Måste ha ett nytt spel NU!

Permalänk
Medlem

Måste ha ett nytt spel NU!

Tjenare Sweclockers,

Har senaste året mer eller mindre bara suttit och surfat planlöst efter det att jag slutade spela Battlefield 3..

Lirade DOTA2 ett tag, men det var så sjukt frustrerande att jag inte orkade med skiten längre, har även klarat The wolf among us.

Där tar listan slut lite grann o jag vill gärna ha ett bra "go-to" spel som jag kan hala fram när som, vilket var fallet med battlefield 3 när det
begav sig.

Varför jag valde denna sektion av forumet är för att jag haft längst glädje av MMO spel, dock är det lite mer historiskt eftersom jag inte
stadigvarande spelat nåt vettigt sen Warhammer Online.

NÅ, jag vill ha förslag på spel att hoppa in i, EVE Online tyckte jag väldigt mycket om, men det kändes lite som att man var allt för sent ute i den världen för att ens märkas.

+ Gärna ett nytt/nyare spel som inte folk redan är übergrymma och maxade i.
+ Väldigt gärna sci-fi
+ Seriös grafik och gameplay, inget tecknat eller gulligt!
+ Betalar gärna, vill inte spela 9000+ av dom kinesiska gratis mmo'sen med PS2 grafik.

Önskar även en bra community! Helst om du själv som svarar på tråden spelar, så kan man ha en fot i dörren!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mushuu:

Tjenare Sweclockers,

Har senaste året mer eller mindre bara suttit och surfat planlöst efter det att jag slutade spela Battlefield 3..

Lirade DOTA2 ett tag, men det var så sjukt frustrerande att jag inte orkade med skiten längre, har även klarat The wolf among us.

Där tar listan slut lite grann o jag vill gärna ha ett bra "go-to" spel som jag kan hala fram när som, vilket var fallet med battlefield 3 när det
begav sig.

Varför jag valde denna sektion av forumet är för att jag haft längst glädje av MMO spel, dock är det lite mer historiskt eftersom jag inte
stadigvarande spelat nåt vettigt sen Warhammer Online.

NÅ, jag vill ha förslag på spel att hoppa in i, EVE Online tyckte jag väldigt mycket om, men det kändes lite som att man var allt för sent ute i den världen för att ens märkas.

+ Gärna ett nytt/nyare spel som inte folk redan är übergrymma och maxade i.
+ Väldigt gärna sci-fi
+ Seriös grafik och gameplay, inget tecknat eller gulligt!
+ Betalar gärna, vill inte spela 9000+ av dom kinesiska gratis mmo'sen med PS2 grafik.

Önskar även en bra community! Helst om du själv som svarar på tråden spelar, så kan man ha en fot i dörren!

Låter som du behöver Elite: Dangerous. (Spelar det inte själv, då jag inte har råd med 60€ just nu för Beta access, men jag är jävligt sugen på det.)

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Kommer inte säkert ge något jättebra tips för nu.

Men ett MMO jag ser fram emot är när Black Desert (koreanskt) släpps för Eu/US bruk. Har inte kollat så mycket på de, förutom att grafiskt så ser ut helt underbart ut, och en bra blanding mellan seriöst och njuta av
(Detta är den första videon jag såg av de ^^ https://www.youtube.com/watch?v=lgYuqjq89io&list=UUov0vZMTgTJ... ).

Annars så finns det ju Archage som "nyligen" kom ut, vet inte hur populärt de blev. Ny expansion kommer ut till World of Warcraft den 13:e (Om du köper de så får du en gratis boost till level 90 vilket är nuvarande högsta leveln).

Kan Minecraft räknas in på denna lista? Oändligt med saker, allt från standard till massa olika modpacks till custom kartor att spela.

Permalänk
Medlem

Varför inte Eve online ändå? Det byggs ju ut hela tiden. Jag älskar atmosfären, det stora communityt, metaspelet, friheten, storheten, ja egentligen allt. Förutom att jag inte har tid att spela MMO
Jag har spelat Dust 514 när det var "aktuellt" (2013), väldigt roligt och hängivet community. Lite elitistiskt, men samtidigt många väldigt bra. Får se om jag börjar med efterföljaren/remaken, tycker inte det är så kul att spela på PCn.

Annars finns en potentiell utmanare vid namn Star citizen som jag är intresserad av. Vet egentligen inte så mycket om det än, har just upptäckt den här tråden på Sweclockers som jag tänkte läsa igenom snart.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mushuu:

+ Gärna ett nytt/nyare spel som inte folk redan är übergrymma och maxade i.
+ Väldigt gärna sci-fi
+ Seriös grafik och gameplay, inget tecknat eller gulligt!
+ Betalar gärna, vill inte spela 9000+ av dom kinesiska gratis mmo'sen med PS2 grafik. !

Jag föreslår Warframe, älskar originaliteten i designen och alla sci-fi element. Musiken är också superb! Det kan bli lite "farm" över det hela eftersom det är F2P men är ju ens eget val att jaga det bästa om man inte vill betala för kosmetiska items osv. DEV teamet är väldigt involverad med communityn och det kommer ofta nya uppdateringar. Det är lätt att bara hoppa in i en mission om man vill spela snabbt

Permalänk
Medlem

Jag är också lite sugen på Star Citizen, men har svårt att avgöra hur lätt det är att komma in i. Det verkar också vara ganska tidskrävande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Låter som du behöver Elite: Dangerous. (Spelar det inte själv, då jag inte har råd med 60€ just nu för Beta access, men jag är jävligt sugen på det.)

Oj du.. det såg tamefan lovande ut. Men det är lite väl vågat att slänga 600 pistoler på nåt man inte har en aning om.. EVE fick jag ju testa iaf!

Skrivet av Reyintaz:

Kommer inte säkert ge något jättebra tips för nu.

Men ett MMO jag ser fram emot är när Black Desert (koreanskt) släpps för Eu/US bruk. Har inte kollat så mycket på de, förutom att grafiskt så ser ut helt underbart ut, och en bra blanding mellan seriöst och njuta av
(Detta är den första videon jag såg av de ^^ https://www.youtube.com/watch?v=lgYuqjq89io&list=UUov0vZMTgTJ... ).

Annars så finns det ju Archage som "nyligen" kom ut, vet inte hur populärt de blev. Ny expansion kommer ut till World of Warcraft den 13:e (Om du köper de så får du en gratis boost till level 90 vilket är nuvarande högsta leveln).

Kan Minecraft räknas in på denna lista? Oändligt med saker, allt från standard till massa olika modpacks till custom kartor att spela.

Archeage såg rätt schysst ut, men jag är mättad över öronen med det just nu efter WoW, GW2 o game of thrones World of warcraft har jag spelat, men la av när första expansionen kom, testade i förrgår och fick kväljningar direkt efter inloggning

Minecraft är en favorit jag återkommer till då och då, men det ett sånt där periodspel, upplever jag iaf tack för inputen!

Skrivet av Gibbe:

Varför inte Eve online ändå? Det byggs ju ut hela tiden. Jag älskar atmosfären, det stora communityt, metaspelet, friheten, storheten, ja egentligen allt. Förutom att jag inte har tid att spela MMO
Jag har spelat Dust 514 när det var "aktuellt" (2013), väldigt roligt och hängivet community. Lite elitistiskt, men samtidigt många väldigt bra. Får se om jag börjar med efterföljaren/remaken, tycker inte det är så kul att spela på PCn.

Annars finns en potentiell utmanare vid namn Star citizen som jag är intresserad av. Vet egentligen inte så mycket om det än, har just upptäckt den här tråden på Sweclockers som jag tänkte läsa igenom snart.

Eve Online älskade jag, dock så kändes det som sagt att man var alltför "grön", det är ju ändå ett rätt gammalt spel. Inte speciellt kul att bli gankad 200 gånger utan att förstå hur jag ska lösa stealth eller nåt annat.. inlärningskurvan är fenomenal! Men jag älskar allt det du säger också, speciellt metagame.. mumma!

Star Citizen försökte jag lösa, men den jävla hemsidan är ju gjord för att man ska få hjärnblödning, höll på navigera i 10 minuter innan jag gav upp. Men ska kolla detta igen!

Skrivet av Navicula:

Jag föreslår Warframe, älskar originaliteten i designen och alla sci-fi element. Musiken är också superb! Det kan bli lite "farm" över det hela eftersom det är F2P men är ju ens eget val att jaga det bästa om man inte vill betala för kosmetiska items osv. DEV teamet är väldigt involverad med communityn och det kommer ofta nya uppdateringar. Det är lätt att bara hoppa in i en mission om man vill spela snabbt

Det har jag testat, kändes lite väl arkadigt om man får uttrycka sig så, in o ut ur missions heeeela tiden, men jag gillade för övrigt design och dylikt.. verkar inte som att man direkt lägger till vänner i det spelet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mushuu:

Eve Online älskade jag, dock så kändes det som sagt att man var alltför "grön", det är ju ändå ett rätt gammalt spel. Inte speciellt kul att bli gankad 200 gånger utan att förstå hur jag ska lösa stealth eller nåt annat.. inlärningskurvan är fenomenal! Men jag älskar allt det du säger också, speciellt metagame.. mumma!

Aha, det förstår jag. Fast jag tycker ändå inte du ska ge upp så lätt Försök annars att haka på någon, så du får lite skydd och hjälp i början. Kolla i Eve online-tråden här på forumet.
Och jag glömde nämna att det ju kommer nya grejer hela tiden, typ en expansion om året, som alla får tillgång till, så det står ju inte stilla. Om det var längesedan du körde det föreslår jag att du testar det igen.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

Farming simulator 2015 är ju rätt kul och dödar många timmar annars

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem

Det är väl ganska många spel som kommer ut snart också? Som man kanske har ett öga på de första dagarna och sen kanske köper. Själv kommer jag ha ett öga på Dragon Age, The Crew, ac och säkert en hel drös andra spel som inte är lika stora (vilket jag insåg att jag måste kolla igenom nu på http://www.ign.com/games/upcoming?platformSlug=pc&startIndex=...

oh well, letar ju också själv efter något så tråden är ju intressant. Köpte och ladda hem Legend of Korra vilket verkar vara ett litet hack and slash spel av serien ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mushuu:

Tjenare Sweclockers,

Har senaste året mer eller mindre bara suttit och surfat planlöst efter det att jag slutade spela Battlefield 3..

Lirade DOTA2 ett tag, men det var så sjukt frustrerande att jag inte orkade med skiten längre, har även klarat The wolf among us.

Där tar listan slut lite grann o jag vill gärna ha ett bra "go-to" spel som jag kan hala fram när som, vilket var fallet med battlefield 3 när det
begav sig.

Varför jag valde denna sektion av forumet är för att jag haft längst glädje av MMO spel, dock är det lite mer historiskt eftersom jag inte
stadigvarande spelat nåt vettigt sen Warhammer Online.

NÅ, jag vill ha förslag på spel att hoppa in i, EVE Online tyckte jag väldigt mycket om, men det kändes lite som att man var allt för sent ute i den världen för att ens märkas.

+ Gärna ett nytt/nyare spel som inte folk redan är übergrymma och maxade i.
+ Väldigt gärna sci-fi
+ Seriös grafik och gameplay, inget tecknat eller gulligt!
+ Betalar gärna, vill inte spela 9000+ av dom kinesiska gratis mmo'sen med PS2 grafik.

Önskar även en bra community! Helst om du själv som svarar på tråden spelar, så kan man ha en fot i dörren!

Om du tyckte om Eve online tycker jag du ska ge det en längre chans, försöka hitta ett corp som är nybörjar vänligt och villig att hjälpa en så att man kommer in i spelet lite mer. För man kan göra stor nytta i fleets osv även om man bara har spelat i någon månad, håll dig undan ifrån mining bara

Själv körde jag mycket exploration och scannade ner relic och data sites i low sec och när jag establerat ekonomin skaffade jag cov ops frigatte och rörde mig i null ist. Har ju sina risker men lär man sig så kommer du tjäna betydligt mer än vad du förlorar och kunde utan problem plexa mina 2 konton med inkomsten jag fick om jag hade velat.

Visa signatur

Hugger man yxan i båten får man ro som fan!

Permalänk
Medlem

Jag tycker att Elite: Dangerous verkar riktigt lovande, har det själv och har spelat det ett antal timmar men har inte spelat på kanske ~1.5 månader då jag har haft brist på tid. Kika på lite videos på YouTube och se om du tror att du kommer gilla det, t.ex på Scott Manley's kanal.

MVH
Hugo

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Custom vattenkylning | Intel Core I5 3570K @ 4.4GHz | ASUS Sabertooth Z77 | Sapphire R9 Fury | 24 GB 1600MHz | Corsair RM 750x | Samsung 830 128 GB | Crucial BX100 500GB |

| Egenbyggd DAC: MINI4396, moddad | --> | Fostex TH-X00 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mushuu:

Oj du.. det såg tamefan lovande ut. Men det är lite väl vågat att slänga 600 pistoler på nåt man inte har en aning om.. EVE fick jag ju testa iaf!

Archeage såg rätt schysst ut, men jag är mättad över öronen med det just nu efter WoW, GW2 o game of thrones World of warcraft har jag spelat, men la av när första expansionen kom, testade i förrgår och fick kväljningar direkt efter inloggning

Minecraft är en favorit jag återkommer till då och då, men det ett sånt där periodspel, upplever jag iaf tack för inputen!

Eve Online älskade jag, dock så kändes det som sagt att man var alltför "grön", det är ju ändå ett rätt gammalt spel. Inte speciellt kul att bli gankad 200 gånger utan att förstå hur jag ska lösa stealth eller nåt annat.. inlärningskurvan är fenomenal! Men jag älskar allt det du säger också, speciellt metagame.. mumma!

Star Citizen försökte jag lösa, men den jävla hemsidan är ju gjord för att man ska få hjärnblödning, höll på navigera i 10 minuter innan jag gav upp. Men ska kolla detta igen!

Det har jag testat, kändes lite väl arkadigt om man får uttrycka sig så, in o ut ur missions heeeela tiden, men jag gillade för övrigt design och dylikt.. verkar inte som att man direkt lägger till vänner i det spelet

Elite är ju i sen beta just nu, och jag tror release kommer äga rum någon gång senare i år eller tidigt 2015.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Låter som du behöver Elite: Dangerous. (Spelar det inte själv, då jag inte har råd med 60€ just nu för Beta access, men jag är jävligt sugen på det.)

Skrivet av BrutalSwede:

Elite är ju i sen beta just nu, och jag tror release kommer äga rum någon gång senare i år eller tidigt 2015.

Rekommenderar också Elite, även ifall det är i beta så rullar de ut monster updateringar. Alltså, changelogsen är en kortare roman att läsa. Även ifall jag inte har spelat på ett tag så är det bara att hoppa in och nöta ett par timmar med vad du känner för att göra.

Skrivet av eparaggare:

Farming simulator 2015 är ju rätt kul och dödar många timmar annars

Min tidsdödare nr ett just nu, men ack så frustrerande haha.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carlj:

Rekommenderar också Elite, även ifall det är i beta så rullar de ut monster updateringar. Alltså, changelogsen är en kortare roman att läsa. Även ifall jag inte har spelat på ett tag så är det bara att hoppa in och nöta ett par timmar med vad du känner för att göra.

Min tidsdödare nr ett just nu, mack så frustrerande haha.

Precis. Har tittat på en del youtube videor och det ser ju nääästan ut som ett färdigt spel redan nu. Bara skalan som fattas (400 miljarder stjärnsystem ftw )

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Precis. Har tittat på en del youtube videor och det ser ju nääästan ut som ett färdigt spel redan nu. Bara skalan som fattas (400 miljarder stjärnsystem ftw )

Skickades från m.sweclockers.com

Är de inte redan uppe i 50(eller var det 5?) miljoner stjärnsystem? Kommer inte ihåg hur mycket mer de expanderade i en av de senare uppdateringarna, men det var helt sjukt. Kortsagt, sätt dig och börja hoppa mellan systemen och du kan hålla på ett braaaaaaaaa tag

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem

Kommer en expansion till swtor snart. Kan vara värt att prova om du inte gjort det.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Postar här för att jag inte ska glömma att kolla i denna tråd senare

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carlj:

Är de inte redan uppe i 50(eller var det 5?) miljoner stjärnsystem? Kommer inte ihåg hur mycket mer de expanderade i en av de senare uppdateringarna, men det var helt sjukt. Kortsagt, sätt dig och börja hoppa mellan systemen och du kan hålla på ett braaaaaaaaa tag

Hörde i någon video att det var 4500, men jag kan ju ha hört fel

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk

Har själv börjat småspela mitt gamla kärleksbarn Anarchy Online igen. Det är dock rätt marigt att sätta sig in i och gör sig bäst när man köpt tilläggen (i alla fall SL).

Spelar dock på ett gratiskonto nu för att få maximal nostalgikänsla

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Skrivet av Mushuu:

Tjenare Sweclockers,

Harsenaste året mer eller mindre bara suttit och surfat planlöst efter det att jag slutade spela Battlefield 3..

+ Gärna ett nytt/nyare spel som inte folk redan är übergrymma och maxade i.
+ Väldigt gärna sci-fi
+ Seriös grafik och gameplay, inget tecknat eller gulligt!
+ Betalar gärna, vill inte spela 9000+ av dom kinesiska gratis mmo'sen med PS2 grafik.

Önskar även en bra community! Helst om du själv som svarar på tråden spelar, så kan man ha en fot i dörren!

Kolla in Star Citizen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pessimismo:

Kolla in Star Citizen!

Ja, det kan jag göra såklart, men det är bättre att du berättar Litar mer på er än nån sketen trailer..

Permalänk
Medlem
Skrivet av dysenteri:

Har själv börjat småspela mitt gamla kärleksbarn Anarchy Online igen. Det är dock rätt marigt att sätta sig in i och gör sig bäst när man köpt tilläggen (i alla fall SL).

Spelar dock på ett gratiskonto nu för att få maximal nostalgikänsla

Aaah! AO, vilken gammal klassiker! Det lirade jag i 5 år ungefär, slutade även där när expansionen kom som gjorde spelet värdelöst.. men jävlar vad jag älskade det spelet, kanske mer än nåt annat jag någonsin spelat! Riktigt jävla originellt och bra.. men det var då, nu är nu.. kommer inte uppleva det igen tror jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Kommer en expansion till swtor snart. Kan vara värt att prova om du inte gjort det.

Har testat det, men föll inte för det.. jag vet dock inte varför, men jag får en stark känsla av att det inte kommer hålla, o då vill jag heller inte lägga tid i det! Warhammer online till exempel dog ju nyligen, skulle vart surt o ha 5000+ timmar där..

Permalänk
Medlem

AO - Är det fortfarande up n running? Älskade det spelet.. men antar att grafiken är lite outdated nu...

Till OP håll dig borta från ESO. Grym grafik och coola quests men sen suger det fett.

Väntar på att oculus skall släppas..då ska iallafall jag lira ALien

Tills dess... tyvärr inte så mkt som får ens gamingådra att pulsera (kanske testar titanfall..inget mmo men verkar va ok shooter)

Visa signatur

I7 920 @ 4,2GHz, Gigabyte GA-X58A-UD7, 6 GB Coirsair XMS 7-7-7-20-1, Noctua D-14, Gigabyte 9800GT, Coirsair 650W, Egenmoddat Chassi med 290mm frontfläktar, 2 st 120mm top fläktar och 1 90mm fläkt där bak.