Skillnaden mellan macbook pro 2011 och macbook unibody 2010

Permalänk

Skillnaden mellan macbook pro 2011 och macbook unibody 2010

Vilken ska man egentligen köpa. Unibody är billigare, den går för 2800 medans macbook pro 2011 går för 4500. Förstår inte riktigt skillnaden mellan datorerna. Det sägs att de har samma processor och grafikkortet är bättre i den vita unibodyn men varför är du macbook pron så himla dyr?

Vit plast Unibody: http://www.everymac.com/systems/apple/macbook/specs/macbook-c...

Macbook pro late 2011:http://support.apple.com/kb/sp645

Permalänk
Medlem

Hej!
Jag äger båda modellerna - och kan direkt säga att du bör hoppa på MacBook Pron. Beroende på konfiguration sitter det antingen en i5 eller i7 i datorn samt Intels HD3000. Core2Duo som sitter i Unibodyn tillhör en gammal arkitektur som är svår att jämföra mot den bättre i5:an. Grafiken i unibodyn är diskret så den är något bättre. Dock marginell skillnad. Men väger man in processorn i beräkningen så blir ändå MacBook Pron mycket bättre.
Allt beror på vad du ska använda datorn till. Slösurf, musik och lite film funkar utmärkt på Unibodyn. Utrustad med SSD blir den extra trevlig att arbeta med. Men personligen hade jag valt Pron över Unibodyn med C2D alla dagar i veckan.

Visa signatur

Ryzen 5 1600 @ 3.8, GTX 1060, 16GB RAM

Permalänk

Tackar. Du är bäst min herrre

Permalänk

Du skall absolut välja Macbook PRO late 2011 före MacBook Unibody! Den i5 CPU som sitter i MBP 2011 är vida överlägsen den gamla Core2duo som sitter i den enklare unibodyn som dessutom är i plast istället för aluminium.

Hela plattformen är mycket modernare med DDR3 isf DDR2 mm.

Jag har en 2011 som jag fortfarande använder och en 2010 som inte längre används för att den är avsevärt tröttare. Och då är min 2010 en MacBook PRO med DDR3 men fortfarande c2d.

Dock tycker jag priserna låter höga om maskinerna inte är uppgraderade med extra RAM och SSD. Är det standard konfig på dem så låter det högt tycker jag, maskinerna börjar bli gamla nu.

Permalänk
Skrivet av Håkis:

Hej!
Jag äger båda modellerna - och kan direkt säga att du bör hoppa på MacBook Pron. Beroende på konfiguration sitter det antingen en i5 eller i7 i datorn samt Intels HD3000. Core2Duo som sitter i Unibodyn tillhör en gammal arkitektur som är svår att jämföra mot den bättre i5:an. Grafiken i unibodyn är diskret så den är något bättre. Dock marginell skillnad. Men väger man in processorn i beräkningen så blir ändå MacBook Pron mycket bättre.
Allt beror på vad du ska använda datorn till. Slösurf, musik och lite film funkar utmärkt på Unibodyn. Utrustad med SSD blir den extra trevlig att arbeta med. Men personligen hade jag valt Pron över Unibodyn med C2D alla dagar i veckan.

Grafiken i unibodyn är inte riktigt diskret.

Visa signatur

Blegh <3 ^^

Permalänk
Medlem

Tänkte lite fel där iom att du precis som du skriver delar minne med RAM.
Däremot är poängen fortfarande där kring valet.

Skrivet av Anitramane:

Grafiken i unibodyn är inte riktigt diskret.

Visa signatur

Ryzen 5 1600 @ 3.8, GTX 1060, 16GB RAM