Permalänk
Medlem

Identitetsstöld?

Får en hel del felskickade mail till mig. Brukar roa mig med att svara på dom.
Min fråga är kan jag åka dit för identitetsstöld eller något sånt, avbokade just kanske just en bredbandsinstallation för någon....

xxxx
15:30 (17 minuter sedan)

till mig
Hej,

Nu är snart dags för installation!
Vi sätter igång vecka 46 och beräknas vara klara vecka 50. Ni kommer att bli kontaktade för tidsbokning.

Har ni några frågor så är ni välkomna att höra av er!

Med vänliga hälsningar

xxxx

Telefon xxxx
xxxx
xxxx
Växel xxxx Fax xxxx
Orgnr xxxx xxxx

Peter Söderström <peter.soderstrom@gmail.com>
15:38 (10 minuter sedan)

till xxx
Hej

Jag tror vi satsar på en fax här istället, det verkar vara mer framtiden.

Internet tycker jag är otäckt.

mvh

Peter Söderström

Permalänk
Medlem

Det bästa du kan råka ut för är ett rejält kok med stryk.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Inaktiv

Jösses, är du frisk i huvudet?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Ett kok stryk du verkligen gör dig förtjänt av.

//Koppartrådssurfare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peterboxy:

Får en hel del felskickade mail till mig. Brukar roa mig med att svara på dom.
Min fråga är kan jag åka dit för identitetsstöld eller något sånt, avbokade just kanske just en bredbandsinstallation för någon....

xxxx
15:30 (17 minuter sedan)

till mig
Hej,

Nu är snart dags för installation!
Vi sätter igång vecka 46 och beräknas vara klara vecka 50. Ni kommer att bli kontaktade för tidsbokning.

Har ni några frågor så är ni välkomna att höra av er!

Med vänliga hälsningar

xxxx

Telefon xxxx
xxxx
xxxx
Växel xxxx Fax xxxx
Orgnr xxxx xxxx

Peter Söderström <peter.soderstrom@gmail.com>
15:38 (10 minuter sedan)

till xxx
Hej

Jag tror vi satsar på en fax här istället, det verkar vara mer framtiden.

Internet tycker jag är otäckt.

mvh

Peter Söderström

Det där var ju väldigt onödigt och taskigt tycker jag =/

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Fick ett mail tidigare i höstas om en tidsplan för installation då svarade jag detta...
Tycker personen borde ana ugglor i mossen

Hej

Vad roligt att få fiber!
Har du någon aning om hur mycket man måste gräva? Man vill ju inte gräva upp hela tomten i onödan.

Hur snabb blir uppkopplingen? Jag vill ha supersnabb vettu!

Vad tror du om att jag köper 30-40 kubikmeter hö och täcker tomten med för att förhindra tjäle? (Jag vill verkligen inte att det ska dra ut på tiden på grund av det)

mvh
Peter Söderström

Permalänk
Medlem

Det bästa du kan göra för att slippa problem med det du gör är att skicka tillbaka mailet med hänvisning till att det är fel adress, så slipper du snart dessa "fel mail".

Permalänk
Medlem

Personligen så hade jag gjort precis samma sak, fast aningen grövre, men sedan avslutat mailet med "Och bara så ni vet så mailar ni till fel person, jag är inte kund hos er, så jag skulle råda er att uppdatera ert kundregister/mailregister. Men nu har ni någonting roligt att prata om på kontoret."

Visa signatur

Jag ansvarar för vad jag skriver, inte för vad du förstår.
Förlåt, jag hörde inte vad du tänkte säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomson:

Det bästa du kan göra för att slippa problem med det du gör är att skicka tillbaka mailet med hänvisning till att det är fel adress, så slipper du snart dessa "fel mail".

Det fungerar inte jag försökte göra samma sak under 1månad, jag har nu gått från cirka 10spam på 30dgr till 400. Det ökar hela tiden.

Mitt råd till TS Svara inte, tryck på spam knappen så att det hamnar där och ignorera, såvidare du inte vet att det är säkert, är irriterad, trots upprepade uppmaningar och du fortfarande får mail. Trolla, människor är av naturen idioter, egoister, lata, så länge dom inte själv påverkas så bryr man sig in.

Du kanske var stressad när du svarade också, inte vet du att mailet inte var till dig... så nej såvidare du inte går overboard så blir det svårt att bevisa tror jag

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Tramstråd som endast kommer framprovocera påhopp, otrevligheter och andra regelbrott.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...