för 20k med TN skärm, say whaaaat ?

Priset lär hamna en bra bit över 20 000 kr o varken panel eller uppdateringsfrekvens står i nyheten. Lär dig läsa innan du kommer med påståenden.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av hakuni:

Visst, om man vill spela på en laptop. Men när det går såhär långt så är det ju bara lite osmidigare med en liten stationär och tillhörande skärm och tangentbord. Kul när man pressar gränser, det kommer säkert att finnas en marknad, men den lär inte vara allt för stor.

Håller inte med. Om man nu ändå ska göra en modell som i praktiken är för stor för att ta med sig (17", 4 kg + 1 kg nätadapter) så gå istället all in och räkna med att köparen också kan kosta på sig en liten smidig sak kring kilot som denne kan använda som bärbar dator. Och om användare vill ta med sig datorn (t.ex. mellan föräldrarna, ut till stugan på sommaren etc) så är det faktiskt inget större jobb. Betydligt smidigare än att flytta en stationär dator iaf.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av DAoG:

Priset lär hamna en bra bit över 20 000 kr o varken panel eller uppdateringsfrekvens står i nyheten. Lär dig läsa innan du kommer med påståenden.

Skulle bli väldigt förvånad om det inte visade sig att denna dator kör med exakt samma skärm som finns i Alienware 18, den är nämligen också 18,4 tum. Och hur många tillverkare finns det som gör skärmar i den storleken?

http://www.dell.com/us/p/alienware-18/pd

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av Lasergurka:

Nu vet jag ju ingenting om din IPS på jobbet, men jag har då aldrig sett en TN Panel som en varit är närheten av en okej IPS, varken på 144Hz skärmar, eller på gaminglaptops för 25k, och kornigheten har alltid varit där, som i mina ögon är det värsta med TN paneler, följt av färgerna.

Personligen tycker jag att betraktningsvinklarna är det minsta av problemen med TN

Fast TN kan överraska. Fick sitta framför några billiga HP-skärmar på jobbet och tyckte direkt de såg bra ut. Kalibrerade dem med hårdvarukalibrator men de hade redan från början vettiga inställningar. Framförallt var bilden väldigt behaglig, de hade lyckats väl med ytbehandlingen och betraktningsvinklarna var mer än tillräckliga när man satt på sin plats.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2014
Skrivet av Lasergurka:

Jämför du med en vettig IPS lär du märka det. Kan du ge ett exempel på en TN-panel som inte har kornig bild?

Sitter på mobilen, så nej. Kan du ta fram en jämförelse?

Moderkort: Asus RIVBE | Processor: Intel i7 4930K 4.6 GHz | CPU-kylare: Loop Deluxe | Grafikkort:Asus GTX 1080 Ti Poseidon 2100Ghz | RAM-Minnen: HyperX Beast 2400Mhz | SSD: 240 SSD | Nätagg: Corsair AX1200i | Display: ASUS PG348Q 100 hz | Mus: SteelSeries RIVAL 310 Headphones/Speakers: Razer Tiamat 7.1/ ASUS Strix DSP/Logitech G560/Corsair SP2500| Keyboard:Asus ROG Strix Flare Cherry Brown | Mic: Blue Yeti + Boomarm

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Apr 2010

Ser ut som man bara lagt in ett tangentbord i botten utav en existerande laptop.
Inte alls en fröjd för ögat.

Märklig position dessutom för man kommer ju ändå få sitta helt jävla galet för att kunna komma nära skärmen med tangentbordet på den positionen..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
台北市中正區
Registrerad
Aug 2008
Skrivet av Lasergurka:

Och jag som tyckte att MSI var på rätt spår med sina spellaptops som faktiskt var portabla, som t.ex GS70, men ändå kapabla spelmaskiner, och så gör de detta...

En förmodligen asdyr, väldigt tung dator man helst inte kommer flytta på, som man ändå får en sämre spelupplevelse på än på en stationär för halva priset

Förstår inte varför folk här på Swec, som vanligtvis är så negativa till laptopgaming, gillar denna hemska ide ^^

Det är ju inte direkt så att man ersätter hela GS-serien med GT80.

Ibland dricker jag whisky och resterande tid säljer jag cykelkomponenter i kolfiber.

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Sthlm
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av Lasergurka:

Har du ett 470 som ditt sign säger har du varit knäckt av laptops rätt länge

Haha jadu! mitt 470 jobbar fortfarande på som en riktig arbetshäst varje dag.... efter såhär många år har helt enkelt inte känt att det behövts göra någon uppgradering än liksom.... troligtvis lär kortet fortfarande leva när jag byter ut det av uttråkan skyller på konsolerna!

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av Blazin87:

Haha jadu! mitt 470 jobbar fortfarande på som en riktig arbetshäst varje dag.... efter såhär många år har helt enkelt inte känt att det behövts göra någon uppgradering än liksom.... troligtvis lär kortet fortfarande leva när jag byter ut det av uttråkan skyller på konsolerna!

Hehe, ja, räcker kortet för ens behov så är det klart att man inte ska uppgradera bara för sakens skull, syftade bara till att om du ville uppgradera så fort laptops kom förbi dig i prestanda så var du lite sent ute

| Mobo: Z170 Pro Gaming | CPU: i5-6600K @ 4.2GHz med Antec Kühler H2O 920 | RAM: 16GB @ 3000MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Core 2500 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
regnvm Helsingia regio
Registrerad
Dec 2009
Skrivet av FredrikMH:

Känns extremt nischat. Hela utförandet gör datorn mindre attraktiv trots bättre komponenter.

Hela gaming-laptop segmentet är nischat och inte inriktat på att sälja till den stora massan utan just prestanda-entusiaster med stor plånbok.

Laptop: ASUS-G751JY

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2003
Skrivet av Tobblish:

Ser ut som man bara lagt in ett tangentbord i botten utav en existerande laptop.
Inte alls en fröjd för ögat.

Märklig position dessutom för man kommer ju ändå få sitta helt jävla galet för att kunna komma nära skärmen med tangentbordet på den positionen..

Jag tror det är bekvämare under längre sessions dock.
Tycker det är rätt nasty när nedre kanten av laptopen skär in i handlederna. GT80's ovanliga design kan nog kännas lite bättre på den fronten.

Intel Core i7 4790K, Asus Maximus VII Formula, 32 GB DDR3 2400MHz, EVGA GeForce GTX 980 SC ACX 2.0 + Några SSD'er