Permalänk
Medlem

Köpråd: Tyst (mekaniskt?) tangenbord

Hej!

Jag söker ett nytt tangentbord att ha på jobbet - har i dag ett Logitech ála laptop-tangentbord och börjar lessna oerhört på det.

Jag har ett gammalt keytronic ErgoForce hemma som jag gillar skarpt. Nåt i den stilen vore fräckt.

Mina "krav" följer:
Tyst. Det är egentligen det enda riktiga hårda kravet. Sitter tyvärr i öppet kontorslandskap så det får inte låta som ett maskingevär - jag trycker ganska hårt på tangenterna när jag skriver.

Ska vara ISO-tangentbordslayout.

I övrigt bör det inte se ut som om ett rymdskepp har fått för sig att landa på mitt skrivbord, och man ska inte kunna dra liknelser mellan tangentbordet och ett disko.

Det får gärna ha mediaknappar (höja, sänka, muta, pause/play, nästa spår, och föregående spår).

Jag bryr mig inte om bakgrundsbelysning, jag vet var knapparna på tangentbordet sitter.

Budget: Lagom, men är inte överdrivet sugen på att lägga ut mer än kanske 2000 pengar.

Visa signatur

Jag är en optimist; det är aldrig så dåligt så att det inte kan bli sämre.

Permalänk
Medlem

Valfritt Topre, dock är de inte helt mekaniska.

Annars är detta väldigt tyst, vet dock inte hur likt keytronic ErgoForce det är.

http://www.keyboardco.com/keyboard/matias-quiet-pro-for-pc-no...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | Arctic Liquid Freezer II 420 | G.Skill Trident Z Neo 32GB 3600Mhz CL16 | Kingston KC2500 2TB x2 | ASUS ROG STRIX B550-F Gaming Wifi | ASUS ROG STRIX RTX 4090 OC | Corsair RM750x | Fractal Design Torrent | 6x Noctua NF-A14 PWM