Permalänk
Medlem

Android 5.0 Lollipop

Någon som vet nu det exakta datumet för Lollipop? För vad blir det nu, 2 veckor sedan sa dem "inom de närmast veckorna". Såg även på en sida att den skulle släppas 3 Nov, dock ska man ju inte lita på det till 100%...

Någon som känner till det exakta datumet?

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Ingen som vet riktigt. Det sägs imorgon den 3'e men det skulle jag ta med en nypa salt.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk

Verkar som det inte riktigt är något som Google sagt men enligt Wikipedia är det 3 Nov. TechRadar samt AndroidPit sa bara inom de närmaste veckorna.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 SSD: Kingston SSDNow V300 120GB HDD: 1 TB 7200 RPM Moderkort: Asus Z87-A CPU: Intel Core i7 4770k 3,5GHz RAM: Kingston HyperX Beast 16GB DDR3 2400MHz GPU: Sapphire Radeon HD7950 Boost 3GB PSU: Cooler Master GX Lite 600W Tangentbord: Logitech Gaming Keyboard G110 Mus: Logitech G500 Webbkamera: Logitech HD Webcam C310 Mikrofon: Logitech USB Microphone Hörlurar: SteelSeries Siberia V2 Hörlurar: Pioneer HDJ-1500

Permalänk
Medlem

Vi får väll helt enkelt hoppas på imorn hehe. Någon aning om hur jag ska få reda på att en uppdatering finns och hur uppdaterar jag med min Nexus 5?

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Det snabbaste sättet blir väl att ladda hem en factory image från Google själva. Antar att de lägger upp en imagefil där. Sen kan man enkelt flasha in den genom fastboot. Men då wipas allt. OTA kanske man får vänta på litegrann.

https://developers.google.com/android/nexus/images

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Skrivet av Viradise:

Vi får väll helt enkelt hoppas på imorn hehe. Någon aning om hur jag ska få reda på att en uppdatering finns och hur uppdaterar jag med min Nexus 5?

Kör Android 5.0 på min Nexus 5. Alltså den senaste betan av det och kan inte säga mer än att jag fullkomligt älskar den. Stabil är den också ☺

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av deeyay:

Det snabbaste sättet blir väl att ladda hem en factory image från Google själva. Antar att de lägger upp en imagefil där. Sen kan man enkelt flasha in den genom fastboot. Men då wipas allt. OTA kanske man får vänta på litegrann.

https://developers.google.com/android/nexus/images

Så om jag vill ha en helt ny, fräsh, installation av Lollipop på min Nexus 5, är fastboot sättet att göra det på?

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Vad gäller ryktet gällande morgondagen (3/11) så handlar det om enheter utan någon cellular funktion, alltså Nexus 7 och Nexus 10. Resterande enheter väntas få godisklubban någon vecka senare.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Bebben:

Så om jag vill ha en helt ny, fräsh, installation av Lollipop på min Nexus 5, är fastboot sättet att göra det på?

Alternativt vänta på OTA, uppdatera och sedan göra en factory reset. Det BÖR göras en total återställning efter en sån här stor uppdatering som Lollipop är.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem

brukar väl komma i samband med lansering av nya nexus produkter?

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Hmm, det blir kul att se om min Nexus 7 orkar ett tag till efter uppdateringen.

Frågan är Kommer den idag? Skriver här så fort den trillat in.

Visa signatur

Jag vet jag har fel ;) Men vi kan ju prata om saken?

Permalänk
Medlem

Ska blir spännande att se så kanske plattan får sig ett lyft.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Tror inte uppdateringen kommer att komma till Nexus 5 idag. Vi får säkert vänta någon vecka till. Rullar preview lite lätt på den nu tills det släpps skarpt då tänker jag byta till den telefonen helt och hållet.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem

Nån som har fått in en preview på Nexus 4an?

Visa signatur

Intel i7 7700K, Titan Xp, 32Gb @ 3333MHz, mITX Asus Strix Z270I, Jonsbo UMX1 Plus, Corsair SF600

Permalänk
Medlem

Den tredje har ju knappt börjat i USA än och om de rullar ut den globalt så är det nog USA-tid de räknar med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av phlopydisk:

Nån som har fått in en preview på Nexus 4an?

Den previewn som har skapats för Nexus 4 sägs fungera väldigt bra med alla fördelar som Lollipop för med sig. Även batteritiden är bättre. Dock menar några att skärmtiden har ökat medan stand by-tiden är densamma. Andra har upplevt tvärtom med en bättre stand by-tid och oförändrad skärmtid. Jag tror dock på det förstnämnda när vi får den officiella versionen.

För att svara på din fråga så har jag inte testat previewn, mest för att jag kan hålla ut tills OTA:n anländer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aloysius:

Den tredje har ju knappt börjat i USA än och om de rullar ut den globalt så är det nog USA-tid de räknar med.

Har alltid fått mina uppdateringar på kvällen så det där stämmer nog väl, inte för att jag tror vi får någonting ikväll men man kan alltid hoppas.

Permalänk
Medlem

Ingen Lollipop ännu..

Permalänk
Medlem

Blir intressant o se hur snabbt olika tillverkare får ut denna till sina modeller

Visa signatur

Mobil: Samsung galaxy s5
Surfplatta: iPad 4
Dator: Acer Aspire E1

Permalänk
Medlem

Google har i en officiell blogg skrivit att det kommer idag. Dock ska vi ha i åtanke att det är amerikans tid så vi kan få vänta till imorgon... hade dock varit trevligt att trycka in det innan man går och lägger sig.

Permalänk
Medlem

Har som andra också hört att det är 3 November som gäller men har inte fått det än till min Nexus 7 (2013). Söker på #android5 och #lollipop på Twitter och får bara resultat som tyder på att det väldigt få som har fått det. Tror inte jag har hittat någon som meddelandet om att de har fått uppdateringen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av edvinnn:

Google har i en officiell blogg skrivit att det kommer idag. Dock ska vi ha i åtanke att det är amerikans tid så vi kan få vänta till imorgon... hade dock varit trevligt att trycka in det innan man går och lägger sig.

Har du en länk till det blogginlägget?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chigurh:

Har du en länk till det blogginlägget?

http://officialandroid.blogspot.se/2014/11/designing-perfect-...

Framgår i sista meningen i det första stycket

Permalänk
Medlem
Skrivet av edvinnn:

Tackar!

Permalänk

Det är sådana här gånger man önskar att man hade en Nexus :P. Har själv en LG G3, så man får nog vänta några veckor till. De har iaf lovat att det ska komma en uppdatering före årsskiftet, alltid nåt - Sony t ex har lovat tidigast januari.

Permalänk

nån som vet när det släpps för alla andra androids? har en s4+

Visa signatur

chassi: NZXT H440 Red/Black | CPU: i5 8600k 4,7ghz | GPU: Asus Strix GTX 980 1505mhz | PSU: EVGA superNOVA G2 750w | OS: Samsung 840 250GB | Lagring: Samsung 850 evo 250GB & 2TB barracuda 7200rpm | Moderkort: Asus rog strix z370-H gaming | RAM: Corsair 16GB 2400Mhz Skärm: Philips 298X4QJAB 29" 2560x1080p Tangentbord: Corsair K70 cherry MX red Mus: Logitech G400 Headset: QPAD QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niklas_Jensen97:

nån som vet när det släpps för alla andra androids? har en s4+

Det är öppen källkod så det släpps till alla. När tillverkarna får tummen ur att modifiera och skicka ut är ingen som vet.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av edvinnn:

De kan mycket väl tala om fysiska enheter som börjar rulla ut idag.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem

Väldigt nöjd med Lollipop på min NexFemma. Håll ut vänner!

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av deeyay:

Alternativt vänta på OTA, uppdatera och sedan göra en factory reset. Det BÖR göras en total återställning efter en sån här stor uppdatering som Lollipop är.

Tack, men då kör jag nog hellre via fastboot. Verkar enklast.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig