Permalänk

I´m dreaming of a white...

...Battlestation
Ja nu när jag har flyttat in i min nya lägenhet så har jag tänkt att fixa mig en riktigt snygg datorhörna.
Sen jag såg det nya 'Phanteks Enthoo Luxe' i vitt samt 'Super Flower Leadex Platinum' och drömt allt förmånga våta drömmar om dessa två tillsammans så har planen varit att hela hörnan ska gå i vitt.
Men i datorkomponenternas värld så är inget bara vitt. Därför kommer vissa detaljer och komponenter vara i rött och svart.
Det här kommer att bli min första moddning/tema-bygge samt mitt andra datorbygge så det kommer säkert dyka upp problem under vägen som ni gärna få hjälpa mig med.

Battlestation 1.2

Såhär såg det ut innan jag flyttade.
Och efter alltförmånga timmar här på sweclockers och i drömmarnas värld så känner jag mig inte nöjd längre.

Chassit.

Vilken besvikelse! Inte alls vad jag trodde det skulle va. Sidopanelerna va väldigt tunna och fladdriga samt att tillbehörslådan innuti låg lös och farit runt under transporten.
Det blev ett snabbt återköp och blickarna riktades istället år 'Corsair Air540'.

Komponenter.

Fler bilder på nätaggregat finns här.

Dags att börja!
Ett stycke Air540 i beståndsdelar. Ja iallfall allt som gick att lossa på med en skruvmejsel.

Här ser ni även bordet som blivit målat vitt och svart.

Min första "moddning"! ^^

Nöjd som #¤% över att nått så lätt blev så bra!

Men allt är inte frid och fröjd, har stött på lite bekymmer och frågetecken.

Det sitter en plopp i min ena distans till moderkortet, för såhär ska det väl inte va?
Bör jag kontakta Corsair om detta? Vill inte behöva skicka iväg chassit igen vilket jag kan tänka mig att NetOnNet vill göra om dom ska lösa problemet.

Jag har ju även tänkt att sleeva sladdarna till nätaggregatet men inte heller det går som det ska.

Jag får inte med mig stiftet ut, vilket jag har förståt att det ska göra. Och nått verktyg för att få ut dem följde inte med i kittet jag köpte på inet.
Hur gör ni?

Känner mig dock inte helt hundra på denhär sleeven jag köpte på inet. Utan är mer sugen på paracord istället, men hittar inga riktiga försäljare för detta, eller är det så att man få köpa vanlig paracord för att sen dra ut innanmätet? Isåfall vilken dimension bör man köpa då?

EDIT: Arrrgghh!! Dropboxlänkar funkade tydligen inte! =S Har spenderat mer tid på att skriva denna post än jag har moddat, men måste gå å köpa snus innan jag fixar bilderna...

Permalänk
Medlem

Distansen med en 'plupp' i sitter där med eftertanke. Det är tänkt att du ska lägga burken ned och sen stoppa i moderkortet, så får du hjälp med placeringen samt att det redan från grunden inte kan glida runt i chassit. It's all sunshine and rainbows.

Kittet du köpte på inet är antagligen rätt, stiftet ska backas ut ur kontakten - dvs den ska ut samma väg den kom in. Du har ju dessutom sån tur att du ser igenom dina kontakter - kolla så att du trycker ner båda hullingarna/vingarna och sedan drar/juckar du försiktigt ut sladden! Ang. Paracord så har jag ingen aning om jag ska vara ärlig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

[SPOILER]...Battlestation
Ja nu när jag har flyttat in i min nya lägenhet så har jag tänkt att fixa mig en riktigt snygg datorhörna.
Sen jag såg det nya 'Phanteks Enthoo Luxe' i vitt samt 'Super Flower Leadex Platinum' och drömt allt förmånga våta drömmar om dessa två tillsammans så har planen varit att hela hörnan ska gå i vitt.
Men i datorkomponenternas värld så är inget bara vitt. Därför kommer vissa detaljer och komponenter vara i rött och svart.
Det här kommer att bli min första moddning/tema-bygge samt mitt andra datorbygge så det kommer säkert dyka upp problem under vägen som ni gärna få hjälpa mig med.

Battlestation 1.2
https://www.dropbox.com/s/u4a6vxjihng4p5c/WP_20140220_18_26_0...

Såhär såg det ut innan jag flyttade.
Och efter alltförmånga timmar här på sweclockers och i drömmarnas värld så känner jag mig inte nöjd längre.

Chassit.
https://www.dropbox.com/s/8r0mioc7mfensnq/WP_20140924_17_13_5...

Vilken besvikelse! Inte alls vad jag trodde det skulle va. Sidopanelerna va väldigt tunna och fladdriga samt att tillbehörslådan innuti låg lös och farit runt under transporten.
Det blev ett snabbt återköp och blickarna riktades istället år 'Corsair Air540'.

Komponenter.
https://www.dropbox.com/s/kxo2ffdh53zh0z2/WP_20141011_16_29_2...

https://www.dropbox.com/s/da8230lks1higl1/WP_20141001_18_57_3...

Fler bilder på nätaggregat finns här.

Dags att börja!
Ett stycke Air540 i beståndsdelar. Ja iallfall allt som gick att lossa på med en skruvmejsel.
https://www.dropbox.com/s/t0i4ajibj5udj4z/WP_20141013_16_11_5...

Här ser ni även bordet som blivit målat vitt och svart.

Min första "moddning"! ^^
https://www.dropbox.com/s/a4myjnu42q9ipyp/WP_20141013_16_19_0...

Nöjd som #¤% över att nått så lätt blev så bra!

Men allt är inte frid och fröjd, har stött på lite bekymmer och frågetecken.
https://www.dropbox.com/s/ccuvbrbwldaxg9c/WP_20141013_15_04_1...

Det sitter en plopp i min ena distans till moderkortet, för såhär ska det väl inte va?
Bör jag kontakta Corsair om detta? Vill inte behöva skicka iväg chassit igen vilket jag kan tänka mig att NetOnNet vill göra om dom ska lösa problemet.

Jag har ju även tänkt att sleeva sladdarna till nätaggregatet men inte heller det går som det ska.
https://www.dropbox.com/s/bg1orb599jh06l1/WP_20141012_15_44_5...

Jag får inte med mig stiftet ut, vilket jag har förståt att det ska göra. Och nått verktyg för att få ut dem följde inte med i kittet jag köpte på inet.
Hur gör ni?

Känner mig dock inte helt hundra på denhär sleeven jag köpte på inet. Utan är mer sugen på paracord istället, men hittar inga riktiga försäljare för detta, eller är det så att man få köpa vanlig paracord för att sen dra ut innanmätet? Isåfall vilken dimension bör man köpa då?

EDIT: Arrrgghh!! Dropboxlänkar funkade tydligen inte! =S Har spenderat mer tid på att skriva denna post än jag har moddat, men måste gå å köpa snus innan jag fixar bilderna...

[/SPOILER]

Det låter väldigt intressant! Synd att bilderna inte gick att se.. Jag brukar köra med imgur, men insåg just att man kan göra ett galleri här på sweclockers, och länka därifrån - det kanske vore något? : )

Edit: länkarna funkar genom mitt citat, konstigt!

Permalänk
Skrivet av Belzer:

Det låter väldigt intressant! Synd att bilderna inte gick att se.. Jag brukar köra med imgur, men insåg just att man kan göra ett galleri här på sweclockers, och länka därifrån - det kanske vore något? : )

Edit: länkarna funkar genom mitt citat, konstigt!

Ja det va inget fel på länkarna, bara swec som inte ville visa bilderna. Men har ordnat med imgur nu! ^^
EDIT: Det är inte uppskattat att lägga upp projektloggsbilder innan det är färdigt i galleriet har jag sett här btw!

Skrivet av willeykk:

Distansen med en 'plupp' i sitter där med eftertanke. Det är tänkt att du ska lägga burken ned och sen stoppa i moderkortet, så får du hjälp med placeringen samt att det redan från grunden inte kan glida runt i chassit. It's all sunshine and rainbows.

Kittet du köpte på inet är antagligen rätt, stiftet ska backas ut ur kontakten - dvs den ska ut samma väg den kom in. Du har ju dessutom sån tur att du ser igenom dina kontakter - kolla så att du trycker ner båda hullingarna/vingarna och sedan drar/juckar du försiktigt ut sladden! Ang. Paracord så har jag ingen aning om jag ska vara ärlig.

Tack för informationen! Orkar inte skicka tillbaka fler chassin nu.
Att den ska ut det hållet är jag med på men på tre försök så har tre stannat kvar, vet inte om jag ska använda nått annat för att trycka ut dem i efterhand..
Känns dock som att den som satte ihop denna kabel tog i med hårdhandskarna för buntbanden va dragna så hårt att det gått igenom kabelplasten..

Någon som har koll på om EVGA Supernova G2 lider av samma "problem"?

Tillägg
Permalänk

Woohoo!

Jag har löst mina problem med sleevingen nu! =D

Blev ju riktigt bra förutom att man ser lite gulnad plast i den genomskinliga dosan samt att sleeven kunde varit lite tajtare över kablen. Nu råkade den bli något förlång vilket får den att dra ihopsig och öppna upp "maskor".
Har dock inte kommit på hur jag ska få ur stiften från mina misslyckade försök så tips mottages! Som "tur" är så va detta min övnings-sladd då jag inte kommer att behöva den om jag inte skaffar ett fjärde grafikkort.

Känner vinden i seglen och bunkrar upp med energidryck för att se hur mycket jag får uträttat inatt! ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Det sitter en plopp i min ena distans till moderkortet, för såhär ska det väl inte va?
Bör jag kontakta Corsair om detta? Vill inte behöva skicka iväg chassit igen vilket jag kan tänka mig att NetOnNet vill göra om dom ska lösa problemet.

Som du redan fått svar på, så blev jag också fundersam över detta i C70 chassit från Corsair, men efter 10 minuters tänkande så kom jag underfund med att det har exakt samma funktion som en vanlig distans men att man inte behöver skruva fast den delen ^^

Permalänk
Skrivet av Reyintaz:

Som du redan fått svar på, så blev jag också fundersam över detta i C70 chassit från Corsair, men efter 10 minuters tänkande så kom jag underfund med att det har exakt samma funktion som en vanlig distans men att man inte behöver skruva fast den delen ^^

Jag jag tänkte väl inte utan va helt inställd på att skruva dit egna distanser i mässing..

Permalänk

Detta ser ju ut att bli riktigt nice, bara fortsätt i samma anda så kommer burken att skina när du är färdig

Lycka Till!

Visa signatur

[HELIX] <> CPU: Intel Core i5 4690K <> CPU-Cooler: Noctua NH-D15 [2x140mm] <> MB: Gigabyte G1.SNIPER Z97 <> RAM: 16GB 1866MHz Kingston HyperX Beast <> GPU: MSI GTX 970 4G GAMING <> SSD: Intel 520 120GB <> HDD: WD Green 1TB+2TB /Samsung SP 640GB /Seagate ST 160GB <> PSU: EVGA Supernova G2 750W 80+ Gold Mod. <> Case: FD Arc Midi R2 [3x140mm/4x120mm] <> Monitor: DELL U2412M <> HT: ONKYO TX-NR656 <> TANNOY MX-M 7.1<> HP: JBL Synchros S500 <> Keyboard: CM Storm QF TK MX-B <> Mouse: MX-518 + ICEMAT <> DVD: Samsung SE-208GB [Ext.] <> IC: 100/10 <> OS: Win7

Permalänk

Sleeving och varianter!

Idag har jag varit iväg hos min vän som är en hejare på det här med paracord!
Han grejade ihop lite alternativa sleeavar medan jag satt å kämpade med stiften. =S

När vi va ute och jagade matrial så hittade jag en halvtjock tamp som jag funderar på att använda som sleeve till 24-pins kablen samt till strömkablen in i aggregatet för att få effekten att den fortsätter inne i chassit... ^^

Jag gillar verkligen denna och mönstret samt färgschemat är precis så jag har tänkt mig! =D

Har fortfarande problem med att få loss stiften i kontakterna och att sladden lossnar från stiftet när jag ska dra ur dem! Kan det va så att SuperFlower använder komponenter som inte är tänkt att modda?
Har tänkt att maila dom i morgon och fråga om det ska va såhär samt be om delar i icke monterat skick.

Permalänk
Medlem

Kan bara säga hur jag gjorde när mina stift fastnade.

Jag köpte separata stift i 20 pack för några kronor och satte på nya stift på kablarna jag dragit av. När det kom till att få ut de gamla så tog jag sönder dem med en pytteliten spårmejlsel. (Hade ju ändå nya stift på kablarna jag dragit av)

Visa signatur

Moderkort: Asus rampage IV B.E | Cpu: i7 4930K | Ram: Corsair Dominator Platinum 32GB | Chassi: Corsair 900D | Grafikkort: Tri-SLI EVGA GTX Titan Black SC | Nätagg: Corsair AX1500i | Lagring: 2x Samsung 850pro SSD raid-0, 3x 2TB Western Digital Red | Custom Watercooling: Dual EK D5 pumps | Dual Bitspower 250ml res | Full EK nickel + nickel acetal waterblocks | Full Bitspower Shining silver fittings | Alphacool NexXxos XT45 240+480+480 |

Permalänk
Skrivet av Nephelim:

Kan bara säga hur jag gjorde när mina stift fastnade.

Jag köpte separata stift i 20 pack för några kronor och satte på nya stift på kablarna jag dragit av. När det kom till att få ut de gamla så tog jag sönder dem med en pytteliten spårmejlsel. (Hade ju ändå nya stift på kablarna jag dragit av)

Ja jag har kommit fram till att jag får göra en sådan lösning. Jula öppnade i staun igår så ska dit å kolla efter prylar annars får jag beställa. Du råkar inte veta vilka/vilken "benämning/model-nr" jag ska titta efter?

Permalänk
Medlem

Snyggt bygge! Men usch vad jobbig Phanteks fläkten var att få på plats om man redan monterat moderkortet. Både monteringen av kylfläns och montering av fläktbågarna var jobbigt.

Hoppas att du har tålamod

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av xtQ:

Snyggt bygge! Men usch vad jobbig Phanteks fläkten var att få på plats om man redan monterat moderkortet. Både monteringen av kylfläns och montering av fläktbågarna var jobbigt.

Hoppas att du har tålamod

Monterade kylaren igår i mitt Define R4, hade inga problem med det, böt bara kylare så moderkortet satt i.

Misstaget jag gjorde var att använda kylpastan som Phantek skickade med...

Permalänk

Är det sånna jag ska köpa? http://www.kjell.com/sortiment/el/el-produkter/svagstrom/kont...

Nej det var det inte. Orkar inte leta mer så beställde från icemodz. Säkert överpris men men..

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Är det sånna jag ska köpa? http://www.kjell.com/sortiment/el/el-produkter/svagstrom/kont...

Nej det var det inte. Orkar inte leta mer så beställde från icemodz. Säkert överpris men men..

Det från kjell såg ut att stämma, men alltid säkrare kort att du får rätt storlek från icemodz

Visa signatur

Moderkort: Asus rampage IV B.E | Cpu: i7 4930K | Ram: Corsair Dominator Platinum 32GB | Chassi: Corsair 900D | Grafikkort: Tri-SLI EVGA GTX Titan Black SC | Nätagg: Corsair AX1500i | Lagring: 2x Samsung 850pro SSD raid-0, 3x 2TB Western Digital Red | Custom Watercooling: Dual EK D5 pumps | Dual Bitspower 250ml res | Full EK nickel + nickel acetal waterblocks | Full Bitspower Shining silver fittings | Alphacool NexXxos XT45 240+480+480 |

Permalänk

Liten update.

Har hunnit göra lite men bygget går på halvfart då jag väntar på verktyg och komponenter.

Har lagt en "kolfiber"film här, lite skavanker till vänster pgr popnitar men det kommer ju moderkortet att dölja.

Blev inte helt hundra längs kanterna men få se sen när andra sidorna är klara, blir nog någonform av list och/eller led-slinga för att dölja.

Har även börjat ljudisolera.

Blir nog att jag lägger vit"kolfiber"film över detta.

Permalänk
Medlem

Fasen vad rolig läsning! Håller själv på med lite sleeving just nu och blir mer och mer sugen på att modda mer i burken

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Har hunnit göra lite men bygget går på halvfart då jag väntar på verktyg och komponenter.

Har lagt en "kolfiber"film här, lite skavanker till vänster pgr popnitar men det kommer ju moderkortet att dölja.
http://i.imgur.com/gW9s2Nt.jpg

Blev inte helt hundra längs kanterna men få se sen när andra sidorna är klara, blir nog någonform av list och/eller led-slinga för att dölja.

Har även börjat ljudisolera.
http://i.imgur.com/gaSTgLg.jpg

Blir nog att jag lägger vit"kolfiber"film över detta.

Det lilla ljud du "dämpar" bort med den där tunna skumplasten blir i princip ödelagt med en plastfilm över, fyi.
Säg att den där mattan är 10 mm tjock, då kommer du ha en dämpning(minskning av eko, då mattan endast är mjuk) på frekvenser över 10 000 Hz. Tror inte det är så mycket i en dator som ligger i det frekvensområdet.

Visa signatur

[MOBO] Rampage IV BE [CPU] 4930k @4,2 GHz [GPU] Evga GTX 1080 Classified [RAM] 32Gb Dominator Platinum 2400Mhz cl9 [PSU] AX 1200i [Chassi] 900D [OS Drive] Ocz Revodrive 3 [Storage] 1,5Tb SSD + 3Tb WD Black [Screen] Acer XB270HU [Cooling] 1540 rad 2xD5, EK block: CPU, GPU, Mobo [MAC] MBP 15" Retina [PS4] + 750Gb SSD [NAS] QNAP TVS-471 i7 16Gb 18Tb

Permalänk
Skrivet av Cigge88:

Det lilla ljud du "dämpar" bort med den där tunna skumplasten blir i princip ödelagt med en plastfilm över, fyi.
Säg att den där mattan är 10 mm tjock, då kommer du ha en dämpning(minskning av eko, då mattan endast är mjuk) på frekvenser över 10 000 Hz. Tror inte det är så mycket i en dator som ligger i det frekvensområdet.

Coilwhine?

Skrivet av StuntmanMike:

Har hunnit göra lite men bygget går på halvfart då jag väntar på verktyg och komponenter.

Har lagt en "kolfiber"film här, lite skavanker till vänster pgr popnitar men det kommer ju moderkortet att dölja.
http://i.imgur.com/gW9s2Nt.jpg

Blev inte helt hundra längs kanterna men få se sen när andra sidorna är klara, blir nog någonform av list och/eller led-slinga för att dölja.

Har även börjat ljudisolera.
http://i.imgur.com/gaSTgLg.jpg

Blir nog att jag lägger vit"kolfiber"film över detta.

Hur går det med bygget? Har du fått några komponenter/verktyg än?

Jag håller iaf. med Cigge88 ang. ljudisoleringen och tror faktiskt att det inte behövs isolering överhuvud taget. Jag tänkte nsjälv i de banorna när jag byggde ny rig nyligen men jag har redigt tyst när chassifläktarna ställs på 5v och visst hörs de fläktarna på 12v, dock flyttas rejält med luft då också

Kör utan isolering först och OM det skulle vara för ljudligt för dig så släng på isolering i efterhand är mitt råd.

Jag ville ha en vit NZXT LED-slinga, fast Inet hade enbart korta "en-diod" varianter, samt andra färger som jag inte ville ha inne :/ Skaffa dig en sådan LED-slinga, jag tror det hade blivit snyggt.

//Dog

Visa signatur

[HELIX] <> CPU: Intel Core i5 4690K <> CPU-Cooler: Noctua NH-D15 [2x140mm] <> MB: Gigabyte G1.SNIPER Z97 <> RAM: 16GB 1866MHz Kingston HyperX Beast <> GPU: MSI GTX 970 4G GAMING <> SSD: Intel 520 120GB <> HDD: WD Green 1TB+2TB /Samsung SP 640GB /Seagate ST 160GB <> PSU: EVGA Supernova G2 750W 80+ Gold Mod. <> Case: FD Arc Midi R2 [3x140mm/4x120mm] <> Monitor: DELL U2412M <> HT: ONKYO TX-NR656 <> TANNOY MX-M 7.1<> HP: JBL Synchros S500 <> Keyboard: CM Storm QF TK MX-B <> Mouse: MX-518 + ICEMAT <> DVD: Samsung SE-208GB [Ext.] <> IC: 100/10 <> OS: Win7

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Är det sånna jag ska köpa? http://www.kjell.com/sortiment/el/el-produkter/svagstrom/kont...

Nej det var det inte. Orkar inte leta mer så beställde från icemodz. Säkert överpris men men..

Skrivet av StuntmanMike:

Har hunnit göra lite men bygget går på halvfart då jag väntar på verktyg och komponenter.

Har lagt en "kolfiber"film här, lite skavanker till vänster pgr popnitar men det kommer ju moderkortet att dölja.
http://i.imgur.com/gW9s2Nt.jpg

Blev inte helt hundra längs kanterna men få se sen när andra sidorna är klara, blir nog någonform av list och/eller led-slinga för att dölja.

Har även börjat ljudisolera.
http://i.imgur.com/gaSTgLg.jpg

Blir nog att jag lägger vit"kolfiber"film över detta.

Upp med humöret min vän, det kommer bli skitbra så fort du börjat komma en bit på vägen, och då kommer den tillfälliga euforin och du känner dig taggad till nya tag.

Angående filt-grejjen i chassit så gissar jag tyvärr på samma som dom andra. Jag tror att dämpningen av ljudet blir minimal.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Frida 🥐
Skrivet av StuntmanMike:

Idag har jag varit iväg hos min vän som är en hejare på det här med paracord!

Har fortfarande problem med att få loss stiften i kontakterna och att sladden lossnar från stiftet när jag ska dra ur dem! Kan det va så att SuperFlower använder komponenter som inte är tänkt att modda?
Har tänkt att maila dom i morgon och fråga om det ska va såhär samt be om delar i icke monterat skick.

Är det fortfarande Inets sleeving kit du använder? Köpte själv detta kit men insåg att själva pin-extractorn var ganska värdelös, den böjer sig och trycker inte ned "vingarna". Rekommenderar att du köper ett bättre verktyg från t.ex E22 eller Molex egna verktyg.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av MrPeakon:

Fasen vad rolig läsning! Håller själv på med lite sleeving just nu och blir mer och mer sugen på att modda mer i burken

Tack! Bara på att! Men planera först, framförallt om plånboken inte är så tjock. Det har jag fått erfara nu.... =P

Skrivet av Cigge88:

Det lilla ljud du "dämpar" bort med den där tunna skumplasten blir i princip ödelagt med en plastfilm över, fyi.
Säg att den där mattan är 10 mm tjock, då kommer du ha en dämpning(minskning av eko, då mattan endast är mjuk) på frekvenser över 10 000 Hz. Tror inte det är så mycket i en dator som ligger i det frekvensområdet.

Ja kanske det inte gör så mycket men jag är beredd att ta alla åtgärder som går för att minimera ljudet från komponenterna.
Sen var jag lite ivrig med att komma igång med bygget så va på Kjell&Co och köpte isoleringen. Kanske inte det bästa utan skulle nog satsat på nått i stil med http://www.inet.se/produkt/6901704/ljuddampningskit-for-bigto...
Men men, lätt att va efterklok så få se om jag beställer nytt och gör om att.
PSU och GPU kommer att va semi-passiva och alla fläktar kommer va PWM så det är bara ljudisolering kvar för att få det tystare.

Skrivet av Dogshitjoint:

Coilwhine?

Hur går det med bygget? Har du fått några komponenter/verktyg än?

Jag håller iaf. med Cigge88 ang. ljudisoleringen och tror faktiskt att det inte behövs isolering överhuvud taget. Jag tänkte nsjälv i de banorna när jag byggde ny rig nyligen men jag har redigt tyst när chassifläktarna ställs på 5v och visst hörs de fläktarna på 12v, dock flyttas rejält med luft då också

Kör utan isolering först och OM det skulle vara för ljudligt för dig så släng på isolering i efterhand är mitt råd.

Jag ville ha en vit NZXT LED-slinga, fast Inet hade enbart korta "en-diod" varianter, samt andra färger som jag inte ville ha inne :/ Skaffa dig en sådan LED-slinga, jag tror det hade blivit snyggt.

//Dog

Ja coilwhine vill jag gärna motvärka, såpass att jag tänker köra på GTX980 istället för GTX970 och riskera spoltjut och RMA...

Angående verktyget så hade jag ju beställt ett regält verktyg från icemodz men när jag öppnar paketet så ligger där exakt samma verktygs-kit som inet har(utan inet-logga) mailade dom men den va slut och nu borttagen från deras webshop... =S

Ja jag har planerat att lägga en vit LED-slinga längs inre bottenkanten och upp längs kanten i fronten dels för att dölja skavanker och för att lysa upp så man ser in genom det något tonade fönstret. Har ju dessutom tagit bort de medföljade LED-fläktarna så det kan behövas.

Skrivet av Zoyadog:

Är det fortfarande Inets sleeving kit du använder? Köpte själv detta kit men insåg att själva pin-extractorn var ganska värdelös, den böjer sig och trycker inte ned "vingarna". Rekommenderar att du köper ett bättre verktyg från t.ex E22 eller Molex egna verktyg.

Ja den är värdelös! Bröt av den ena pinnen på verktyget men "fick" ju som "tur" va en ny.

Skrivet av Lifooz:

Upp med humöret min vän, det kommer bli skitbra så fort du börjat komma en bit på vägen, och då kommer den tillfälliga euforin och du känner dig taggad till nya tag.

Angående filt-grejjen i chassit så gissar jag tyvärr på samma som dom andra. Jag tror att dämpningen av ljudet blir minimal.
/Lifooz

Ja jag blev väl lite depprimerad över alla motgångar och blandat med jobb och kvinnor så har det inte blivit så mycket gjort på sistone.. =S
Men det har tagit en vändning nu(se update)!

Permalänk

Blir det kanske det nya ASUS mobot med vitcamo?

Permalänk

Update!

Ja det har inte hänt så mycket på sistone men kanske skulle ha nämnt från början att min "deadline" va i slutet av december då julbonusen kommer för köp av de dyra komponenterna.
Nu är det dock så att min brors dator är inne på sitt sista andetag så för att han ska kunna spela nya wow har han gått in med stålars i utbyte av min nuvarande rigg.

Det som har beställts nu är http://www.prisjakt.nu/list.php?l=2635643&view=b
Det jag kommer ta från min nuvarande rigg är de två mekaniska diskarna samt Samsung SSDn.
Sen är det bara grafikkortet kvar men jag väntar på 8gb versionen av 980strix. Det går ju att spela quake på den integrerade grafiken sålänge!(Hoppas jag=P)

Så komponentslistan kommer att bli:
Intel Core i7 4790K
MSI Z97S SLI Krait Edition
Phanteks TC14PE
Super Flower Leadex 1000w Platinum
Kingston HyperX Fury White 1866MHz CL10 2x8GB
Kingston HyperX Fury Red 1866MHz CL10 2x8GB
Samsung 850 Pro 256GB
Samsung 830 128GB
2x WD Green 1GB
6x Phanteks F14HP PWM
Corsair Carbide Air 540 White

Permalänk
Skrivet av chickendealer:

Blir det kanske det nya ASUS mobot med vitcamo?

Hehe, Tyvärr så tyckte jag att den va för snöslaskig i färgen samt att alla kontakter fortfarande va i brunt och grönt, vilket är synd då jag gillar "armor"grejen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Ja jag blev väl lite depprimerad över alla motgångar och blandat med jobb och kvinnor så har det inte blivit så mycket gjort på sistone.. =S
Men det har tagit en vändning nu(se update)!

Du ser, jag har rätt.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Skrivet av Lifooz:

Du ser, jag har rätt.
/Lifooz

Visst det! ^^

Det här har jag iallafall gjort idag.

3 av 23 stift stannade kvar så det börjar gå bättre nu.. =P
Min vän har extra stor krympslang i vitt som jag får i dagarna men jag har inte bestämt mig än om den ska gå upp över kontakterna eller sluta innan och visa lite kabel, vad tror ni blir bäst?

Nått som jag tror hade varit snyggt är att splejsa/splitsa ihop tampen och kablarna, tyvärr besitter jag inte den kunskapen så får nog lägga den idén på hyllan..

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Visst det! ^^

Det här har jag iallafall gjort idag.
http://i.imgur.com/90n1fGj.jpg

3 av 23 stift stannade kvar så det börjar gå bättre nu.. =P
Min vän har extra stor krympslang i vitt som jag får i dagarna men jag har inte bestämt mig än om den ska gå upp över kontakterna eller sluta innan och visa lite kabel, vad tror ni blir bäst?

Nått som jag tror hade varit snyggt är att splejsa/splitsa ihop tampen och kablarna, tyvärr besitter jag inte den kunskapen så får nog lägga den idén på hyllan..

Det tar sig. Jag skulle personligen ha kört så långt det bara gick med krympslang, utan att det sprack upp eller gick sönder på annat sätt.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk

D'oh!!!
Satte precis på ATX kontakten innan jag trädde på krympslangen... =S
Ska gå ut för lite frisk luft, köpa snus och en redbull nu innan man gör något man kommer ångra.. aaaaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrgggggggggggggggggggg!

Permalänk
Medlem

Ser riktigt bra ut! Följer med spänning.

Visa signatur

Stationär: i7-4790k@4.6Ghz | MSI GAMING 5 | Corsair Vengeance 8GB | MSI GTX970 Twin Frozr V | EK Cooled