Laptop med 15" skräm som klarar minecraft.

Permalänk
Medlem

Laptop med 15" skräm som klarar minecraft.

Tänkte köpa en laptop till grabben i julklapp som han kan ha till skolarbete, men minecraft måste gå att köra. Givetvis så billig som möjligt då jag inte räknar med att den kommer att hålla i flera år. Duger det med nån billig 3-4 tusen kronors på elgiganten, eller måste man köpa en med grafikkort?

Permalänk
Skrivet av Exxon:

Tänkte köpa en laptop till grabben i julklapp som han kan ha till skolarbete, men minecraft måste gå att köra. Givetvis så billig som möjligt då jag inte räknar med att den kommer att hålla i flera år. Duger det med nån billig 3-4 tusen kronors på elgiganten, eller måste man köpa en med grafikkort?

en kollega på jobbet köpte en el-giganten dator till sonens Minecraft, den höll mindre än 1år innan hon behövde byta hdd och året därpå gick hela datorn sönder. så beror på om du verkligen inte ska flytta den så ofta skaffa en stationär,

jag skruvade ihop en budget stationär dator med AMD processor och 3år gammalt grafikkort och den funkar hur bra som helst.
begagnad plattskärm finns ju på dom flesta loppis/secondhand Säljes på blocket och liknande. be att få testa den innan om det är privat säljare. hela kalaset gick ju på 2500kr

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644