Värt att köpa GW2 ?

Permalänk
Medlem

Värt att köpa GW2 ?

Har alltid velat testa det men inga utav polarna lirar det så har inte blivit av, men har hört väldigt bra om det.

Undrar om det fortfarande finns mycket folk som lirar det ? eller håller det på att dö ut ?

Om man skulle jämföra det med wow, vad finns det för fördelar/nackdelar med gw2 ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yanpan:

Har alltid velat testa det men inga utav polarna lirar det så har inte blivit av, men har hört väldigt bra om det.

Undrar om det fortfarande finns mycket folk som lirar det ? eller håller det på att dö ut ?

Om man skulle jämföra det med wow, vad finns det för fördelar/nackdelar med gw2 ?

Finns inte i närheten av samma PvE i Endgame som i WoW.
Mest PvP och det är inte lika bra som i WoW heller enligt mig
Grafiken osv. är bra och det är ett rätt unikt Mmorpg enligt mig, så kan vara värt att pröva.

Visa signatur

ASUS Z97-A | Palit GeForce Jetstream GTX 770 4Gb | Intel Core i5 4690K | Corsair Vengeance CL9 16GB | EVGA Supernova G2 750W | SilverStone Argon AR03 | 500GB Toshiba | 1TB WD Blue | Kingston SSD 120GB | NZXT H440W | Windows 8.1 | 2st Samsung 23" | Ducky Mini | ( つ◕ل͜◕)つ ᕙ༼◕ل͜◕༽ᕗ (ง ͠° ͟ل͜ ͡°)ง

Permalänk
Medlem

PvE:n är väl värd en genomspelning i varje fall. Riktigt cool värld och roligare resa till maxlvl än i många andra spel.

PvP:n har en del problem men är i grunden överlägsen allt som inte är ett MOBA gameplaymässigt. Finns både RvR pvp (=WvW) och capturepoint 5v5 (=sPvP).

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem

GW2 är nog det MMORPG jag tröttnat på snabbast av alla dom jag har testat. (WoW, Aion, Rift, Warhammer, SWTOR, säkert någon till.)
Skaffade det för typ 1-1,5 år sedan, och fick upp tre olika karaktärer till lvl ~15
Insåg sen hur trist det var (och då spelade jag t.o.m. med en irl-polare) och har inte startat spelet sedan dess.

Nu vet jag att man knappast kan döma ett MMORPG efter att enbart ha spelat det i lowlvls (om någon sa att dom inte gillade WoW efter att ha levlat till 15 hade jag bara skrattat åt dom) men jag klarade helt enkelt inte att spela mer. Spelet kändes bara så "meh". Dodge-systemet var inget jag gillade alls heller.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yanpan:

Har alltid velat testa det men inga utav polarna lirar det så har inte blivit av, men har hört väldigt bra om det.

Undrar om det fortfarande finns mycket folk som lirar det ? eller håller det på att dö ut ?

Om man skulle jämföra det med wow, vad finns det för fördelar/nackdelar med gw2 ?

Jag tycker faktiskt inte man kan jämföra gw2 med wow... dem är så olika varandra som de går i princip :P... Jag skulle nästan säga att gw2 är mer som ett storyinriktat singleplayer rpg, med möjlighet att spela med folk. Dels så har du din "personal story", cutscenes, dialoger, valmöjligheter osv osv. Sen har du "dynamic events" och sen har du "renown hearts". De dynamiska händelserna bara...händer, du kan själv inte styra när de kommer eller startar osv, och renown hearts är väl motsvarigheten till "NPC-hubbar"., bortsätt från att du inte behöver gå till någon gubbe med ett "!" för att få dem, du bara går in i området och bara gör det som behövs göra :P... (kommer upp en liten notis i högra hörnet vad som behövs göra, sen kan du gå till själva NPC'n om du vill ha mer backstory till problem osv).

arenanet har ju gjort ett par gånger "free-weekends" så folk kan testa spelet, tror dock de hade en sån weekend för inte så längesen dessutom kör de 50% rea just nu om du köper de online...kanske värt o kolla?

Kan ju även nämna att dem konstant håller på o uppdaterar och lägger in nya saker i spelet också, de kör något de kallar "living story". kortfattat är det fortsättning av storyn som finns i din "personal story" som de lägger till nya "kapitel" med 2 veckors mellanrum :P.

Det är ju heller ingen månadskostnad, så får du det billigt någonstans och du sen inte gillar konceptet, så är det ju inte hela världen heller :P.

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Skrivet av v1ctory:

PvE:n är väl värd en genomspelning i varje fall. Riktigt cool värld och roligare resa till maxlvl än i många andra spel.

PvP:n har en del problem men är i grunden överlägsen allt som inte är ett MOBA gameplaymässigt. Finns både RvR pvp (=WvW) och capturepoint 5v5 (=sPvP).

Det skriver jag under på.

Permalänk
Medlem

Bland det roligaste jjag vet är att spela WvW med en bra celler i TS3.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem

GW2 var inget för mig då jag inte är så mycket för att lira pvp hela tiden. Men gillar man pvp så är det väl mestadels det som endgame går ut på. Unikt spelsätt inom MMO som jag testat där man dodgar osv ist för att ha en tank. Dodge or die typ Så man får vara på alertern hela tiden när man kör instanser.

Kostar inte många hundralappar kan jag tänka mig så värt att testa, är du mycket för pvp ska du deffinitivt testa det!
Detta kommer ifrån en som inte tyckte om GW2 Men det var som sagt bara för att jag inte är så mycket för att bara nöta pvp i endgame. Sen vet jag inte hur dom ändrat det med expansioner osv om dom lagt in mer pve content och sådant?

Visa signatur

Hugger man yxan i båten får man ro som fan!

Permalänk
Medlem

Jag vill väl inte låta allt för negativ nu. Pvpn verkar bra men jag är närapå uteslutande pve spelare och fastnade inte för spelet. Vad jag läst om endgame har inte direkt fått mig att vilja återuppta ta det. Ska vad jag förstått helt sakna gear progression och att avsaknaden av trinity systemet leder till zergfest. Jag kanske har fel men det känns som dom som verkligen uppskattar gw2 är personer som mest levlar och/eller är fokuserade på pvp då dom delarna är bra.

Det kanske inte nödvändigtvis är för dig men om du också är en pve spelare så hittade iaf jag min wow ersättare i ff14: a realm reborn.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | Dell S2721DGFA | Asus MG279Q |

Permalänk

Guild Wars 2 är B2P och betingar en engångskostnad av 250-300 spänn. Sedan kan man spela det hur mycket/länge som helst utan att det kostar ett öre extra.

WoW å andra sidan kräver att man köper senaste expansionen + betalar 150 kr varje månad. Frågan är vad man får för de pengarna?

Det har gått mer än 2 år sedan Mist of Pandaria släpptes, vilket innebär att alla som spelat under den perioden lagt ut 3000kr/per person för att ha möjlighet att kunna fortsätta spela samma expansion som de själva köpte för 500-600kr 2012.

Nu skall samma spelare snart betala ytterligare 500-600kr för nästa expansion.

Guild Wars 2 är "best buy" i jämförelse så det gnistrar om det.

Permalänk
Medlem

Nu när det äntligen finns megaserver så är GW2 absolut värt pengarna. Att levla upp är en fröjd då miljöerna är extremt varierande, "questerna" roliga, kul att fixa 100% på en karta och framförallt...det springer omkring folk överallt och alla hjälper alla indirekt/direkt. Kan inget om endgame men resan till 80 är definitivt en fröjd!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Med tanke på rean som pågår just nu så är det ett grymt värde för pengarna! Jag började spela under headstartperioden och spelar fortfarande relativt aktivt. Min favoritdel var definitivt första genomspelningen och utforskandet av alla zoner och de gånger man hittade gömda områden som ledde till jumping puzzles eller mini dungeons.

Ett exempel på något som jag tycker är en stor fördel i GW2 jämfört med WoW är att du inte behöver konkurrera med andra spelare om gathering nodes eller mobs i allmänhet. Oavsett om du är i grupp med andra spelare runt omkring dig eller inte så kan ni göra events tillsammans och samarbeta. Det känns som en självklarhet i ett MMORPG där det bör vara något positivt att springa på en annan person i världen och inte ett irritationsmoment.

Det är definitivt mycket folk som spelar. Jag springer på spelare överallt i världen. På grund av nedskalningen när man besöker områden avsedda för lägre nivåer så fortsätter alla områden vara relevanta.

När det gäller endgame så finns det en hel del som klankar ned på det. Majoriteten av alla aktiviteter kan du göra innan du når maxlevel och "endgame". Men det finns helt klart ett ordentligt utbud av aktiviteter i form av dungeons, fractals, world bosses, guild missions, sPvP, WvW, jumping puzzles, living story, m.fl. Sen finns det ju mål du kan sätta upp för dig själv som att skaffa en viss typ av armorkombination, ascended gear, en legendary, m.m. Trots att jag har spelat sedan släppet känner jag inte att jag har brist på saker att göra. Än så länge har jag lagt ned väldigt lite tid på sPvP till exempel.

Uppdateringar fortsätter att trilla in och känns intressanta.

Jag kan verkligen rekommendera spelet.

Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Guild Wars 2 är B2P och betingar en engångskostnad av 250-300 spänn. Sedan kan man spela det hur mycket/länge som helst utan att det kostar ett öre extra.

WoW å andra sidan kräver att man köper senaste expansionen + betalar 150 kr varje månad. Frågan är vad man får för de pengarna?

Det har gått mer än 2 år sedan Mist of Pandaria släpptes, vilket innebär att alla som spelat under den perioden lagt ut 3000kr/per person för att ha möjlighet att kunna fortsätta spela samma expansion som de själva köpte för 500-600kr 2012.

Nu skall samma spelare snart betala ytterligare 500-600kr för nästa expansion.

Guild Wars 2 är "best buy" i jämförelse så det gnistrar om det.

För det första så kostar nya expansioner runt 299 kr, inte 500-600 kr. För det andra så kostar det drygt 111 kr i månaden och inte 150 kr. För det tredje så betalar jag hellre för att spela WoW än att spela Guild Wars 2 gratis. Inte för att GW2 är ett dåligt spel, det är antagligen ett av dom bättre MMO som finns ute just nu, utan för att WoW utklassar alla andra MMO så enkelt. Det finns helt enkelt ingen konkurrens, vilket är tråkigt, då hela genren hade mått bra av ett spel som faktiskt kunnat konkurrera med WoW.

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Skrivet av Svbg:

utan för att WoW utklassar alla andra MMO så enkelt.

Jag håller inte alls med dig.

WoW är i mångt och mycket ett föråldrat spel som saknat innovation under lång tid.

Men kul för dig att du gillar spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Jag håller inte alls med dig.

WoW är i mångt och mycket ett föråldrat spel som saknat innovation under lång tid.

Men kul för dig att du gillar spelet.

Jag håller med dig, WoW är föråldrat. Combat-systemet är oinspirerande och leveling/quests är fruktansvärt.
Men det är responsivt och det enda MMO med ordentligt endgame PvE och PvP.
Jag har nog spelat alla större MMO som släppts och alla har lidit av samma sak. Dåligt content och dålig responsivitet. Det kommer aldrig att finnas seriöst endgame ifall det känns som att man har hög latency hela tiden. För mig spelar ingen roll hur bra combat, hur bra questing eller hur intressant story ett MMO har ifall inte endgame och responsiviteten finns där. Och tyvärr säger det väl mer om resten av genren än om WoW när ett snart 10 år gammalt spel fortfarande utklassar alla andra. Jag hade gärna velat att det fanns något bättre än WoW, då det faktiskt på många vis är föråldrat som attans.
Warhammer Online, Rift, Aion, SWTOR, Elder Scrolls Online, LOTRO, Archeage, The Secret World, Guild Wars, Guild Wars 2, Final Fantasy XIV, Wildstar, Everquest, Lineage, Age of Conan... Fruktansvärt besviken på alla. Guild Wars 2 är väl nog det spel jag gillat mest av dom. Det är lätt värt att betala fullpris för, inte för att det är ett bra MMO, för det är det inte, utan för att det är ett bra spel.

Sen kan man väl vara ute efter olika saker när man väljer ett MMO att spela, men är man ute efter seriös PvE eller PvP så finns det bara ett val, tyvärr.

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Medlem

Tycker du kan göra som andra skriver här och prova på spelet i alla fall. Är ju ingen hög kostnad direkt och om du gillar det så är det ju toppen.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag absolut inte det är värt pengarna med GW2, köpte det själv när det var nytt och slutade spela efter typ 3 dagar när jag hade nått maxlevel och insåg att det inte fanns något vettigt content att göra.

Visst levlingen var väl hyffsat skoj men det gick på tok för snabbt att levla och de dynamiska questerna var mest zergs, även om WoWs standard quester med "döda x, hämta x" är ganska oinspirerade så föredrar jag dem framför GW2s dynamiska stil.

Men det är helt personligt vad man tycker om, finns ju uppenbarligen folk fortfarande lirar GW2 så för vissa passar ju den spelstilen.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Tveksamt end game men värt åtminstone en genomspelning, har dock ingen aningen om hur spelet känns i dag med tanke på hur aktivt spelet är och hur mycket folk det är som springer runt. Kan tänka mig att det känns annorlunda än min upplevelse under release månaden.

Angående att man når max level på 3 dagar, om man spelar ett spel som GW2 på det viset att man rusar till level cap så är du nog inte riktigt den sorters spelare som det är menat för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xealo:

Tveksamt end game men värt åtminstone en genomspelning, har dock ingen aningen om hur spelet känns i dag med tanke på hur aktivt spelet är och hur mycket folk det är som springer runt. Kan tänka mig att det känns annorlunda än min upplevelse under release månaden.

Angående att man når max level på 3 dagar, om man spelar ett spel som GW2 på det viset att man rusar till level cap så är du nog inte riktigt den sorters spelare som det är menat för.

Fast man behövde inte rusa till level cap för att nå dit det var ju just det som var grejjen, var bara att spela vanligt, crafta lite och vips så var man där.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Fast man behövde inte rusa till level cap för att nå dit det var ju just det som var grejjen, var bara att spela vanligt, crafta lite och vips så var man där.

Tog mig cirka 4-5 veckor spelandes på en casual nivå att nå 80, nej man når bara levelcap så fort om man rusar till målet i GW2. Att folk är snabbare är en sak men 3 dagar? Nej då är man inte den sortens spelare som det var menat för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xealo:

Tog mig cirka 4-5 veckor spelandes på en casual nivå att nå 80, nej man når bara levelcap så fort om man rusar till målet i GW2. Att folk är snabbare är en sak men 3 dagar? Nej då är man inte den sortens spelare som det var menat för.

Om questande (inkl personliga storyline) och vanligt craftande = rusa till level cap så visst, om du säger det

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Om questande (inkl personliga storyline) och vanligt craftande = rusa till level cap så visst, om du säger det

Att spela i över 12-13 timmar om dagen inte är rusande så visst, för det är det som krävs för att nå level cap på 3 dagar genom "vanligt" spelande.

Jag sa det ovanför men jag tror nog inte spelet riktigt var menat för den sorters spelare som klarar av att sitta där i minst 10 timmar åt gången och ofta gör det.

Permalänk
Medlem

Jag har alltid haft problem med att spela MMOs då jag tycker det är för tidskrävande och långtråkigt då mycket av tiden bara går åt till att förflytta sig.
Med det sagt så kan jag i alla fall rekommendera GW2 då jag hade en rolig resa till lvl 80.
Uppdragssystemet är briljant, miljöerna är fina, spelmekaniken bra samt att storyn är ganska rolig.
Efter lvl 80 har jag dock inte spelat någonting.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Avstängd

Har nog alla min gubbar på 50% map completetion och maxlevel vid ca 60-70 timmars "casual" spelande. Ingen crafting alls gjord på dessa.

PvP är riktigt jävla roligt, men jag tycker ändå att Guild Wars ett var bättre på det (även om jag inte klarar av att spela det efter att ha spelat Tvåan).

Det är engagerande spelsätt, kräver att du vet vad fienderna har för abilities och när du ska dodgea för att klara dig så länge som möjligt. PvP är pure skills och inget annat.

PvE är faceroll, förutom ett fåtal instancer, där ett relativt bra gäng kommer klara sig utan problem.

Endgame? Fixa legendary weapons, klara achievements utforska allting, klara de "stora eventen/achievementsen - ganska kul. Det går även att förhålla sig med en casual inställning till spelet och klara sig. Ingen farming varje dag för att få ett specifikt item eller så.

Dock irriterande med saker som "only craftable once a day" items, för att få spelare att logga in varje dag.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

Blev att köpa det.

Har lirat till 20 på en theif nu och jävlar vad kul jag har ... aldrig gillat ett mmo så mycket, åtminstånde inte i leveling perioden. Känns verkligen som ett välutvecklat rpg spel. Och älskar alla random events, och hur folk hjälper en med mobs osv och att man inte förlorar nått på det, samt hur man scalear i level med zonerna

enda negativa är väl att spelet kändes väldigt krångligt med alla olika builds/vapen traits skill points osv.. men efter några timmars guide läsande så börjar det klarna lite

Får se om jag gillar spelet lika mycket när jag når endgame

Permalänk
Skrivet av Svbg:

enda MMO med ordentligt endgame PvE och PvP.

Ledsen men jag håller inte med dig där heller.

Nu vet jag i och för sig inte vad du menar med "ordentligt" end-game, men om du menar mängden kvalitativ raiding på max level, så är det absolut inget unikt för WoW.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yanpan:

Blev att köpa det.

Har lirat till 20 på en theif nu och jävlar vad kul jag har ... aldrig gillat ett mmo så mycket, åtminstånde inte i leveling perioden. Känns verkligen som ett välutvecklat rpg spel. Och älskar alla random events, och hur folk hjälper en med mobs osv och att man inte förlorar nått på det, samt hur man scalear i level med zonerna

enda negativa är väl att spelet kändes väldigt krångligt med alla olika builds/vapen traits skill points osv.. men efter några timmars guide läsande så börjar det klarna lite

Får se om jag gillar spelet lika mycket när jag når endgame

MMO-spel brukar ta lite tid att riktigt "komma in i". Rekommenderar att du går med i någon bra guild, t.ex Friskyttarna.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Er det noen vits å kjøpe Digital Deluxe utgaven eller holder det med Nordic Edition? Fra det jeg fått frem så vil en ikke beholde Golem banken mer enn fem dager og de ekstra perks er ikke så mye å rope hurra over.

Hvilken versjon er det dere vil anbefale?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gigantrix:

Er det noen vits å kjøpe Digital Deluxe utgaven eller holder det med Nordic Edition? Fra det jeg fått frem så vil en ikke beholde Golem banken mer enn fem dager og de ekstra perks er ikke så mye å rope hurra over.

Hvilken versjon er det dere vil anbefale?

Jag köpte Digital Deluxe som prepurchase och det är inte värt pengarna tycker jag. Köp vanliga versionen, duger gott och väl!

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Jag köpte Digital Deluxe som prepurchase och det är inte värt pengarna tycker jag. Köp vanliga versionen, duger gott och väl!

Takk for hjelpen!

Akkurat nå er det kampanje på Logitech G600 MMO musen eller ville kanskje Razer Naga 2014 være et bedre alternativ? Siden finnes det jo et par nyere varianter fra Logitech, dersom jeg ikke husker feil, som også vil ha knapper på siden, men der det kan være vanskelig å føle forskjellen ettersom de vil sitte veldig tett.

Vil jeg ha noen nytte av knappene på siden i en slik mus når jeg spiller nå mest Dragon Age Ultimate Edition, Witcher og GW2? Det er altså mest mest RPG jeg spiller og eventuelt denne MMORPG. Jeg er ikke kjempe fleksibel i handen og har tanke om å eventuelt kjøpe Razer Orbweaver eller Logitech G910 Orion (mekanisk tastatur) som vil komme ut noen gang i desember. Altså tastatur med mulighet for makro og litt bedre styring av PC enn min nåværende MS Comfort Curve 2000. Siden ville det også være et spørsmål dersom jeg vil klare å huske hvilke knapper som gjør hva for noe på musen eller dersom det ikke er bedre å dele opp det hele mellom venstre handen når det gjelder knapper/tastatur og kun ha kontroll over vapen/kamera på musen på høyre hand?