Logitech presenterar G302 Daedalus Prime MOBA Gaming Mouse

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Anilusion:

Och inget moba kräver i närheten av 100, så vad gnäller du för?

Antar att du citerade fel person, då jag bara svarade på det personen skrev.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Vilken tur att länkade reklamfilmen inte alls var överdriven.

Från logitechs hemsida:
Physical specifications
Weight: 4.48 ounces (127 grams, mouse plus cable)
Weight: 83.67 ounces (7 grams, mouse only)

Vad röker de egentligen?

Permalänk
Inaktiv

Ähh ge mig en ny mus som känns som en G9x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

hahaha bästa jag hört på länge. Dota 2 i ett nötskal....

Över 1000 timmar på dota2, och jag kan räkna antalet gånger någon har sagt den frasen utan att vara sarkastisk på min vänstra hand (ja, bara vänstra).

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Ser ut som den lider av exakt samma problem som de flesta andra logitech mössen - dom är på tok för små och saknar lillfinger stöd. Sidorna lutar inåt bottenplattan. Kan också säga direkt att sidknapparna sitter för högt (alternativt är dom pyttesmå) samt ser ut att vara vinklade bort från tumstödet istället för mot det. Bottenplattan som trots sin flashiga design ser ut att ha två riktigt feta fötter så jag tvivlar på glidet.

Överlag, så ser den mer ut som nåt man skulle kunna använda som kontorsmus istället för gamingmus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Över 1000 timmar på dota2, och jag kan räkna antalet gånger någon har sagt den frasen utan att vara sarkastisk på min vänstra hand (ja, bara vänstra).

Ja ok exakt den frasen har jag kanske sett ett par gånger. Men det kommer många roliga liknande grejer ganska ofta Generellt en sjukt otrevlig community tyvärr som gick mig på nerverna så jag har lagt ner dota helt. Mycket lyckligare som människa nu

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Vägledare

Kan vara det fjantigaste på länge från Logitech... Suck!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silcan:

Exakt vad är det med denna musen som gör den special anpassad för moba? Nån som kan förklara tekniskt ingående för mig hur det ligger till för jag fattar inte.

tror dom syftar till den sensor som används. den klarar inte jätte hög hastighet på rörelserna vilket krävs om den skall funka som fps mus för många. moba rts osv använder folk oftast högre sens och kan därför använda den trots låg maxhastighet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nocebo:

tror dom syftar till den sensor som används. den klarar inte jätte hög hastighet på rörelserna vilket krävs om den skall funka som fps mus för många. moba rts osv använder folk oftast högre sens och kan därför använda den trots låg maxhastighet.

Så den är sämre? Varför sa dom inte bara det på en gång

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Så den är sämre? Varför sa dom inte bara det på en gång

hehe ja sämre är ju en definitionsfråga egentligen. sämre max hastighet har den definitivt än många andra sensorer.

men jag har också fattat det som att den är framförallt väldigt billig för logitech för det delvis är deras "egen" sensor. det med maxhastigheten verkar dock vara den enda nackdelen. så om man har medel-hög sens är detta nog en väldigt bra mus.

jag kommer själv köpa musen och hoppas att jag inte påverkas av den relativt låga maxhastigheten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Ja ok exakt den frasen har jag kanske sett ett par gånger. Men det kommer många roliga liknande grejer ganska ofta Generellt en sjukt otrevlig community tyvärr som gick mig på nerverna så jag har lagt ner dota helt. Mycket lyckligare som människa nu

Jag har spelat både HoN, LoL och DotA2, och jag upplever dota-communityn som den överlägset bästa av dom tre, även om det finns rätt gott om assholes i dota också. Blir väl lätt så att man bashar folk när man ska spela ett teambaserat spel med randoms och det går dåligt dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Define R4 | Gigabyte Z68XP-UD3P | Intel Core i5 2500k | Antec Kühler 620 | Corsair CL9 Vengeance (4x 4096) | MSI GTX770 TwinFrozr (4gb) | CM Real Silent PRO M2 720W
Kringutrustning: Func KB-460 MX brown | Steelseries Rival | AOE G2460PQU | QPAD QH-90 | Steam Link + Controller

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Ja ok exakt den frasen har jag kanske sett ett par gånger. Men det kommer många roliga liknande grejer ganska ofta Generellt en sjukt otrevlig community tyvärr som gick mig på nerverna så jag har lagt ner dota helt. Mycket lyckligare som människa nu

Precis som i alla populära spel innan man kommer upp i de högre rankerna, alltså.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Precis som i alla populära spel innan man kommer upp i de högre rankerna, alltså.

Nja, har några vänner som har dubbelt så hög mmr som mig, och det är nästan lika otrevligt där också. Kanske är ett branch-problem generellt, tycker det är trist. Sen orkar jag inte med matchningsystemet i DOTA. Känns som det bara är var 10e match som blir jämn, resten av tiden blir man överkörd, eller så blir det ens stomp vilket inte heller är kul. om man räknar med 40min per match så blir det ganska mkt slösad tid. Speciellt när man har ett liv och kanske bara hinner spela 1-2 timmar varannan dag.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Nja, har några vänner som har dubbelt så hög mmr som mig, och det är nästan lika otrevligt där också. Kanske är ett branch-problem generellt, tycker det är trist. Sen orkar jag inte med matchningsystemet i DOTA. Känns som det bara är var 10e match som blir jämn, resten av tiden blir man överkörd, eller så blir det ens stomp vilket inte heller är kul. om man räknar med 40min per match så blir det ganska mkt slösad tid. Speciellt när man har ett liv och kanske bara hinner spela 1-2 timmar varannan dag.

Skumt, jag har inte de problemen direkt och jag är inte särskilt högt upp.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Fast du kan ju knappast använda alla hundra... Ska man flytta handen runt hela tangentbordet kommer man ju bli hur seg som helst.

Skrivet av skog1s:

Ett komplement som passar individuellt kanske

Tja, det är ju helt klart individuellt. Men jag tänker på saker som quickbuy i CS så varför skulle man vilja ha en extra musknapp till det. Blev så förvånad själv att någon hällre vill ha den binden på en extra knapp på musen istället för på tangentbordet. Jag använder själv väldigt sällan något än 3 knappar (höger vänster och bakre tumknapp) när jag spelar, fastän jag har scrollen och främre tumknapp tillgängligt. Tangentbordshanden finns ju där redo att trycka på i alla fall ~20 knappar som ligger utan att man benhöver flytta handen från handlovsstödet.
Som komplement är det säkert bra, men om man trycker på för mycket knappar finns ju snart ingen stans att hålla musen och använda den som mus, tänker på alla dessa WOW möss som kom för några år sedan med typ 10+ knappar på sidan.

Visa signatur

Gaming: Asus P8P67, Intel i5-2500k, Asus 7970 DCII, 8gb ram, 300gb velociraptor
Server: Asus Rampage II, Intel i7-980x, 6970 ref, 30gb ram, SASUC8I + 8st 2tb diskar + 1st 128gb SSD

Permalänk
Medlem

Ser inte att detta skulle vara en uppgradering från G700, snarare tvärtom.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730