Logitech presenterar G302 Daedalus Prime MOBA Gaming Mouse

Permalänk
Melding Plague

Logitech presenterar G302 Daedalus Prime MOBA Gaming Mouse

I samarbete med kända e-sportprofiler presenterar Logitech en ny gamingmus, särskild avsedd för spel som League of Legends, Dota 2 och Heroes of Newerth.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Är rätt så nöjd med min Deathadder ..

Permalänk
Medlem

Kanske dags att uppgradera trotjänaren mx518

Permalänk
Entusiast

Mus för MOBA? Betyder det att den har en makroknapp för "MID OR I FEED!"?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Inaktiv

Så en vanlig gaming mus duger inte för moba? Antar att den kommer med en massa macron.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nemran:

Kanske dags att uppgradera trotjänaren mx518

Nä, inte riktigt än

Permalänk

Tyckte den var rätt snygg, vilket inte är något man kan säga om många andra Logitech-produkter.

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av krilleoh:

Är rätt så nöjd med min Deathadder ..

Helt klart en av de bästa mössen, i alla fall den äldre modellen... Har icke testat de senare revisionerna.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Helt klart en av de bästa mössen, i alla fall den äldre modellen... Har icke testat de senare revisionerna.

Sitter med den senaste varianten, riktigt nöjd.

Permalänk
Medlem

Exakt vad är det med denna musen som gör den special anpassad för moba? Nån som kan förklara tekniskt ingående för mig hur det ligger till för jag fattar inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silcan:

Exakt vad är det med denna musen som gör den special anpassad för moba? Nån som kan förklara tekniskt ingående för mig hur det ligger till för jag fattar inte.

Det är bara marknadsföring, finns ingen mus på planeten som är mer anpassad för MOBA än t.ex FPS. Skitsnack helt enkelt.

Mycket möjligt att det är en bra mus dock.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Säg det namnet tio gånger fort efter varandra.
Är inte överdrivet förtjust i möss som medvetet gjorts ambidextriösa. Bättre med ergonomi istället.
(sedan är jag ju vänsterhänt som tvingats lära mig "högerfattning", så tja)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Det är bara marknadsföring, finns ingen mus på planeten som är mer anpassad för MOBA än t.ex FPS. Skitsnack helt enkelt.

Mycket möjligt att det är en bra mus dock.

det skulle isf vara hur många extraknappar som behövs.

6 knappar känns nästan som onödigt mycket för moba, vad är det för hotkeys man behöver ha på musen egentligen?

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Mus för MOBA? Betyder det att den har en makroknapp för "MID OR I FEED!"?

hahaha bästa jag hört på länge. Dota 2 i ett nötskal....

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Skrivet av deadich:

det skulle isf vara hur många extraknappar som behövs.

6 knappar känns nästan som onödigt mycket för moba, vad är det för hotkeys man behöver ha på musen egentligen?

Sjuk skönt att ha items på musen tycker jag som dotaspelare. Har bara två tumknappar atm men skulle gärna ha ett par till Skulle kunna binda en till quick buy och en till att köpa tp scroll. Så 4 knappar för items eller spells och 2 för shopen. Vore underbart smidigt tycker jag

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Medlem

"team solo mid och cloud 9"

Visserligen är dom sponsrade av logitech men wildturtle (team solomids adc) kör med en razer deathadder och deras support lustboy sitter med en steelseries. Lite ironiskt

Permalänk
Medlem
Skrivet av deadich:

det skulle isf vara hur många extraknappar som behövs.

Förvisso, men det betyder ändå att musen skulle fungera precis lika bra (eller dåligt) till FPS.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Hur kan denna marknadsföras för vänsterhänta när den endast har sidoknapparna på vänster sida (för en högerhands tumme)? Går ju att använda såklart, men en stor del av poängen borde ju försvinna.

Sen är det lite småroligt hur marknadsföringshypen med speciella brytare från mekaniska tangentbord verkar ha smittat av sig till mössen numera...

Permalänk
Medlem
Skrivet av deadich:

det skulle isf vara hur många extraknappar som behövs.

6 knappar känns nästan som onödigt mycket för moba, vad är det för hotkeys man behöver ha på musen egentligen?

Är inte ens 6 extra knappar, bara 2 (och inte ens dom borde räknas, existerar knappast någon mus utan tumknappar nu för tiden). Och nej 6 knappar är inte för mycket, 4 skills, 2 summoner spells, 6 item slots, knapp för att pinga, alla menyer etc etc. Visst vill man inte ha allt på musen men tro fan att man behöver halva tangentbordet för genren =p.

Visa signatur

Post-and-run foruming
GeForce GTX 1070 ;~; Intel 4790k ;~; ASUS Z97M-PLUS ;~; Cooler Master Hyper 212 EVO ;~; ADATA 16GB 1600MHz RAM ;~; 840 EVO 500GB + 1TB WD Blue + 4TB WD Green ;~; Seasonic Platinum 660w ;~; Fractal Design Define Mini ;~; G910 "Orion Spark" ;~; U2415 x2 ;~;

Permalänk
Avstängd

Nä förfan inget ljus på datorutrustningen. Så jävla trött på de. Slutar alltid med att man kopplar bort ljuset efter att man använt utrustningen efter någon timme.

Permalänk
Medlem
Skrivet av deadich:

det skulle isf vara hur många extraknappar som behövs.

6 knappar känns nästan som onödigt mycket för moba, vad är det för hotkeys man behöver ha på musen egentligen?

Beror ju på. Jag känner att jag skulle kunna ha användning för en eller två knappar till på min DA just för Dota 2, men inget måste och jag skulle nog inte köpa en helt ny mus bara för det, i så fall när min nuvarande dör (om den nu gör det )

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheSlicker:

Är inte ens 6 extra knappar, bara 2 (och inte ens dom borde räknas, existerar knappast någon mus utan tumknappar nu för tiden). Och nej 6 knappar är inte för mycket, 4 skills, 2 summoner spells, 6 item slots, knapp för att pinga, alla menyer etc etc. Visst vill man inte ha allt på musen men tro fan att man behöver halva tangentbordet för genren =p.

man ska helst inte ha något bindat till musen. allt du kan styra med tangentbordet, SKA du styra med tangentbordet. musen ska vara helt ledig för att styra och lägga target på enheter. tänk på att du inte kan använda actions på tangentbordet förrän spelet vet var du vill sikta dessa saker. alltså är musens x/y din flaskhals. ju snabbare du kan sikta med musen, desto lägre input delay från användaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Helt klart en av de bästa mössen, i alla fall den äldre modellen... Har icke testat de senare revisionerna.

2013 versionen är definitivt sämre för högre apm, clicken är kass och saknar en slags recovery som den gamla hade.
på plus sidan är tål den mer slit, bättre grepp och lättare att rengöra.
ingen moba mus

Permalänk
Medlem

100% köp.
Bästa musen som släppts på typ 10 år, och den enda som finns i detta utförande med undantag för BSTs mus.

Ambi, lätt vikt, 2 sidoknappar på ENA sidan bara, bra sensor.

Win på alla sätt och vis.

Antagligen den sista musen jag kommer behöva köpa dom närmaste måååånga åren.

Permalänk

tja beror på vad för spel du spelar

Skrivet av addol95:

man ska helst inte ha något bindat till musen. allt du kan styra med tangentbordet, SKA du styra med tangentbordet. musen ska vara helt ledig för att styra och lägga target på enheter. tänk på att du inte kan använda actions på tangentbordet förrän spelet vet var du vill sikta dessa saker. alltså är musens x/y din flaskhals. ju snabbare du kan sikta med musen, desto lägre input delay från användaren.

personligen kräver jag 4st knappar på tummen till mina möss, dock har jag aldrig haft problem med att sikta och använda knappar på tummen samtidigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

Så en vanlig gaming mus duger inte för moba? Antar att den kommer med en massa macron.

Jag har gått igenom ca 5 st möss som inte har hållit måtten när jag spelar dota2. Då jag använder mig av klickningen på scrollen extremt mycket så brukar mössen ge upp efter ca 3 - 6 månader. Är inne på min 3dje steelseries mus just nu, får se om det håller.

Överlag så är scrollen inte något som det läggs mycket kvalité på.

Vågar inte uttala mig om denna musen än, återstår att se.

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Medlem
Skrivet av kvicksilv3r:

Sjuk skönt att ha items på musen tycker jag som dotaspelare. Har bara två tumknappar atm men skulle gärna ha ett par till Skulle kunna binda en till quick buy och en till att köpa tp scroll. Så 4 knappar för items eller spells och 2 för shopen. Vore underbart smidigt tycker jag

Vad har du tangentbordet till då? Finns ju över 100 knappar där på

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: Asus P8P67, Intel i5-2500k, Asus 7970 DCII, 8gb ram, 300gb velociraptor
Server: Asus Rampage II, Intel i7-980x, 6970 ref, 30gb ram, SASUC8I + 8st 2tb diskar + 1st 128gb SSD

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av kufra:

Vad har du tangentbordet till då? Finns ju över 100 knappar där på

Skickades från m.sweclockers.com

Fast du kan ju knappast använda alla hundra... Ska man flytta handen runt hela tangentbordet kommer man ju bli hur seg som helst.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kufra:

Vad har du tangentbordet till då? Finns ju över 100 knappar där på

Skickades från m.sweclockers.com

Ett komplement som passar individuellt kanske

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Fast du kan ju knappast använda alla hundra... Ska man flytta handen runt hela tangentbordet kommer man ju bli hur seg som helst.

Och inget moba kräver i närheten av 100, så vad gnäller du för?