ArchAge - kommande sandbox mmo

Permalänk
Medlem
Skrivet av bonafriss:

Vad heter du in-game? Om du har lust att lira något?

Heter Tawanami, bara att höra av dej in-game. Är inget pro direkt, bara så du vet.

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Lirar också på Nebe, tillsammans med 3-4 andra polare. Har hittat en svensk guild men lite osæker hur många som e med pga jag e på jobbet nu.

Dillen - heter jag ingame.

Permalänk
Skrivet av Tjodd:

Tips på server där det finns avslappnade gillen man eventuellt kan gå med i?

Du är välkommen till Friskyttarna. Vi har +150 medlemmar i vår AA guild och är en kraft att räkna med på Kyprosa. Inför releasen av Auroria ingår vi i en stark allians bestående av Friskyttarna, Prime, Thelyn Ennor, Italian Bastardz, The Oscure, Devilish och ReBorn. Syftet med alliansen är att bygga ett slott.

Utöver alliansen och det kommande slottsbygget, så har vi även i stort sett dagligen spännande aktiviteter inom vår egen guild.

Välkommen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Du är välkommen till Friskyttarna. Vi har +150 medlemmar i vår AA guild och är en kraft att räkna med på Kyprosa. Inför releasen av Auroria ingår vi i en stark allians bestående av Friskyttarna, Prime, Thelyn Ennor, Italian Bastardz, The Oscure, Devilish och ReBorn. Syftet med alliansen är att bygga ett slott.

Utöver alliansen och det kommande slottsbygget, så har vi även i stort sett dagligen spännande aktiviteter inom vår egen guild.

Välkommen!

Ah, låter ju riktigt trevligt. Sätter igång med en karaktär där då.

Permalänk

Jag hade min dator igång idag medans jag va på jobbet, med Archage på i bakgrunden. Jag satt nämligen och slog på en dummy för att samla in "Labor" points, och jag hade alt-tabbat ut och var i Windows samtidigt med datorn igång innan jag stack hemmifrån.

När jag kom hem igen så ser jag att datorn har blivit omstartad, att den var i skärmen där man skulle skriva in sitt lösenord för logga in på windows som jag gjorde och sen starta den upp alla program osv, som spotify osv.

vad kan detta bero på? någon annan som upplevt samma?

Kan de va så att datorn blivit överhettad i windows med spelet igång i bakgrunden och startat om sig själv, eller har det bara blivit någon automatiskt uppdatering nånstans som gjort att datorn startat om sig?

Datorn har förövrigt aldrig startat om sig när jag varit på jobbet tidigare, fast då har jag aldrig lämnat t.ex Archage på i bakgrunden när jag stuckit hemmifrån eller något annat spel.

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem

Jag var ute och körde lite båt idag...

Permalänk
Medlem
Skrivet av LowFlow:

Jag var ute och körde lite båt idag...

http://lindbarg.com/cruise.jpg

Det ser nästan ut som du seglar på en aqueduct.

Visa signatur

Me, Myself and I...

Permalänk
Medlem

Göta kanal utan vatten

Permalänk
Medlem

Seglar man med båtar på land i detta spel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silcan:

Seglar man med båtar på land i detta spel?

Tror man kan använda harpunen på just den båten för att dra sig fram, men det finns lite buggar...

Permalänk
Medlem

Precis, man drar sig fram längs marken med harpunen. Båten går bara att spawna i vatten.

Permalänk

För er som gillar att läsa AA äventyr så kan jag tipsa om Xannziees blog.

Hon skriver trevliga berättelser och postar mycket bilder.

Permalänk
Medlem

Rätt kul PvP, drama, politik, farmville, skepp etc.

Bra spel!

Här slåss vi lite mot Midgard och Impact, de två största aktiva PvP gillena som spelar i factionen "East" på Kyprosa.

http://www.youtube.com/watch?v=JVmim8fvYug

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Inför releasen av Auroria ingår vi i en stark allians bestående av Friskyttarna, Prime, Thelyn Ennor, Italian Bastardz, The Oscure, Devilish och ReBorn.

Hur är det med alliansen nu? Har försökt följa alla krigsförklaringar på forumet men eftersom det kommer nya uppgifter varje dag från olika personer i guilderna så börjar det bli svårt att hänga med.

Permalänk
Skrivet av Fnatteus:

Hur är det med alliansen nu? Har försökt följa alla krigsförklaringar på forumet men eftersom det kommer nya uppgifter varje dag från olika personer i guilderna så börjar det bli svårt att hänga med.

Vi har valt att vara neutrala och hålla oss ifrån det värsta dramat.

Permalänk

Lirar på Nebe, lvl 45 nu, så det tar sig...
Några andra på Nebe? Nån svensk guild?

edit: spelar östra sidan, som Nelson...

Visa signatur

Antec P280, Noctua NF-P12 x2, Corsair HX650, Sabertooth 990FX, AMD Phenom II 965, Noctua NH-D14, Geforce 560TI, 2x 4GB Kingston HyperX, 2x 2GB Corsair Memory XMS3, Western Digital Caviar 500GB

Permalänk
Skrivet av LifeIsALoop:

Lirar på Nebe, lvl 45 nu, så det tar sig...
Några andra på Nebe? Nån svensk guild?

edit: spelar östra sidan, som Nelson...

Ah synd att du är fel sida! Lirar också på Nebe i guilden Leviathans

Visa signatur

CCNP R&S

Permalänk
Medlem

Det verkar vara ett kul spel även om jag bara är level 11 ännu och inte hunnit utforska mycket än. Professions har jag inte ens börjat med än.
Jag lirar på Eanna och är alv

Permalänk
Medlem

Hejsan!

Vi är ett gäng (nästan bara svenskar) som spelar under namnet Nordicfrost på servern Melisara, vi söker ständigt efter nya roliga medspelare.

Vi sitter med en teamspeak och har en bra grund för att ha en lyckad guild! är du intresserad skriv till Cr0xey eller Lexter in-game eller ta en titt på hemsidan nordicfrost.se!

Eller hoppa in på våran ts server och prata med oss direkt "ts.nordicfrost.se"

hoppas att se er i spelet snart!

Permalänk
Medlem

Spelet verkar dras med mycket problem.
Själv försökte jag bli Patron (betalande medlem) igår men kunde inte genomföra någon betalning, varken med mastercard, e-kort eller paypal. Försökte med allt i en timme innan jag gav upp. Polaren lyckades dock...
Många som har problem med detta, finns tusentals inlägg på forumet.

Sedan blir folk bannade helt slumpmässigt. Jag och polaren började spela igår, idag när han försökte logga in så var han bannad för diverse regelbrott, helt ogrundade.
Finns x antal inlägg om detta också.

Supporten är i stort sett icke existerande. Folk går i veckor utan att få svar på sina frågor, varken på sina tickets eller i forumet.
Sedan 2013 har Trion tydligen slopat sin telefonsupport så det går inte att ringa företaget.
Livechatten går bara att använda om man är Patron eller har köpt något de senaste 30 dagarna. Är kontot bannat kan man också glömma det. Får man för sig att kontakta livechatten med ett annat konto så hjälper de ändå inte en med bannade konton.
Det verkar vara ett riktigt skitföretag.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem

Då kanske det är tur att jag lirar gratis. Varför blir folk bannade och av vilka anledningar?? Jag har inte sett något fjortissnack i chatten på min server och några bots eller annan skit har jag inte heller sett.

Permalänk
Medlem

Finns det någon trevlig svensk casualguild på Shatigon? ^^

Visa signatur

ASUS PRIME Z370-A ~ Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB ~ Noctua NH-D15 ~ Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance ~ ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC ~ Corsair RM750x 750W ~ Samsung 850-Series EVO 1TB ~ ASUS 27" ROG SWIFT PG278QR G-Sync 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barak:

Spelet verkar dras med mycket problem.
Själv försökte jag bli Patron (betalande medlem) igår men kunde inte genomföra någon betalning, varken med mastercard, e-kort eller paypal. Försökte med allt i en timme innan jag gav upp. Polaren lyckades dock...
Många som har problem med detta, finns tusentals inlägg på forumet.

Sedan blir folk bannade helt slumpmässigt. Jag och polaren började spela igår, idag när han försökte logga in så var han bannad för diverse regelbrott, helt ogrundade.
Finns x antal inlägg om detta också.

Supporten är i stort sett icke existerande. Folk går i veckor utan att få svar på sina frågor, varken på sina tickets eller i forumet.
Sedan 2013 har Trion tydligen slopat sin telefonsupport så det går inte att ringa företaget.
Livechatten går bara att använda om man är Patron eller har köpt något de senaste 30 dagarna. Är kontot bannat kan man också glömma det. Får man för sig att kontakta livechatten med ett annat konto så hjälper de ändå inte en med bannade konton.
Det verkar vara ett riktigt skitföretag.

Ja dom har ju inte direkt gjort nåt bra job där inte...

Men det som jag tycker är väldigt oroande är att PvP är ren p2win. Nej, inte nödvändigtvis med ditt kreditkort, med ingame gold. Det är först nu man börjar se effekterna av det - folk som springer runt i full celestial med typ 20 passiva buffs och alla pots som finns. Om man tyckte maten i GW2 var obalanserad ibland, jösses... haha... AA blir ett skämt. 5st gearade personer kan ta kål på en hel raid om 50st casuals. Det är inte som om du tänker "va, han döda mig med bättre gear?! Då tar jag min polare och äger sönder han!". Nope. Han kommer ändå döda båda och springa skrattande därifrån. Det spelar ingen roll om du springer runt med hasla T3, du kommer inte kunna skada dom eftersom dom absorberar typ 95% av skadan du gör.

Detta hade inte varit SÅ förskräckligt om kostnaderna hade varit rimliga. Men alla som kör AA vet att det är svindyrt med gear (för att inte tala om RNG). Tom efter rumbling trees. Det är fortfarande extremt sällsynt med drops och det enda som kommer är skit.

AA är fortfarande tillräckligt kul för att fortsätta spela, men jag ser ingen långsiktig framtid för det med tanke på hur extremt gear/consumable baserad det är - det är omöjligt för nytt folk att komma in och ens försöka matcha veteraner. Och veteraner kommer inte kunna matcha massiva guilds som håller ett slott.

Tyvärr kommer AA sakta dö, trist

Permalänk
Medlem

Så hur mycket kostar det att max geara sin gubbe? I celestial? Kommer direkt från Darkfall och eve-online och är mycket illa påläst när det gäller att P2p och allmänt stat whoring.

Har sjukt kul med att bara springa runt och kötta i quest gear. Drog upp en Paladin/Darknight till 43 och det blev riktigt trevligt i pvp områdena på slutet. Inga respawn problem och knappt någon penalty alls om man blir gankad. Mycket smidigt att levla men själva craftingen måste man betala för om man vill vara seriös. Eller vänta några månader innan man kan köpa patron via ingame pengar.

Helt klart bästa tab target mmo ute nu. Väntar på stora skeppstrider med mitt gille och pvp ser inte direkt fram emot raid pve etc. Crafting och PvP är mitt högsta prio.

Extremt mycket Fransoser på Eanna.

Visa signatur

Asus VI Hero ::: 4670K @4.4 8 gig Corsair Vengeance 2133 MHZ :::Asus GTX 780 ti

Permalänk
Medlem

Vill byta sida i Dahuta, jag är ifrån EAST vill gå WEST. Har bra gear (Celestial T3 Hasla 299,9 DPS) Full GHA gear.

Permalänk

Vill rekommendera folk som slutat att ge spelet en ny chans.

Jag slutade spela en vecka efter auroria kontinenten släpptes, tror det var i november, och började igen för ca 4 veckor sedan.
Det har släppts väldigt mycket nytt content, skepp tar skada vid kollisioner nu, 2 nya PvP events(en till sjöss) och maxlevel har ökats till 55.

Först när jag började levla mot 55 kändes det lite segt(grind), men förra veckan kom det en ny patch vars de sänkte mängden xp som behövs och la in lite mer quests.

Har inte heller sett till några bottar eller guldförsäljare än så länge.

*edit* spelar på servern Aier i östra faktionen(haranya).

Visa signatur

- Pappadel: Corsair CX500M - Mammakort: ASRock Z87 Pro3
- Korttidsminne: Crucial Ballistix Tactical 8GB DDR3 CL8 - Tänkarhjärna: Intel i7-4790K
- Sekort: Zotac GTX670 2GB - Långtidsminne: Samsung 840 250GB Basic.

Permalänk

Är faktiskt lite sugen på att ge detta spelet en chans! Frågan är ju vart man ska rolla? Och ska man välja east eller west? Spelar det någon större roll?
Hade varit trevligt att få spela med lite andra svenskar, eftersom jag är en totalnoob som inte kan någonting om detta spelet. Haha.

Permalänk

Är det någon som spelar detta spel nu för tiden? Verkar vara flopp

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk

Vill bara tipsa om att patch 3.0 kommer nu till helgen.
Med patchen kommer även 1 "Fresh start server" per region.
Dessa servrar kommer att kräva ett nytt konto för att spela på, vilket kan vara ett trevligt tillfälle för att få en liknande upplevelse som första gången spelet släpptes.

ArcheAge: Revelation Fresh Start Server FAQ
http://forums.archeagegame.com/showthread.php?300855

Visa signatur

- Pappadel: Corsair CX500M - Mammakort: ASRock Z87 Pro3
- Korttidsminne: Crucial Ballistix Tactical 8GB DDR3 CL8 - Tänkarhjärna: Intel i7-4790K
- Sekort: Zotac GTX670 2GB - Långtidsminne: Samsung 840 250GB Basic.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuNK1LLeR:

Vill bara tipsa om att patch 3.0 kommer nu till helgen.
Med patchen kommer även 1 "Fresh start server" per region.
Dessa servrar kommer att kräva ett nytt konto för att spela på, vilket kan vara ett trevligt tillfälle för att få en liknande upplevelse som första gången spelet släpptes.

ArcheAge: Revelation Fresh Start Server FAQ
http://forums.archeagegame.com/showthread.php?300855

Verkar intressant. Körde AA en sväng i betan och då var det så jävla kasst optimerat och för mycket folk på samma ställen osv. Sen har man bara hört kasst om AA på senare tid. Men ska ta och prova på det nu när det ändå släpps fresh servers!

Någon får gärna hojta till om ni är intresserade av att joina!