LG Sverige-lanserar G Watch R i november

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cloudstone:

Ok, då är det alltså för bekvämlighetens skull, och det kan jag absolut köpa som anledning nog att vilja ha en. För mig däremot så är det inte värt några tusen för att slippa ta ut mobilen ur fickan då och då.

Ingenjörskonsten att skapa ett chip i 20nm är onekligen intressant, på snäppet till magiskt, men i mina ögon är det inte lika vackert att beskåda som ett urverk med 400+ delar som alla arbetar i perfekt harmoni, enbart för att visa sekunderna på en timme. Men men, smaken är delad.

Håller med, så länge det inte är valjoux/ETA urverk

Visa signatur

CPU: Intel core i7-2600K @ 4.8 GHz, GPU: Asus Strix RX580, Moderkort: Asus Maximux IV Gene-Z, RAM: 16gb Corsair Vengance 1600 MHz PSU: Corsair AX 850w Chassi: CM SL600M.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RekiN:

Känner ingen som är under 35 och äger en klocka eller planerar att skaffa en någonsin.

Jösses, vilken planet kommer du ifrån?

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Inaktiv

Vilka hektiska liv ni måste ha som ser poängen med en sådan klocka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VonB:

Är rekommenderat du trycktestar 1 gång per år och lämmar på service vart 5 år ungefär på finare mekaniska ur så så lång tid klarar dom sig inte utan service.

Sen angående smartwatch så har jag beställt en mote 360 dels för rolig att se hur den funkar och se hur den funkar när man är ute och springer.

Annars kommer jag hålla mig till mina mekaniska klockar dels för jag gillar vikten och känns mer "levande" på något sätt.

Rekommenderat ja, men jag är helt övertygad om att de kan leva bra mycket längre än så. Själv servar jag inte så länge det inte finns behov av det (aka att tidhållningen går utanför Chronometer-certifieringen). Har haft lite blandat både äldre och nyare och ingen har varit i behov av service.

Skrivet av Nirr1:

Håller med, så länge det inte är valjoux/ETA urverk

Det kan jag hålla med om, tar bort lite av själen med klockan om den produceras till flera märken. In-house är klart mycket roligare även om de klockorna jag har haft säkert tillverkas i fler exemplar än många ETA/Valjoux-verk (Rolex GMT 2/Omega PO).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kakann:

Rekommenderat ja, men jag är helt övertygad om att de kan leva bra mycket längre än så. Själv servar jag inte så länge det inte finns behov av det (aka att tidhållningen går utanför Chronometer-certifieringen). Har haft lite blandat både äldre och nyare och ingen har varit i behov av service.

Det kan jag hålla med om, tar bort lite av själen med klockan om den produceras till flera märken. In-house är klart mycket roligare även om de klockorna jag har haft säkert tillverkas i fler exemplar än många ETA/Valjoux-verk (Rolex GMT 2/Omega PO).

Absolut! Måste dock ge ETA/valjoux verk ett pluss, de är grymma som beaters. "Billigt" att reparera, i jämförelse med min AP till exempel!

Visa signatur

CPU: Intel core i7-2600K @ 4.8 GHz, GPU: Asus Strix RX580, Moderkort: Asus Maximux IV Gene-Z, RAM: 16gb Corsair Vengance 1600 MHz PSU: Corsair AX 850w Chassi: CM SL600M.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arzei:

Förstår inte att alla har sånt problem med att klockan bara håller 24h, du laddar ju telefonen varje natt eller hur? Jag tar av mig min klocka varje natt ändå, gör väl detsamma om man lägger den på bordet eller i en laddningsdocka.

För mig så har det betydelse. Orkar inte hålla på att ladda ytterligare massa saker.

Laddar minst två telefoner varje natt och minst en dator varje dag. Det räcker för mig.

Av samma anledning som jag alltid är för lat att använda BT-headset och annat med kort batteritid. Orkar inte hålla på att ladda fler prylar.

Hade klockorna haft runt en veckas batteritid så hade jag kunnat stå ut med det. Ungefär så ofta jag laddar mina iPads.

Har svårt att orka med ytterligare en pryl att ladda varje dag som jag absolut inte måste. Kalla mig lat. Jag står för det.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/