Kvitto Till mitt SteelSeries 6GV2 Läs ingen lång text!

Permalänk

Kvitto Till mitt SteelSeries 6GV2 Läs ingen lång text!

Tjenare Killar och Tjejer!

Det är så att jag har lyckats tappa bort mitt KVITTO till mitt Tangentbord - SteelSeries 6GV2, Jag betalade delvis med kontanter & kort.
Och Jag har hittat Vilket datum osv på min bank.
Min fråga till er kunniga om detta , t.ex om ni har testat eller hänt samma sak för er någongång. aja , tillsaken
Kan jag be dom kolla upp det exakta datumet och så , kan visa dom JUST det Köpet jag gjorde på min bank och om de ser att Just mitt kort var där och köpte den dagen, den tiden , det "meddelandet" som det nu står på min banksida osv.
Borde det gå då?
För tangentbordet har nämligen slutat fungera på vissa tangenter, HAR inte slått eller rageat på det.. Är försiktig med mina saker som när jag ska på lan så packar jag ner den i kartoneng osv osv.

Tacksam för svar! på förhand!:)

SWE OUT

Permalänk

Helst inga onödiga svar , bara var seriös ! tack!:D

Permalänk
Medlem
Skrivet av VirkizTheo:

Tjenare Killar och Tjejer!

Det är så att jag har lyckats tappa bort mitt KVITTO till mitt Tangentbord - SteelSeries 6GV2, Jag betalade delvis med kontanter & kort.
Och Jag har hittat Vilket datum osv på min bank.
Min fråga till er kunniga om detta , t.ex om ni har testat eller hänt samma sak för er någongång. aja , tillsaken
Kan jag be dom kolla upp det exakta datumet och så , kan visa dom JUST det Köpet jag gjorde på min bank och om de ser att Just mitt kort var där och köpte den dagen, den tiden , det "meddelandet" som det nu står på min banksida osv.
Borde det gå då?
För tangentbordet har nämligen slutat fungera på vissa tangenter, HAR inte slått eller rageat på det.. Är försiktig med mina saker som när jag ska på lan så packar jag ner den i kartoneng osv osv.

Tacksam för svar! på förhand!:)

SWE OUT

Beroende på köpställe så kan du be om ett nytt kvitto. Vet att det går på Mediamarkt och Netonnet.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem
Skrivet av VirkizTheo:

Tjenare Killar och Tjejer!

Det är så att jag har lyckats tappa bort mitt KVITTO till mitt Tangentbord - SteelSeries 6GV2, Jag betalade delvis med kontanter & kort.
Och Jag har hittat Vilket datum osv på min bank.
Min fråga till er kunniga om detta , t.ex om ni har testat eller hänt samma sak för er någongång. aja , tillsaken
Kan jag be dom kolla upp det exakta datumet och så , kan visa dom JUST det Köpet jag gjorde på min bank och om de ser att Just mitt kort var där och köpte den dagen, den tiden , det "meddelandet" som det nu står på min banksida osv.
Borde det gå då?
För tangentbordet har nämligen slutat fungera på vissa tangenter, HAR inte slått eller rageat på det.. Är försiktig med mina saker som när jag ska på lan så packar jag ner den i kartoneng osv osv.

Tacksam för svar! på förhand!:)

SWE OUT

Var köpte du det? När en fläkt slutade fungera i farsans dator kunde vi dra till Kjell & Co. och visa att betalningen var gjord vid det datumet. Då fick vi en ny. Visserligen kostade den bara 110:- men jag tror att det kan fungera. Problemet blir väl kanske att du betalade delvis med kort men det går nog att lösa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fogger:

Var köpte du det? När en fläkt slutade fungera i farsans dator kunde vi dra till Kjell & Co. och visa att betalningen var gjord vid det datumet. Då fick vi en ny. Visserligen kostade den bara 110:- men jag tror att det kan fungera. Problemet blir väl kanske att du betalade delvis med kort men det går nog att lösa.

Borde inte vara något problem då dem kan ta fram kvittot i databasen och se att produkten blivit betald delvis med kontanter.

OT: Beror nog på vart du har handlat. Men det kostar ju bara bensin/tid att åka dit och kolla. Alternativt kan du ringa till butiken och höra med dem vad du ska göra.

Visa signatur

Intel i7 9700k @ stock || ASUS PRIME Z390-A || RTX 2070 || 16GB HyperX 16GB 2666

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av VirkizTheo:

Tjenare Killar och Tjejer!

Det är så att jag har lyckats tappa bort mitt KVITTO till mitt Tangentbord - SteelSeries 6GV2, Jag betalade delvis med kontanter & kort.
Och Jag har hittat Vilket datum osv på min bank.
Min fråga till er kunniga om detta , t.ex om ni har testat eller hänt samma sak för er någongång. aja , tillsaken
Kan jag be dom kolla upp det exakta datumet och så , kan visa dom JUST det Köpet jag gjorde på min bank och om de ser att Just mitt kort var där och köpte den dagen, den tiden , det "meddelandet" som det nu står på min banksida osv.
Borde det gå då?
För tangentbordet har nämligen slutat fungera på vissa tangenter, HAR inte slått eller rageat på det.. Är försiktig med mina saker som när jag ska på lan så packar jag ner den i kartoneng osv osv.

Tacksam för svar! på förhand!:)

SWE OUT

*Tråd flyttad*
/moderator

On-topic:
Man behöver inget kvitto så länge man kan bevisa att man har köpt tangentbordet i butiken. Ifall det blir problem kan du hänvisa till konsumentverket:

Citat:

Spara gärna dina kvitton – men det är inget måste
Om du vill reklamera en vara eller utnyttja garanti, öppet köp eller bytesrätt måste du kunna bevisa att du har köpt en viss vara i butiken. Ett kvitto är ett enkelt sätt för dig att bevisa detta, men du är inte tvungen att ha kvar det. Om du kan bevisa ditt köp på något annat sätt går det också bra, till exempel med ett kontoutdrag eller en kontokortsslip.

Källa: http://www.konsumentverket.se/mobil/Din-ratt-som-konsument/Kv...

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Tack för alla svaren! Jag ska testa det idag
Jag köpte det på teknikmagasinet.

Permalänk

Tack för alla tips osv, Jag fick inget nytt kvitto för han påstog att jag hade SLÅTTsönder tangentbordet då jag inte äns har gjort han blev arg på mig, Å jag bad om nytt kvitto för mitt hade jag tappat bort, visade dom när jag köpte det tid, datum Hur mkt jag betalade med kortet och kontant.

"tydligen så skulle killen på TMagasinet ringa til deras support" och prata, men jag såg honom slänga mitt tele nr i en papperskorg så troligen kan jag inte få igen något ..
Synd..
Tack för alla snabba svar ändå:)
Trevligt folk här på Sweclockers!

Permalänk

En till snabb fråga i min tråd här, finns det någonstans jag kan köpa nya tangenter då vissa gått sönder under frakt till mej..?