Permalänk
Medlem

Cherry Red till blue

Hej!

Jag sitter idag med ett tangentbord med röda cherry brytare, jag gamear mestadels wow eller fps spel.
Men jobbar även en del hemifrån och därav skriver en del så jag känner att jag vill testa på blåa brytare istället.

Någon som gått från röd till blå? Inte världens största problem kanske men tänker framförallt då på spelandet hur stor skillnad det blir.

Visa signatur

i7 930 4.0 GHz - ASUS P6T SE - Corsair 12GB 1600Mhz - Gigabyte Geforce 670 OC

Permalänk
Medlem

Det är ju en skillnad mellan brytarna men det finns ingen brytare som är mer anpassad för ett speciellt ändamål. Mitt råd är att du provar blåa brytare innan du köper dem. Det finns inget annat sätt att veta vad du själv föredrar än att prova själv.

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Du behöver inte oroa dig över att det inte går att spela med blå, det är bara en vanesak. Tar inte många timmar framför tangentbordet före du är van med hur blå betér sig.

Det du däremot ska ta in i kalkylen är hur de låter, det är väldigt många som tycker att smattrandet från blå blir för mycket.

Permalänk

Personligen tycker jag att de känns nästan exakt lika, förutom att de blåa låter.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hjälper dom här till nåt , såg bara en hade gjort recension, så det verkade dåligt enligt han, nån mer som testat ?
http://www.maxfps.se/keycaps/47d/king-mod-noise-dampener-for-...
Fanns tydligen dessa oxå
http://www.maxfps.se/keycaps/47d/cherry-mx-rubber-o-ring-swit...

Visa signatur

Dator1:13900ks, H115i+NF-A14, Msi 790 P pro ,32Gb 6400mhz ,Asus 4080 16gb Tuf gaming, Asus 1000w atx3.0 , Acer 27" Predator XB273UNX, Fractal XL R2,Steelseries Pro Tkl +Logitech G Pro x Superlight, Sennheiser HD599 + iFi zen dac, Rode nt-usb, Stol Rh logic 400 xl elite Dator2:10900k, H110, Asus Z490 p, 32Gb 3800mhz, Evga 1080, HX850I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M,Evga 1080, Epos H3+GSX300, Xtrfy K4+M4. Dator3 8700@4.6Ghz, H100I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M, Asus VG278, logitech g933, Evga 1060 6gb.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av infocus:

Hjälper dom här till nåt , såg bara en hade gjort recension, så det verkade dåligt enligt han, nån mer som testat ?
http://www.maxfps.se/keycaps/47d/king-mod-noise-dampener-for-...
Fanns tydligen dessa oxå
http://www.maxfps.se/keycaps/47d/cherry-mx-rubber-o-ring-swit...

Dom hjälper mot nedslaget, men inget mot klicket. Så det blir ju betydligt tystare, men långt ifrån tyst.
Men å andra sidan kanske man inte ska titta på o-ringar om det är så att man är ute efter blå switchar.

De enda jag personligen tycker fungerar är de tunnaste o-ringarna, de andra påverkar nedslaget för mycket så det känns som andra switchar helt plötsligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Dom hjälper mot nedslaget, men inget mot klicket. Så det blir ju betydligt tystare, men långt ifrån tyst.
Men å andra sidan kanske man inte ska titta på o-ringar om det är så att man är ute efter blå switchar.

De enda jag personligen tycker fungerar är de tunnaste o-ringarna, de andra påverkar nedslaget för mycket så det känns som andra switchar helt plötsligt.

Ok så 0.2mm är förmodligen bäst av dom då! (Har röda switchar x2)
Tackar!

Visa signatur

Dator1:13900ks, H115i+NF-A14, Msi 790 P pro ,32Gb 6400mhz ,Asus 4080 16gb Tuf gaming, Asus 1000w atx3.0 , Acer 27" Predator XB273UNX, Fractal XL R2,Steelseries Pro Tkl +Logitech G Pro x Superlight, Sennheiser HD599 + iFi zen dac, Rode nt-usb, Stol Rh logic 400 xl elite Dator2:10900k, H110, Asus Z490 p, 32Gb 3800mhz, Evga 1080, HX850I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M,Evga 1080, Epos H3+GSX300, Xtrfy K4+M4. Dator3 8700@4.6Ghz, H100I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M, Asus VG278, logitech g933, Evga 1060 6gb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fiskanen:

Hej!

Jag sitter idag med ett tangentbord med röda cherry brytare, jag gamear mestadels wow eller fps spel.
Men jobbar även en del hemifrån och därav skriver en del så jag känner att jag vill testa på blåa brytare istället.

Någon som gått från röd till blå? Inte världens största problem kanske men tänker framförallt då på spelandet hur stor skillnad det blir.

Personligen skriver jag lika bra med båda, det är en vanesak.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

...

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Jag skriver personligen mer korrekt med blåa brytare för att de är lite tyngre att aktivera. Jag skrev mycket oftare fel med de röda för att jag kom emot lite lätt ibland. För rent skrivande så tycker jag de blå är mycket skönare och givande att skriva med. Det blir roligare.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch