Galax presenterar Geforce GTX 980 HOF med kritvitt kretskort

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Innan årsskiftet sa dom här på nyheterna! ^^

Såg det nu, "Samtidigt talas det om att den nya 900-serien är på väg att utökas och möjligtvis får ett nytillskott tidigast i december månad, men mer sannolikt i början av 2015."

Kan det vara "Titan 2" som är på gång kanske

Permalänk
Medlem

Jobbat med PCB tillverkning, den vita färgen håller sig vit länge under "normala temperaturer", dock kan man anta att grafikkort kan bli varma och "bränna" fägen. Den blir brun om det blir riktigt varmt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maertziony:

Vitt är väl inte första gången de kör. Innehar ett GTX 780 från Galaxy , också Hall of Fame. Riktigt snyggt är det.

Har du ett vitt Galaxy kort? Har det gulnat för dig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiqt:

Såg det nu, "Samtidigt talas det om att den nya 900-serien är på väg att utökas och möjligtvis får ett nytillskott tidigast i december månad, men mer sannolikt i början av 2015."

Kan det vara "Titan 2" som är på gång kanske

Jag tror (hoppas) det är 960 som kommer. Samt starka önskningar om pris på 2000kr

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem
Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem

Jag kräver rabatt på det här korten på grund av mitt användarnamn annars stämmer jag dem i sann "apple-anda"!

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiqt:

Dessa har man väntat på! Tror det blir 4 stycken under vatten

e inte det lite onödigt? om du ändå ska ha det under vatten så ta det billigaste och klocka upp det!

Visa signatur

Citera för svar!

Detta må inte längre vara min primära dator men står kvar vid TV:n så den får ligga kvar ändå!

MB: Asus Maximus III Gene CPU: I7 860 4ghz HT Kylning: Antec 920 GPU: EVGA 770 2GB RAM: Corsair 12GB 1600mhz XMS3 2x2GB + Vengence HP 2x4GB SSD: Samsung EVO 840 120GB HDD: Samsung 1Tb 7200rpm, Seagate 2TB 7200rpm Chassi: Fractal Design Define Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonatanR:

e inte det lite onödigt? om du ändå ska ha det under vatten så ta det billigaste och klocka upp det!

Dessa klockar ju bättre, hur är det då onödigt ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiqt:

Dessa klockar ju bättre, hur är det då onödigt ?

ja pga att luftkylaren är bättre än konkurrenternas. annars är du i grund o botten samma kort.
förutsatt att jag inte är helt ute och cyklar. men det bör vara exakt samma kort med en annorlunda luftkylare. men med vattenkylning spelar det ingen roll.

Visa signatur

Citera för svar!

Detta må inte längre vara min primära dator men står kvar vid TV:n så den får ligga kvar ändå!

MB: Asus Maximus III Gene CPU: I7 860 4ghz HT Kylning: Antec 920 GPU: EVGA 770 2GB RAM: Corsair 12GB 1600mhz XMS3 2x2GB + Vengence HP 2x4GB SSD: Samsung EVO 840 120GB HDD: Samsung 1Tb 7200rpm, Seagate 2TB 7200rpm Chassi: Fractal Design Define Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonatanR:

ja pga att luftkylaren är bättre än konkurrenternas. annars är du i grund o botten samma kort.
förutsatt att jag inte är helt ute och cyklar. men det bör vara exakt samma kort med en annorlunda luftkylare. men med vattenkylning spelar det ingen roll.

Classified och HOF korten är handplockade GPUER som klockar bättre, samt att det i 9/10 fall är Hynix eller Samsung minnen vilka också klockar bättre.

Så det är inte bara kylaren som skiljer Även strömförsörjningen kan skilja mellan 8+6 och 8+8 PIN

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiqt:

Classified och HOF korten är handplockade GPUER som klockar bättre, samt att det i 9/10 fall är Hynix eller Samsung minnen vilka också klockar bättre.

Så det är inte bara kylaren som skiljer Även strömförsörjningen kan skilja mellan 8+6 och 8+8 PIN

tackar då tar man samma jag med

Visa signatur

Citera för svar!

Detta må inte längre vara min primära dator men står kvar vid TV:n så den får ligga kvar ändå!

MB: Asus Maximus III Gene CPU: I7 860 4ghz HT Kylning: Antec 920 GPU: EVGA 770 2GB RAM: Corsair 12GB 1600mhz XMS3 2x2GB + Vengence HP 2x4GB SSD: Samsung EVO 840 120GB HDD: Samsung 1Tb 7200rpm, Seagate 2TB 7200rpm Chassi: Fractal Design Define Mini