Oculus Rift månader från lansering – arbetar på tillhörande inmatningsdon

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

Ni som provat, syns pixlarna så väl att det förstör hela upplevelsen och gör så att ni vill ta av er "OR" direkt eller fortsätter ni att använda det ändå även om ni knyter näven i fickan och småmuttrar lite över att det är "dåligt, ingen bra upplösning, facebook suger" osv osv?

Nej det är inte så farligt. Det beror mycket på hur upplevelsen är utformad. Att försöka se små flygplan långt långt bort i War Thunder är rätt jobbigt, men större saker nära dig ser jättebra ut.

Text kan vara knivigt om den inte är precis framme vid dig.

Skrivet av roob:

Jaha, så nu räcker inte mus, tangentbord eller spelkontrollers som inmatning? Lansera skiten och låt mig avgöra den saken, tack!

Som jag skrev innan så handlar det om att det är väldigt bra om utvecklarna kan anta att alla användarna har tillgång till samma inmatning.

Tangentbord och mus fungerar väldigt dåligt, 360-kontrollen är helt ok dock (i t.ex. Windlands fungerar 360-kontrollen utmärkt, fantastiskt spel!).

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av bakemonster:

Äger en och använder den rätt ofta.
Det syns, men jag bryr mig inte, det är inte en HERREGUD VAD PIXLIGT, mer en så kallad "Screendoor effect".
Lirade igenom hela HL2 med den, riktigt najs upplevelse

Överdriven visning:
http://i.imgur.com/MxOKLvK.jpg

Är det där allt? Jösses jävlar, här har folk gnällt som om occulus förvandlade Crysis till något från Atari 2600 tiden. Överdrifter alltså.

Vill ha en Rift ännu mera nu.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

Ni som provat, syns pixlarna så väl att det förstör hela upplevelsen och gör så att ni vill ta av er "OR" direkt eller fortsätter ni att använda det ändå även om ni knyter näven i fickan och småmuttrar lite över att det är "dåligt, ingen bra upplösning, facebook suger" osv osv?

Det är inte riktigt den faktiska upplösniingen som är problemet. Ja, det är pixligt, med det stör inte mig så mkt man kan tro. Det som stör mig mest är att du ser mellanrummet mellan pixlarna (den sk screendoor effekten, är som att titta genom ett nät) samt att subpixlarna är tydliga, speciellt på ytor som är gröna. Jag hoppas på 4k, men med uppskalning till från 1080 fram tills datorer orkar med 4k i dem 100+ fps. Detta skulle minska problemet med screendoor och subpixelstorlek.

sen hoppas jag de menar ngt annat än ny handkontroll etc. Tangentbord/kontroll "fungerar", men jävlar vad illamående man blir när rörelseriktningen fuckar ur i fps spel

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Personligen så fort man kört ett spel med separat spårade handkontroller, som Razer Hydra, så känns det gammaldags att bara sitta med mus+tangentbord/kontroll. Det är helt klart stort värde att kunna sikta separat från där man tittar Det stora problemet är väl att man bara kan ge input, det finns ingen output, inget motstånd eller rekyl.

Det känns som att det hela kommer sluta som med Nintendo-konsoler, att man har en uppsjö med olika kontroller för olika spel Än så länge har jag samlat på mig spelkontroll, ratt, HOTAS och Razer Hydra för att spela VR-spel xD

Upplösningen i DK2 är fortfarande synlig, men kör man med Oculus senaste runtime (0.4.3) med appar som har stöd för den är det ganska magiskt nu med sjukt låg latens och väldigt precis huvud-spårning >_> Med tanke på hur imponerade folk på Oculus Connect var av nästa prototyp, Crescent Bay, så tycker jag att framtiden ser bra spännande ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Är det där allt? Jösses jävlar, här har folk gnällt som om occulus förvandlade Crysis till något från Atari 2600 tiden. Överdrifter alltså.

Detta är en bättre representation, även med 4K kommer man kunna se pixlar så som dagens rift fungerar.

OBS titta på full zoom.

http://heplist.com/cellsim/RiftResolutionComparison%28Indiana...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barilla08:

Spela roll? Folk ska alltid klaga på upplösning... Suck. Du kommer inte se några pixlar ändå.

Du kan väl inte vara seriös? Jag utgår från att du inte har testat Oculus ännu helt enkelt...

Vi har fått låna en Oculus av en kompis som köpt en DK2 till slutet av veckan. Rutnätet syns tydligt, saker på långt håll är riktigt svåra att se. Det är ofta man misstar saker för annat, bara en stol kan ge ilusionen av att vara en person, bara för att ge ett exempel.
Dock vill jag poängtera att detta är bland de bästa upplevelserna jag varit med om, iallafall när det kommer till spel.

Jag har suttit och spelat Alien Isolation samt Elite: Dangerous sen i söndags. Jag både älskar och hatar att möta på utomjordingen, det ser mest troligt fruktansvärt komiskt ut när jag kryper ihop till en boll efter ett litet utrop och frenetiskt pausar spelet och laddar om min sparning så fort jäveln dyker upp. Att kunna luta sig runt hörn eller sträcka på huvudet är en sjuk upplevelse, väl när man börjar spela så går det knappt att sluta.

Största problemet jag upplevt än så länge i de spel där oculusen funkar är att det är lite ryckig bild, positionen blir ofta fel (speciellt i Alien när spelet laddar. Jag måste sätta mig i perfekt rak position om jag inte vill ha en sne eller lutande bild när spelet kommer igång) samt att det inte är allt för lätt att faktiskt få spelen att starta på oculusen. Det känns även som att dina ögon förstörs så fort man försöker läsa loggarna på datorerna (som dessutom oftast är obligatoriska för att ta sig vidare, för att t.ex. hitta dörrkoder). Utöver rutnätet pga den låga upplösningen då.
Elite: Dangerous ger verkligen känslan av att man sitter i ett skepp. Endast rutnätet och den suddiga bilden är det negativa jag har att säga.

Spel som inte har stöd för Oculus Rift har varit riktigt svåra att få igång med Vireio eller TriDef. VorpX verkar ha bättre stöd i en del spel, men den drivaren kostar så den harj ag ej testat (samma med TriDef men du får 2 gratis veckor).
Väl när spelet är igång blir det ofta problem med UI:n, L4D2 är ett bra exempel där din egen samt medspelarnas statusbar täcker allt för mycket av synfältet och skapar som en ram runt bilden. Men vid lanseringen och om fler speltillverkare får upp ögonen för Oculus Rift lär nog detta vara ett mindre problem, en del spel har även moddar som fixar till problem som detta (L4D2s Oculus-Addon funkar dock inte så bra för mig, eller så funkar den precis som den ska men är fortfarande en alldeles för dålig lösning).
menyer kan vara ett riktigt helvete... ungefär samma problem som datorskärmarna i Alien, men en hel del menyer saknar headtracking och majoriteten av spel har i princip ALLTID sina menyer till vänster om skärmen så menyerna är utanför synfältet... så de är bara gissa sig till hur man ska få igång en del spel.

Ett stort problem jag märkt är att heöt svarta skuggor ger extrem ghosting och eftersom bilden oftast inte går att ha helt stilla kan skuggor ibland se ut som svarta eldflammor.

Jag spelar majoriteten av spel med en Xbox-dosa, jag har även börjat gå över till att köra FPS-spel med den utan problem, så jag har inga direkta klagomål på inmatningsmetoderna. I Alei nså siktar vapnet dit du tittar vilket funkade perfekt och gav en galet bra inlevelse. Dock får de gärna skapa en anpassad kontroll om de vill, bara den inte är obligatorisk att köpa med, dvs att detta nya don väldigt gärna INTE får bidra med utdragen leverans av Oculusen bara för att de nu ska fixa tillbehör...

Jag har känt lite surhet i magen efter spelande. Det verkar som att det är extremt viktigt att kalibrera Oculusen, gärna flera gånger. Igår fick jag ingen åksjuka alls efter att ha kalibrerat Oculusen 2 gånger, en kompis verkade få samma resultat igår efter att vi kalibrerade den för honom. Dock får jag fortfarande en udda känsla ett tag efter spelandet. Om jag tittar på min skärm kan man få lite illusion av att själva skärmen rör sig i sidleds utanför bezelerna. Det är svårtatt förklara men de som testat Oculus ett längre tag känner nog igen vad jag menar. Saker man fokuserar synen på kan se ut att.... röra sig? Typ att djupseendet inte funkar som det ska riktigt. Ren gissning, men jag antar att det är för att ögonen börjar anpassa sig efter Oculusen efter ett tag, istället för att gå höger-vänster konstant så tror jag dom börjar göra cirkelrörelser istället för att kompensera för headsetet. Den skulle behöva sitta tightare, men då lär man få ont i ansiktet,. Istället sitter man och små-justerar positionen konstant då Oculusen inte hålle sig på samma plats pga alla rörelserna samt sladden som utan tvekan drar lite i resorbandet (vilket får Oculusen att smått glida upp och ner hela tiden och tvingar dig till att justera den efter ett tag).

EDIT: Vetifan hur jag glömde nämna det, men Half-life 2 är FRUKTANSVÄRT bra på Oculusen. Jag har dock inte orkat mer än att testa lite smått då jag klarat spelet tiotals gånger. Jag har försökt att få igång Cinematic mod bara för att kunna spela igenom spelet igen med lite variation men det vägrar starta, dock kan det hända att det jag möjligtvis tagit fel version så jag ska testa spelet igen efter jobbet idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Detta är en bättre representation, även med 4K kommer man kunna se pixlar så som dagens rift fungerar.

OBS titta på full zoom.

http://heplist.com/cellsim/RiftResolutionComparison%28Indiana...

Schysst bild!

Den är cool oxå.
http://vr.mkeblx.net/oculus-sim/

Permalänk
Medlem

Nej jag säger då det, jag tänker inte skaffa en Rift innan pixlarna är helt osynliga!
Det är väl bara att göra dem mindre tills de inte syns!?

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av xinux:

Det är väl bara att göra dem mindre tills de inte syns!?

Bra idé, konstigt att ingen tänkt på de tidigare.

(sen är det som sagt iofs i första hand mellanrummet mellan den aktiva pixelytan som behöver minskas)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Schysst bild!

Den är cool oxå.
http://vr.mkeblx.net/oculus-sim/

Som ägare till både DK1 och DK2 kan jag säga att det demot inte motsvarar verkligheten för fem öre.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Som ägare till både DK1 och DK2 kan jag säga att det demot inte motsvarar verkligheten för fem öre.

Nej det gör det inte så i den mening är demot ett "missed opportunity" - skulle behöva filas lite på pixelshadern där.

Permalänk
Medlem

Tack.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk

Ni som klagar på upplösningen i DK2 verkar ha missat att de gjort betydande framsteg redan mellan DK2 och Crescent Bay. Så nej, det kommer inte bli samma upplevelse i konsumentversionen som i DK2.

Permalänk
Medlem

En sak jag funderat över är hur väl Oculus Rift fungerar med längre kablar?

Har skärmen i ena hörnet av rummet och datorn i det andra och kör däremellan 10 meters kablar (1x div, 1x dp, 1x aktiv usb med hub). Hur kommer detta fungera med OR? Hell, hur kopplar man ens in OR till datorn? (ja jag är ny när det gäller just oculust...)

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Skrivet av bakemonster:

Äger en och använder den rätt ofta.
Det syns, men jag bryr mig inte, det är inte en HERREGUD VAD PIXLIGT, mer en så kallad "Screendoor effect".
Lirade igenom hela HL2 med den, riktigt najs upplevelse

Överdriven visning:
http://i.imgur.com/MxOKLvK.jpg

Ser mer ut som DK1.
DK2 har fruktansvärd Pentile skärm och den betersig som en sådan med.
Samsung med pentile (lik DK2), HOX med typisk RGB (DK1)

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiLeS:

En sak jag funderat över är hur väl Oculus Rift fungerar med längre kablar?

Har skärmen i ena hörnet av rummet och datorn i det andra och kör däremellan 10 meters kablar (1x div, 1x dp, 1x aktiv usb med hub). Hur kommer detta fungera med OR? Hell, hur kopplar man ens in OR till datorn? (ja jag är ny när det gäller just oculust...)

DK2 har en sladd från hjälmen som delas till HDMI och en USB. Sedan har du IR-kameran som ansluts med ytterligare en USB. Sedan har du en synkkabel som går mellan kameran och en liten dosa där sladden från hjälmen delar sig. Det finns även en strömsladd mellan väggen och dosan om man vill, men denna är valfri och behövs endast användas om du ska koppla in något extra tillbehör på hjälmen (det sitter en USB-port på själva hjälmen för sådant).

Det är ett ormbo, men ingenting om den jäkla bläckfisken som DK1 hade.

Detta är något de förhoppningsvis gör smidigare med CV1.

Huruvida det fungerar med din lösning vet jag inte.

Skrivet av Ecchi-BANZAII!!!:

DK2 har fruktansvärd Pentile skärm och den betersig som en sådan med.

Jag och i princip alla jag sett uttala sig om DK2 har varit väldigt positiva till Pentile-upplägget. Pentile ger ett mycket mer behagligt mönster på screendoor:en jämfört med RGB Stripe.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Oculus rift + Ratt/pedaler/växelspak + bildspel = nej men fan, finns inga jävla ord. JAG VILL HA NU!!!!

Visa signatur

Citera för svar!

Detta må inte längre vara min primära dator men står kvar vid TV:n så den får ligga kvar ändå!

MB: Asus Maximus III Gene CPU: I7 860 4ghz HT Kylning: Antec 920 GPU: EVGA 770 2GB RAM: Corsair 12GB 1600mhz XMS3 2x2GB + Vengence HP 2x4GB SSD: Samsung EVO 840 120GB HDD: Samsung 1Tb 7200rpm, Seagate 2TB 7200rpm Chassi: Fractal Design Define Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ecchi-BANZAII!!!:

Ser mer ut som DK1.
DK2 har fruktansvärd Pentile skärm och den betersig som en sådan med.
Samsung med pentile (lik DK2), HOX med typisk RGB (DK1)
http://www.droid-life.com/wp-content/uploads/2012/06/gs3-scre...

sedan är detdär S3an vilket hade en 720p skärm oculus har i dk2 (om jag minns rätt) antligen 1080p eller 1440p!

Visa signatur

Citera för svar!

Detta må inte längre vara min primära dator men står kvar vid TV:n så den får ligga kvar ändå!

MB: Asus Maximus III Gene CPU: I7 860 4ghz HT Kylning: Antec 920 GPU: EVGA 770 2GB RAM: Corsair 12GB 1600mhz XMS3 2x2GB + Vengence HP 2x4GB SSD: Samsung EVO 840 120GB HDD: Samsung 1Tb 7200rpm, Seagate 2TB 7200rpm Chassi: Fractal Design Define Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonatanR:

sedan är detdär S3an vilket hade en 720p skärm oculus har i dk2 (om jag minns rätt) antligen 1080p eller 1440p!

1080p ja. Men jag lovar, Pentile är en bra lösning för dessa tillämpningar. Pentile-mönstret är mycket mer behagligt än det strikta rutnätet i RGB Stripe.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Skrivet av JonatanR:

sedan är detdär S3an vilket hade en 720p skärm oculus har i dk2 (om jag minns rätt) antligen 1080p eller 1440p!

Bilden ovan är från två telefoner med samma upplösning.

Skrivet av Hulle:

1080p ja. Men jag lovar, Pentile är en bra lösning för dessa tillämpningar. Pentile-mönstret är mycket mer behagligt än det strikta rutnätet i RGB Stripe.

/hulle.

Håller inte med. Pentile ser förskräckligt ut och aldeless för grönt ut och det blir för mycket color tearing.
För att pentile ska få ut liknande bildkvallitet måste pentile ha högre upplösning för att slippa att färjerna smetas ut som de gör för tillfället då pentile har 2 sub pixlar och rgb har 3.
2160p eller högre krävs för pentile i nuvarande färg mönster.

SGS3 1280*720 Pentile (Puketile)
SGN2 1280*720 RGB

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AtomicPunk:

Kommer floppa monumentalt. Zuckerberg kan se sig i stjärnorna efter sina 50 miljoner.

Sicken zucker..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ecchi-BANZAII!!!:

Bilden ovan är från två telefoner med samma upplösning.

Håller inte med. Pentile ser förskräckligt ut och aldeless för grönt ut och det blir för mycket color tearing.
För att pentile ska få ut liknande bildkvallitet måste pentile ha högre upplösning för att slippa att färjerna smetas ut som de gör för tillfället då pentile har 2 sub pixlar och rgb har 3.
2160p eller högre krävs för pentile i nuvarande färg mönster.

SGS3 1280*720 Pentile (Puketile)
SGN2 1280*720 RGB
http://cdn02.androidauthority.com/wp-content/uploads/2012/10/...

http://cdn01.androidauthority.com/wp-content/uploads/2012/10/...

Jag antar att du har en DK2? Har du testat en DK1?

Det är såklart en personlig åsikt, men jag tycker rutmönstret i DK1 (RGB Stripe) är otroligt mycket mer störande än diamantmönstret i DK2 (Pentile) (upplösningsskillnaden har mindre betydelse här).

Sedan alla dessa jämförelsebilder från telefoner helt meningslösa då det inte är så det ser ut i Riften.

Om du läser på r/oculus så verkar nästan alla hålla med om att Pentile är mycket mer behagligt. Det har att göra med att när hjärnan ser de raka linjerna i RGB-paneler så försöker den hålla koll på dessa medan de mer organiska Pentile-linjerna ignoreras lättare.

Sedan är detta egentligen bara intressant för nuvarande modeller då de som testat Crescent Bay säger att screen door:en i princip var helt borta och Oculus själva säger att det inte finns någon som helst screen door i CV1-prototyperna de har.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Det var det jag var inne på tidigare. Oculus var väldigt försiktiga med att säga nått om skärmen i Crescent Bay - det hintar ev om att det inte är samma QHD Pentile skärm som i Galaxy 4 utan nått nytt.

Vidare finns det ju optiska lösningar för att minska screendoor-effekten (iaf för LCD, vet inte hur det är med OLED iofs). Inte helt uteslutet att nått sånt kan komma att användas i CV1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Det var det jag var inne på tidigare. Oculus var väldigt försiktiga med att säga nått om skärmen i Crescent Bay - det hintar ev om att det inte är samma QHD Pentile skärm som i Galaxy 4 utan nått nytt.

Vidare finns det ju optiska lösningar för att minska screendoor-effekten (iaf för LCD, vet inte hur det är med OLED iofs). Inte helt uteslutet att nått sånt kan komma att användas i CV1.

Ja de kan använda en diffusor för att "sudda" pixlarna lite eller en mikrolinsarray (Oculus anställde en som doktorerat på just mikrolinser så det kanske är något).

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Skrivet av Hulle:

Jag antar att du har en DK2? Har du testat en DK1?

Det är såklart en personlig åsikt, men jag tycker rutmönstret i DK1 (RGB Stripe) är otroligt mycket mer störande än diamantmönstret i DK2 (Pentile) (upplösningsskillnaden har mindre betydelse här).

Sedan alla dessa jämförelsebilder från telefoner helt meningslösa då det inte är så det ser ut i Riften.

Om du läser på r/oculus så verkar nästan alla hålla med om att Pentile är mycket mer behagligt. Det har att göra med att när hjärnan ser de raka linjerna i RGB-paneler så försöker den hålla koll på dessa medan de mer organiska Pentile-linjerna ignoreras lättare.

Sedan är detta egentligen bara intressant för nuvarande modeller då de som testat Crescent Bay säger att screen door:en i princip var helt borta och Oculus själva säger att det inte finns någon som helst screen door i CV1-prototyperna de har.

/hulle.

Jo jag har ju inget att säga om CV prototypen då jag endast kört DK1 och DK2.
Får hoppas på bästa.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem

känns iallafall som om det måste vara 1440p eller högre (gärna 2160p) man må behöva en galen dator men vad gör man inte för spelupplevelsen

Visa signatur

Citera för svar!

Detta må inte längre vara min primära dator men står kvar vid TV:n så den får ligga kvar ändå!

MB: Asus Maximus III Gene CPU: I7 860 4ghz HT Kylning: Antec 920 GPU: EVGA 770 2GB RAM: Corsair 12GB 1600mhz XMS3 2x2GB + Vengence HP 2x4GB SSD: Samsung EVO 840 120GB HDD: Samsung 1Tb 7200rpm, Seagate 2TB 7200rpm Chassi: Fractal Design Define Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Som ägare till både DK1 och DK2 kan jag säga att det demot inte motsvarar verkligheten för fem öre.

/hulle.

På ett bra eller dåligt sätt?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-Z97X-UD3H CPU: Intel i5 4690k GPU: Gigabyte GTX 1080 G1 PSU: EVGA Supernova G2 750w RAM: Corsair vengeance 8GB 1600mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timelord Sloth:

På ett bra eller dåligt sätt?

Bra sätt antar jag. Det ser helt enkelt inte alls ut så i Riften.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."