Microsoft Lumia-telefon läcker ut på nätet

Permalänk
Melding Plague

Microsoft Lumia-telefon läcker ut på nätet

Inom kort ersätts varumärket Nokia Lumia av Microsoft Lumia. Nu läcker bilder ut på nätet för den första telefonen med mjukvarujättens namn.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Fan, kommer att sakna Nokia.
Microsoft Lumia låter konstigt när man är van med hederliga Nokia.

Permalänk
Medlem
Citat:

och plats för dubbla SIM-kort – det sistnämnda talar för att den är främst ämnad den asiatiska marknaden.

Skulle villja påstå att den är ämnad för företags användare.

Visa signatur

Node 304 White | Asus Strix X470-I | R5 2600 @ 3.85Ghz | 16GiB DDR4-3000Mhz CL15 | Sapphire Radeon RX 5700 PULSE | 512GiB 860 EVO M.2 | 1TiB 970 EVO Plus NVMe | Corsair SF450

Permalänk
Medlem

And the last remnants of the great ainchent civilization of nokia was quickly wiped away by the evil empire of Windowsia.

Visa signatur

sebbeboy -Vad är det som är så roligt med att sitta och navigera där med muspekaren? För det är väl det enda vettiga man kan göra i startmenyn?
Tvelander -För den är 10000000000x mer logisk än att sitta leta runt i ett satans fan fullscreen fönster med massa grafik och skit bajs som funkar kiss dåligt på PC.
Kör start8 nu annars får jag FLIPP på windows 8

Permalänk
Medlem

Spännande att se hur det går med ny logga på baksidan. Kommer Windows Phone lyckas klättra över 3% marknadsandel.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Spännande att se hur det går med ny logga på baksidan. Kommer Windows Phone lyckas klättra över 3% marknadsandel.

Jag älskar ironi!

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Avstängd

Tycker att mobilen ser riktigt tråkig ut. Det är ändå 2014, varför dessa tjocka kanter? Tänker på dom här svarta ramarna runt skärmen på sidan, uppe och nere. Vare sig det är ett flaggskepp eller inte, skulle inte vilja köpa en sån mobil nu. Ser ut som att man köpt något från 2012

Visa signatur

GPU: XFX 7970 | CPU: i5 3570K | Moderkort: asrock z77 extreme4 | PSU: 650W corsair | Ram: 20 GB corsair vengance

Permalänk
Medlem

Ser plastig ut men inte i tankarna att lägga några pengar på en ny telefon ändå. Min lumia 920 rullar på riktigt fint..

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk

Eftersom Windows Phone inte verkar kunna matcha Android i sålda mobiler så tror jag knappast ett byte av namnet kommer göra något. Detta verkar bli en mellanklass mobil och den ser ganska lagom ut.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Är inte Lumian ganska lik en röd Nexus 5?
Förvisso ser inte någon av telefonerna speciellt unik ut.

Permalänk
Medlem

Minimalistiskt, men likväl tråkig design på den. Å andra sidan verkar det inte vara en flaggskeppsmodell (av upplösningen att döma) så de lägger troligen inte mer tid på designarbetet och materialvalet än de absolut behöver.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av exroz:

Är inte Lumian ganska lik en röd Nexus 5?
Förvisso ser inte någon av telefonerna speciellt unik ut.

Alla smartphones ser väl mer eller mindre likadana ut, men visst, de har båda en rödaktig ton och ser ut som smartphones

Permalänk
Medlem

Bara jag eller ser den ut som en Sony replika? framsidan dvs

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Spännande att se hur det går med ny logga på baksidan. Kommer Windows Phone lyckas klättra över 3% marknadsandel.

Beror på om man lyssnar på dig eller en polack
http://www.forbes.com/sites/gordonkelly/2014/01/21/here-are-2...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Eftersom Windows Phone inte verkar kunna matcha Android i sålda mobiler så tror jag knappast ett byte av namnet kommer göra något. Detta verkar bli en mellanklass mobil och den ser ganska lagom ut.

Jag tror inte dom har som första mål att försöka matcha Androids marknadsandelar.. Det är ungefär 85% vs 3% av smartphone marknaden.

Permalänk
Skrivet av Ignostic:

Jag tror inte dom har som första mål att försöka matcha Androids marknadsandelar.. Det är ungefär 85% vs 3% av smartphone marknaden.

Vad ska dom matcha då om inte Android? Går Windows Phone upp lär det ta andelar av Android. Det kan inte bli 85% + 85% om det är det du menar med matchar. Det måste börja någonstans och då är det mest logiskt att man kommer ta andelar av Android men inte ens det verkar hända eftersom Android fortsätter att öka medans Blackberry och Windows Phone tappar andelar.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Det var mig en tjock djävel... påminner om min gamla Iphone 3GS.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Vad ska dom matcha då om inte Android? Går Windows Phone upp lär det ta andelar av Android. Det kan inte bli 85% + 85% om det är det du menar med matchar. Det måste börja någonstans och då är det mest logisk att man kommer ta andelar av Android men inte ens det verkar hända eftersom Android fortsätter att öka medans Blackberry och Windows Phone tappar andelar.

Du skrev "matcha android i antalet sålda". När det gäller denna telefonen, som troligtvis är riktad främst mot den asiatiska (indiska) marknaden och kanske företagsmarknaden, så är det nog sannolikt att dom ev. tar marknadsandelar från android, ja. iPhones kostar 4-6 gånger mer än vad jag skulle tro att denna kommer kosta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av diddedraker:

Nu syftade jag i och för sig på den globala marknaden. Men visst finns det länder där det går bättre för WP än andra, men det ger knappast något klirr i kassan att tala om.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Skrivet av Ignostic:

Du skrev "matcha android i antalet sålda". När det gäller denna telefonen, som troligtvis är riktad främst mot den asiatiska (indiska) marknaden och kanske företagsmarknaden, så är det nog sannolikt att dom ev. tar marknadsandelar från android, ja. iPhones kostar 4-6 gånger mer än vad jag skulle tro att denna kommer kosta.

Nu pratade jag inte om specifikt denna modellen utan om Windows Phone överlag och där ser det tungt ut. Android One lär också komma och inriktar sig specifikt på marknader som Indien vilket gör att Windows Phone kommer få det tufft även där.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Alla Lumia ser likadana ut. Det är dags för en ny fräsch design.

Permalänk
Medlem

Huj. Snyft. Blä.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NaturMackan:

Alla Lumia ser likadana ut. Det är dags för en ny fräsch design.

Det handlar om att bevara varumärket i designen - se bara på hur bilar av samma tillverkare ser likadana ut. Design handlar lika mycket om igenkänning av märke som det handlar om ifall något är snyggt eller inte. Och det tycker jag Nokia har gjort ett utmärkt jobb med. De har ett etablerat designspråk för Lumia-telefonerna som är funktionellt, enkelt och stilrent, samtidigt som det är lite lekfullt med de olika färgvalen.

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Avstängd

Släpper de bara budget-telefoner? Senaste topptelefonen var ju Nokia 1520, men det var ju ifrån nokia. Tycker microsoft borde släppa en värsting nu snart. Nokia 930 är ju knappast en sådan.

Permalänk
Medlem

Verkar onekligen som en företagstelefon snarare än konsumenttelefon. Säkerligen marknadsförd tillsammans med andra Microsoftprodukter som en del av en helhetslösning. Dubbla sim talar även för det som är populärt för företagstelefoner (en privat och en jobb). Låg upplösning talar mot konsumentmarknaden där 1080p närmare är standard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomas_skane:

Verkar onekligen som en företagstelefon snarare än konsumenttelefon. Säkerligen marknadsförd tillsammans med andra Microsoftprodukter som en del av en helhetslösning. Dubbla sim talar även för det som är populärt för företagstelefoner (en privat och en jobb). Låg upplösning talar mot konsumentmarknaden där 1080p närmare är standard.

Jo, det stämmer nog.

Är nog främst företagsmarknaden i Europa/USA och den privata asiatiska marknaden som är målgruppen för denna lur.

För de andra i tråden som klagar på att WP:s marknadsandelar inte kommer att bli bättre genom att de byter namn/logo: Läs på lite fakta innan ni snackar. Det är inte därför de genomför denna förändring. Det är pga att de är tvungna till det enligt deras avtal med Nokia. Har varit planerat sedan väldigt länge.

Tror dock inte att det gör så stor skillnad. Åt varken det ena eller andra hållet totalt sett. I vissa enskilda marknader så kan det vara en liten nackdel där Nokia är mer känt än Microsoft, och in andra marknader så kan det vara en fördel fär varumärket Microsoft är mer känt än Nokia.

Vissa av er andra i tråden klagar också på att telefonen påminner om en äldre iPhone-design, vissa att den ser ut som en nyare Sony, och vissa klagar på att den ser ut som en Nokia Lumia; det går aldrig att göra alla helt nöjda med design. Så är det bara. Personligen så gillar jag stilen starkt generellt sätt (iaf på deras mellan/dyrare modeller som är de som är aktuella för mig).

Visst så kommer jag personligen vara lite nostalgisk och i några ögonblick sakna "Nokia", men med tanke på att Microsoft har ett gott "track record" när det gäller kvalitet på deras produkter, inte minst deras Surface-serie, så tror jag inte att det kommer vara någon stor nackdel i längden (kortsiktigt så kan säkert enstaka kunder som inte helt hänger med i nyheterna kanske bli lite förvirrade av förändringen).

Android kommer nog föralltid att förbli det dominerande operativsystemet (vill inte använda ordet monopol - då jag tycker det är fel), så ni som är fanboyz av det behöver inte känna er så oroliga för framtiden.

För oss andra så är det kul att det finns lite olika alternativ att välja emellan på marknaden, och vi är faktiskt ett antal som föredrar WP (eller iOS) framför Android pga olika skäl.

Inte minst det överlägsna flytet i systemet även på enklare hårdvara och den mer konsekventa formgivningen och mer logiska användargränssnittet (tycker personligen Android fortsatt är rätt grötigt och inkonsekvent i vissa delar). Men visst är det som allt mycket en smaksak, och även vad man värderar mest.

Vill man ha det som alla andra har (aka "svensson"), då skall man absolut köpa en Android. Inget snack om den saken.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/