Permalänk

Qpad QH-90 Mic slutat fungera

Halloj.

Mitt förra QH-90 var trasigt så fick ett nytt igår och kom hem och allt fungerade väldigt bra, körde t.om genom främre uttag för det skulle vara bättre tydligen. Micen var också väldigt bra tyckte jag, och idag när jag inte använde micen så drog jag ut den (det man ska kunna göra dvs), och nu för en 20 min sen när jag skulle snacka i skype så märker jag att micen inte fungerar.

Testar kolla på headsetet på mute knappen och på ljudkortet men hittar inga fel, även startat om datorn osv.

Vad kan ha hänt? Eller rättare sagt, vad ska jag göra åt detta? Trist att andra QH-90 strular på så här kort tid för mig :/

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Medlem

Har QH-85 sen ungefär ett halvår, och för några veckor sen gick min mic också sönder. Satt i skype och snackade, och plötsligt kunde ingen höra mig, rörde inte ens micen. Även min kontrollbox med volymkontrollen gick sönder för några månader sen, så jag beställde en ny sån från QPADs hemsida, men även den glappade. Mailade QPAD om detta, och fick svaret att jag skulle skicka tillbaka lurarna där jag köpt dom..

Visa signatur

ASUS PRIME Z370-A ~ Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB ~ Noctua NH-D15 ~ Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance ~ ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC ~ Corsair RM750x 750W ~ Samsung 850-Series EVO 1TB ~ ASUS 27" ROG SWIFT PG278QR G-Sync 165Hz

Permalänk
Skrivet av Hazhax:

Har QH-85 sen ungefär ett halvår, och för några veckor sen gick min mic också sönder. Satt i skype och snackade, och plötsligt kunde ingen höra mig, rörde inte ens micen. Även min kontrollbox med volymkontrollen gick sönder för några månader sen, så jag beställde en ny sån från QPADs hemsida, men även den glappade. Mailade QPAD om detta, och fick svaret att jag skulle skicka tillbaka lurarna där jag köpt dom..

Verkar vara otroligt dumt detta med externa mic som åker ut och in. Ska ringa till dem imorgon, löser det sig inte så blir det inte ett till qpad headset iaf.

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Medlem

Själva lurarna är det inget fel på, faktiskt dom bästa jag har haft. I alla fall, har skickat in mina till Inet nu, sitter med mina gamla Siberia så länge. Stooor skillnad, QPads är så mkt bättre!

Visa signatur

ASUS PRIME Z370-A ~ Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB ~ Noctua NH-D15 ~ Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance ~ ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC ~ Corsair RM750x 750W ~ Samsung 850-Series EVO 1TB ~ ASUS 27" ROG SWIFT PG278QR G-Sync 165Hz

Permalänk
Medlem

Jag hade också ett par QH-90 som gick sönder, fick givetvis nya direkt. Trist att såpass bra hörlurar dras med så mycket kvalitetsproblem.

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760