Permalänk
Inaktiv

Kinzu V3 inte samma dpi som V2?!

Beställde en Kinzu v3 som jag fick idag, problemet är att det inte verkar gå att ställa in 800 dpi som jag kunde på min v2a.
Stegen går från 250, 500, 1000 osv på v3an men på v2an var det 400, 800, 1600 och 3200
Någon som vet varför dem ändrat detta??
Ju högre dpi desta känsligare blir musen på flyttnignar eller? Alltså den rör sig längre på skärmen ju högre dpi?

Ska man skicka tillbaka den? Finns det andra bra möss typ som kinzu i formen med 800 dpi ??

Permalänk

du verkar inte fatta hur möss funkar

Permalänk
Inaktiv

inte? enlighten me

Permalänk
Inaktiv

Någon som annan som köpt denna mus? Vad är era åsikter i så fall?

Permalänk
Medlem

I Steelseries mjukvara borde det väl gå att ändra?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

ASUS ROG Strix Z790-F
Intel Core i9-13900K w/ Noctua NH-D15S
ASUS STRIX RTX 4080 OC
Corsair Dominator Platinum RGB 32GB DDR5

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av VituraZ:

I Steelseries mjukvara borde det väl gå att ändra?

Finns några steg men dem är 250,500 sen 1000 går inte att ställa den på 800 vad jag förstår det som :S

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av smurfeNn:

Har det redan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon205282:

Finns några steg men dem är 250,500 sen 1000 går inte att ställa den på 800 vad jag förstår det som :S

Hmm, du kan inte trycka på numren och skriva in något annat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon205282:

Beställde en Kinzu v3 som jag fick idag, problemet är att det inte verkar gå att ställa in 800 dpi som jag kunde på min v2a.
Stegen går från 250, 500, 1000 osv på v3an men på v2an var det 400, 800, 1600 och 3200
Någon som vet varför dem ändrat detta??
Ju högre dpi desta känsligare blir musen på flyttnignar eller? Alltså den rör sig längre på skärmen ju högre dpi?

Ska man skicka tillbaka den? Finns det andra bra möss typ som kinzu i formen med 800 dpi ??

Om du gillar små möss kanske du gillar roccat kone pure military, bästa sensorn på marknaden. Men formen kanske inte är den bästa.
mer info:

http://www.youtube.com/watch?v=HuuAGCS9vjo

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av VituraZ:

Hmm, du kan inte trycka på numren och skriva in något annat?

nope :/

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av hackeron:

Om du gillar små möss kanske du gillar roccat kone pure military, bästa sensorn på marknaden. Men formen kanske inte är den bästa.
mer info:

http://www.youtube.com/watch?v=HuuAGCS9vjo

verkar helt ok går att ställa 800 på den, men vill helst ha en som e typ samma form som kinzu

Permalänk
Inaktiv

Någon som har Logitech G100 och vet om det går att ställa den på 800 dpi?? mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon205282:

Någon som har Logitech G100 och vet om det går att ställa den på 800 dpi?? mvh

Har en g100s. Det går, 100-2000 med steg av 50, tyckte dock att 800 kändes konstigt, 750 var betydligt bättre, annars kanske du bör kolla på Ninox Aurora.

Visa signatur

Jag är värdelös på att stava.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon205282:

Såhär ser det ut på en Rival i steelseries engine. http://gyazo.com/7f91fbe0f583cba84244a09777ee1117

Ser det inte likadant ut med din mus?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av VituraZ:

Såhär ser det ut på en Rival i steelseries engine. http://gyazo.com/7f91fbe0f583cba84244a09777ee1117

Ser det inte likadant ut med din mus?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av johan450:

Har en g100s. Det går, 100-2000 med steg av 50, tyckte dock att 800 kändes konstigt, 750 var betydligt bättre, annars kanske du bör kolla på Ninox Aurora.

tackar störande att det inte går o ställa in på kinzu, varför ändra dpin på samma mus fast version v3 ?? helt jävla cp störande

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon205282:

tackar störande att det inte går o ställa in på kinzu, varför ändra dpin på samma mus fast version v3 ?? helt jävla cp störande

Bytte sensor till en 3050 om jag minns rätt, den har inte 800dpi som ett naturligt steg. Xornet har samma sensor med 500-1000-2000dpi. 800dpi på v3 skulle inte alls kännas likadant som på v2, tycker det är bättre att de väljer att inte inkludera det steget.

Visa signatur

Jag är värdelös på att stava.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av johan450:

Bytte sensor till en 3050 om jag minns rätt, den har inte 800dpi som ett naturligt steg. Xornet har samma sensor med 500-1000-2000dpi. 800dpi på v3 skulle inte alls kännas likadant som på v2, tycker det är bättre att de väljer att inte inkludera det steget.

okey... ska man köra på 1000 dpi då kanske? och bara vänja sig för 800 kommer inte komma tillbaka? vilka möss har fortfarande 800 dpi sensor? ursäkta om frågan e dum kan inte så mkt om det

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon205282:

okey... ska man köra på 1000 dpi då kanske? och bara vänja sig för 800 kommer inte komma tillbaka? vilka möss har fortfarande 800 dpi sensor? ursäkta om frågan e dum kan inte så mkt om det

Smidigast vore väl att fortsätta använda v3, om det inte funkar så finns det fler möss. 3050 är bara en sensor(ganska gammal egentligen) som inte har ett naturligt 800 dpi steg, finns många nya möss med 800 steget.
Zowies fk1 som kanske är för stor, abyssus 2014 ect. Det brukar stå bland specs om en mus har 800dpi steget eller inte.

Visa signatur

Jag är värdelös på att stava.

Permalänk
Medlem

Ställ in den på 1000 DPI och sänk sensen lite i Windows kontrollpanel? Ganska sjukt att ingen föreslagit det redan.

Visa signatur

Deschutes -> Spitfire -> Winchester -> Toledo -> Deneb -> Sandy Bridge -> Summit Ridge -> Vermeer

Permalänk
Medlem
Skrivet av AerisArchon:

Ställ in den på 1000 DPI och sänk sensen lite i Windows kontrollpanel? Ganska sjukt att ingen föreslagit det redan.

Alla gillar inte pixel-skipping

Visa signatur

Jag är värdelös på att stava.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av johan450:

Alla gillar inte pixel-skipping

exacto, kan fan inte ställa om mig till 1000 de e för jävla speedat, vill helst ha 800 för evig tid ^^

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av anon205282:

exacto, kan fan inte ställa om mig till 1000 de e för jävla speedat, vill helst ha 800 för evig tid ^^

Jag antar att det är i spelen som du faktiskt vill sänka sensen, och då är det väl bara att sänka lite i de spel du spelar om det går för fort med 1000dpi?
Ute i skrivbordet kan man väl överleva med lite högre sens, eller?

Permalänk
Inaktiv

ska vara samma dpi överallt, o 3.0 i cs ^^