Köpråd: Serverdator (använda en laptop som server)

Permalänk
Medlem

Köpråd: Serverdator (använda en laptop som server)

hej jag tänkte köpa en bärbar dator och ha en server till nåt spel och jag kan inte bra server dator helst en för 1500 men kan gå upp till 2000
mvh ravil

Permalänk
Skrivet av ravil:

hej jag tänkte köpa en bärbar dator och ha en server till nåt spel och jag kan inte bra server dator helst en för 1500 men kan gå upp till 2000
mvh ravil

äre "nästan" inte bättre å köpa en liten Mitx billigt istället? tror du får mer bang får the buck då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ravil:

hej jag tänkte köpa en bärbar dator och ha en server till nåt spel och jag kan inte bra server dator helst en för 1500 men kan gå upp till 2000
mvh ravil

Du får utveckla lite mer!

T.ex; Vad för spel ska du hosta?

Känns rent generellt som att man inte får en vettig laptop för 1500. Om ens någon överhuvudtaget.

Varför ska du ha just en laptop om du ändå bara ska hosta en server på den? Du har inte tänkt på att hyra någonting istället?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Axsve:

Du får utveckla lite mer!

T.ex; Vad för spel ska du hosta?

Känns rent generellt som att man inte får en vettig laptop för 1500. Om ens någon överhuvudtaget.

Varför ska du ha just en laptop om du ändå bara ska hosta en server på den? Du har inte tänkt på att hyra någonting istället?

Skickades från m.sweclockers.com

Dold text

känns ju nästan som dom där billiga AM1:orna skulle kunna klå en "mediamarkt laptop" på samma prisklass. Eller intels motsvarighet som jag nu glömt namnet på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldhissla:

känns ju nästan som dom där billiga AM1:orna skulle kunna klå en "mediamarkt laptop" på samma prisklass. Eller intels motsvarighet som jag nu glömt namnet på.

Det är en jäkligt svår prisklass. Tror att det bästa TS kan göra är att hyra en server eller spara ihop lite mer pengar och köpa något mer rejält. Den billigaste bärbara datorn hos media markt kostar ändå 2490 och deras billigaste stationära 2690. Ingen aning om hur bra de klarar att driva diverse spelservrar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axsve:

Det är en jäkligt svår prisklass. Tror att det bästa TS kan göra är att hyra en server eller spara ihop lite mer pengar och köpa något mer rejält. Den billigaste bärbara datorn hos media markt kostar ändå 2490 och deras billigaste stationära 2690. Ingen aning om hur bra de klarar att driva diverse spelservrar.

Den bärbara kommer definitivt inte orka driva en server. Den stationära kan kanske men beror mycket på vad det handlar om. En minecraft server för två-fyra personer kanske men mer än så blir nog för tungt.

Visa signatur

Citera för svar!