Permalänk
Medlem

Mitt kort blev reklamerat och ett nytt är på väg i min riktigt.

Det gick relativt ganska långtsamt, men tycker dom skötte det proffsigt och snyggt trots allt.
Reklamationsärenden är alltid långsamma av mina tidigare erfarenheter. Verkar som dom har
extremt mkt att göra för tillfället, vilket verka dra ut på de flesta ärenden just nu.

Med detta sagt så slår ändå Komplett med hästlängder när det kommer till reklamationer.

Permalänk
Skrivet av alexanderkoponen:

Så för en vecka sen gjorde jag mig besväret att ställa om nätverket, så jag kunde nå Dustin och lämna in en felrapport.
Det har nu gått en vecka och jag har inte fått något svar eller återkoppling.

Så vad blir det nu...

Dag 60 jag inte kan nå hemsidan hemifrån.
Dag 7 som de inte svarat på min felanmälan när jag gjort den på det sätt som de kräver.

Hej!

Självklart ska du ha svar på dina frågor och jag beklagar att du inte har fått svar tidigare. PM:a kundnummer och gärna ett telefonnr där vi kan nå dig.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Jag har handlat på Dustin sedan 2002. Alltid varit nöjd med hemsidan. Men nu är den "värdelös".
Svårt att hitta.
Det går inte att sätta ett eget filter per sida för att hitta produkter ur en grupp.
Användarbetygen saknas.
Det går inte att ändra på bekräftad order, för att kunna ta bort saker som är restnoterad.
En kopia på Kompletts hemsida, fast sämre.

Visa signatur

Intel i7 12700K | Noctua NH-D15 | MSI MAG Z690 Tomahawk WiFi | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz 2x16GB | Asus GeForce RTX 3080 Ti TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro Series MZ-V8P500BW 500GB | 2x Samsung 980 Pro Series MZ-V8P1T0BW 1TB | Be Quiet! Pure Power 11 FM 1000W | Win 11 | Fractal Design Define 7 TG

Permalänk
Medlem

Tråkigt Dustin!

Jag har inte handlat jättemycket från er sida, men de saker jag har handlat har jag varit väldigt nöjd med. Dustin var alltid en sida jag kollade minst tre-fyra gånger i veckan för att kolla erbjudanden och bara kolla igenom för intressets skull.

Efter uppdateringen som kom för ett tag sen kan jag inte säga annat än att ni har förlorat mig som framtida kund. Gillar inte alls upplägget och filtrerna är värdelösa. Svårt att hitta artiklar.

Ne, tack för mig!
Kanske återkommer om det blir ändring på hemsidan.

Permalänk
Medlem

Jag skickade in om en trasig produkt på företagssidan för några månader sen. Inget svar.
Jag orkar dock inte bry mig längre. Det handlar om småpengar.

Permalänk
Medlem

Jag får ansluta mig till de missnöjda..... Har handlat ganska mycket från er tidigare men med den nya hemsidan och all kritik i ni fått så är det tyvärr sluthandlat hos er.... Er hemsida ser ut att vara gjord för småbarn och av småbarn, bilderna blir stora blaffor, svår att hitta det man söker, dåliga filter..

Mitt senast inköp på x antal tusenlappar gjordes hos en konkurrent trots att denne vara runt 10% dyrare, men hellre det än att gå och vänta på saker som inte kommer eller få problem med garantier vilket tycks ha drabbat ett flertal i denna tråd.

Visa signatur

Core I7 3770K, Gigabyte Z77X-UP 5 TH, CORSAIR 32GB DDR3 VENGEANCE QUAD 1600MHZ, Sapphire Radeon HD 7970 GHz 3GB GDDR5

Permalänk
Medlem

Har använt Dustin av och till ett tag nu. Men för ett par år sedan var jag dum och glömde bort mitt användarnamn och istället för att använda påminnelsefunktionen skapade jag ett nytt konto. Det gick då inte, med dåvarande system att slå ihop två konton. Så, nu när systemet bytts ut undrar jag om det går att slå ihop dessa konton?

Permalänk
Medlem

Pari gör ett inlägg om detta på www.fairshopping.se det brukar få betydligt mer fart under dom flesta företag än att klaga på forum/facebook/twitter.
Dustin är ett av dom företag som i alla fall har svarat och löst dom eventuella problemen på fairshopping hur dom är NU kan jag ej svara å då det inte funnits nåt inlägg om dustin sedan deras nya korkade strategi startades.

Samma tips gäller även för alla andra som inte får vettiga svar ifrån deras kundtjänst heller väntat över åt helvete för lång tid på rep/återbet/etc.
Ramlar det in en våg av 5-10st inlägg om detta på fairshopping så måste dom nästan ta tag i det.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Det verkar ha löst sig även för byggfirman nu efter att jag kontaktade Lindorff igen gällande dessa fakturor.
Men Dustins kundtjänst har jag inte hört något mera ifrån. Det kan nog vara så att dom är lika trötta på mig som jag är på dom.

Jag kan också tillägga att jag tidigare faktiskt blev erbjuden att välja varor för 300 kr som skulle skickas fraktfritt som kompensation.
Men i nuläget tänker jag strunta i det eftersom det inte ens är i närheten av vad mitt besvär kostat. Dessutom är jag orolig att om dom ens skickar varorna kan det följa med en faktura på 300 kr + frakt också!

Så nej, inget mera Dustin för mig på ett bra tag iallafall...

Permalänk
Skrivet av alexanderkoponen:

Dag 53 (ingen överdrift) och jag kan fortfarande inte nå Dustins hemsida.

Det funkar om jag stänger av IPv6 i hemmet temporärt, men det är ju förargligt att man ska behöva stänga av IPv6 för att nå Dustins hemsida, när allt annat funkar som det ska över IPv6 (jag använder t.ex. tjänster över Internet som BARA har IPv6). Så det slutar med att jag surfar mindre och mindre på den.

Nu är jag hemma sjuk och försöker jobba hemifrån och behöver använda Dustins hemsida en del så då blir det att timme för timme måste jag välja ifall jag ska ha IPv6 av för att surfa på Dustins hemsida, eller ha IPv6 på för att kunna göra andra saker gentemot jobbet.

Jag har i ett annat ärende försökt prata med Dustin. De har seriösa problem med sina fakturautskick, vi fick påminnelse på jobbet på en faktura som de aldrig skickat ut (t.o.m. deras orderhistorik säger att de inte fakturerat oss) - nu verkar ju det ärendet lösa sig, men jag passade på att framföra (per telefon) olika saker som inte fungerar med hemsidan. Efter tre dagar får jag ett email från som säger:

"Du har varit i kontakt med oss tidigare gällande feedback på vår hemsida.

Om du kan gå in på vår hemsida och framföra all feedback du har genom att
klicka på feedback-knappen på hemsidan vore vi tacksamma då den
informationen går direkt till vårt webbteam som mer än gärna vill ha
feedback för att göra vår hemsida bättre."

Jag vet inte om jag ska skratta, gråta eller ta en hint.
Det är bara SÅ MYCKET som är fel med deras nya system och man kan inte ens ringa in och berätta det för dem.

Om jag inte visste bättre så skulle jag säga att vi börjar få en ny Skribo Font.

Är det någon här på forumet som vet något bra alternativ?
Vi handlar grejjer på jobbet varje vecka (datorer, datordelar, skärmar, kablar, verktyg), det har funkat väldigt bra med Dustin men nu vet jag inte längre. Hemsida funkar inte, fakturering strular - t.o.m. mina kollegor (som inte jobbar IT) har frågat mig om det inte finns någon annanstans vi kan vända oss.

Jag har flera gånger (via detta forum och via att ringa in till Dustin) bett dem att kontakta mig men får aldrig svar. En gång fick jag ett mail, dvs det jag nämnde ovan "gå in på hemsidan..."

Så, vad gör man?

Hej!
Jag förstår att du har lämnat info till oss i andra kanaler, men jag vill ändå kolla några saker för att komma vidare.
Kör du en Tunnel Provider så som SixxS eller liknande, eller kör du en ipv koppling direkt till din dator/brandvägg?

ipv6 är relativt nytt för oss och vi har endast provat detta med DIREKT / Native ipv6 konnektivitet och inte via TunnelProviders ännu

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Skrivet av Dustin Home:

Hej!
Jag förstår att du har lämnat info till oss i andra kanaler, men jag vill ändå kolla några saker för att komma vidare.
Kör du en Tunnel Provider så som SixxS eller liknande, eller kör du en ipv koppling direkt till din dator/brandvägg?

ipv6 är relativt nytt för oss och vi har endast provat detta med DIREKT / Native ipv6 konnektivitet och inte via TunnelProviders ännu

Äntligen!

Jo, hemma kör jag SIXXS via Port80, men i mitt nätverk så blir det ju ruttade adresser.
Om det är tunnlade adresser ska det inte spela någon roll eftersom de är i 2001:: "range:n".

En klient (eller en server som den försöker nå) vet ju inte om adressen bitvis är tunnlad (något som t.ex. sker när man använder VPN).

Det här fenomenet händer bara med er sida (och jag har kört IPv6 hemma (tunnlat) i 15år och jobbat med det professionellt i 7år (native)).
Antingen har ni världens skummaste brandvägg eller så har er Native-provider inte full peering eller så har ni (som jag tror) lyckats tabba till webservern.
Att jag kan pinga siten och nå http-siten - men inte https-siten - är ju också skumt.

Permalänk
Medlem

Hmm. Var ska man börja...

Nokia Lumia 930, en produkt jag köpte via Dustinhome.
Dustin är stora och det lär väl inte vara några problem tänkte jag. Oj oj oj, kan man ha mer fel. Suck.

Telefonen hade ju då standardfelet på displayen som uppdagats (grå i överkant istället för svart) samt att laddningen inte startade ibland. Valde då att kontakta Dustin och skicka den på service.

Inga som helst problem, men när jag så får tillbaka telefonen så är den repig, stötmärken, dåligt monterad (bakstycke glappar och sticker upp, display sticker upp i ett hörn). Jag får då efter kontakt med support på Dustin skicka in telefonen igen.

Denna gången får jag ett meddelande om att jag ska betala 350:- i felsökningsavgift för dom tycker inte att det är något fel på min förstörda telefon. (Tydligen så levererar Nokia telefoner som är repiga, stötmärken och inte ordentligt monterade direkt i låda till kund).

Kontaktar Dustin igen och får då till svar att dom ska kolla upp det. Har nu pratat med support 4ggr, varje gång ska dom kolla upp det.

Jag har nu varit utan telefon över 1 månad.
Jag har suttit i flera timmar i kö till supporten för att sedan inte få någon hjälp.
Jag har skickat mail till supporten men inte fått svar.

Frågan är ju alltså, har jag blivit blåst av Dustin på 5000:- som jag inte kommer få tillbaka? Verkar onekligen så då jag varken sett röken av min trasiga telefon, fått en ny telefon eller fått pengarna tillbaka.

Som det känns nu vill jag bara få tillbaka mina pengar så jag slipper ha något med Dustin att göra någonsin igen.
Löser inte detta sig i veckan blir det ARN.

Visa signatur

Mvh. Robban aka. douzE
Kaffe: Rocket Espresso R Cinquantotto | Niche Zero
Desktop: 12700K. EK-AIO 240. Z690-A Gaming Wifi. 32GB DDR4. RTX 3070 Master. 980 Pro. MF V-Can
Server: HP Microserver G8. Xeon E3-1260L. 16Gb ECC. P222. Hyper-V

Permalänk
Skrivet av alexanderkoponen:

Äntligen!

Jo, hemma kör jag SIXXS via Port80, men i mitt nätverk så blir det ju ruttade adresser.
Om det är tunnlade adresser ska det inte spela någon roll eftersom de är i 2001:: "range:n".

En klient (eller en server som den försöker nå) vet ju inte om adressen bitvis är tunnlad (något som t.ex. sker när man använder VPN).

Det här fenomenet händer bara med er sida (och jag har kört IPv6 hemma (tunnlat) i 15år och jobbat med det professionellt i 7år (native)).
Antingen har ni världens skummaste brandvägg eller så har er Native-provider inte full peering eller så har ni (som jag tror) lyckats tabba till webservern.
Att jag kan pinga siten och nå http-siten - men inte https-siten - är ju också skumt.

Nu funkar inte hemsidan på min mobil heller.

Ledtråd: Tele2 slog på IPv6 på 4G-nätet
(http://www.idg.se/2.1085/1.594180/tele2-redo-for-340-sextiljo...)

Permalänk
Skrivet av alexanderkoponen:

Nu funkar inte hemsidan på min mobil heller.

Ledtråd: Tele2 slog på IPv6 på 4G-nätet
(http://www.idg.se/2.1085/1.594180/tele2-redo-for-340-sextiljo...)

OK, det verkar gå upp och ner.
Hmm, är det någon uppdatering i det här ärendet?

Jag har PM:at min info som jag blev ombedd (utan att få återkoppling) och hemsidan funkade inte hemifrån i helgen.

Permalänk
Medlem

Dustins hemsidan är rätt buggig nu. Tex om jag väljer att sortera en lång kategori på pris. Jag valde 100 artiklar per sida, vilket blev fyra sidor. Varje sida i sig var sorterad på pris, men varje ny sida hade alla former av priser. Det var som om varje sida behöll ursprungliga indelningen, men varje sida sorterades som jag önskat.

Men allra mest saknar jag funktionen att filtrera inom en kategori. Ex om jag är ute efter en 5m nätverkskabel är det mycket svårare idag än innan.
Finns det något sätt att fortsätta använda gamla hemsidan?

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | HP ZR24w & Hyundai L90D+ | Corsair HX520W | Asus P8P67 Pro | i5 2500k @ 4,0 | Samsung 850 Evo 500GiB | GTX960 | 16 GB

Permalänk
Medlem

Nej tidsmaskinen är inte uppfunnen än!

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av depalma:

Hmm. Var ska man börja...

Nokia Lumia 930, en produkt jag köpte via Dustinhome.
Dustin är stora och det lär väl inte vara några problem tänkte jag. Oj oj oj, kan man ha mer fel. Suck.

Telefonen hade ju då standardfelet på displayen som uppdagats (grå i överkant istället för svart) samt att laddningen inte startade ibland. Valde då att kontakta Dustin och skicka den på service.

Inga som helst problem, men när jag så får tillbaka telefonen så är den repig, stötmärken, dåligt monterad (bakstycke glappar och sticker upp, display sticker upp i ett hörn). Jag får då efter kontakt med support på Dustin skicka in telefonen igen.

Denna gången får jag ett meddelande om att jag ska betala 350:- i felsökningsavgift för dom tycker inte att det är något fel på min förstörda telefon. (Tydligen så levererar Nokia telefoner som är repiga, stötmärken och inte ordentligt monterade direkt i låda till kund).

Kontaktar Dustin igen och får då till svar att dom ska kolla upp det. Har nu pratat med support 4ggr, varje gång ska dom kolla upp det.

Jag har nu varit utan telefon över 1 månad.
Jag har suttit i flera timmar i kö till supporten för att sedan inte få någon hjälp.
Jag har skickat mail till supporten men inte fått svar.

Frågan är ju alltså, har jag blivit blåst av Dustin på 5000:- som jag inte kommer få tillbaka? Verkar onekligen så då jag varken sett röken av min trasiga telefon, fått en ny telefon eller fått pengarna tillbaka.

Som det känns nu vill jag bara få tillbaka mina pengar så jag slipper ha något med Dustin att göra någonsin igen.
Löser inte detta sig i veckan blir det ARN.

Hör och häpna. Nu efter diverse hot så ska jag helt plötsligt få en ny telefon.
Att man ska behöva bli förbannad innan det händer något är mycket märkligt.

Jaja, då kanske detta kan få ett slut iallafall.

Visa signatur

Mvh. Robban aka. douzE
Kaffe: Rocket Espresso R Cinquantotto | Niche Zero
Desktop: 12700K. EK-AIO 240. Z690-A Gaming Wifi. 32GB DDR4. RTX 3070 Master. 980 Pro. MF V-Can
Server: HP Microserver G8. Xeon E3-1260L. 16Gb ECC. P222. Hyper-V

Permalänk
Skrivet av alexanderkoponen:

OK, det verkar gå upp och ner.
Hmm, är det någon uppdatering i det här ärendet?

Jag har PM:at min info som jag blev ombedd (utan att få återkoppling) och hemsidan funkade inte hemifrån i helgen.

Hej! Vi kollar på det, det kan ha med MTU att göra och den overhead som sker när man Tunnlar. Just https kan ev. ställa till detta, vi kontaktar dig direkt så kan vi prata mer

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Hej!

Är det någon som har beställt iPhone 6 64gb (grå) från Dustin och vet något om leveranstider?
Ser att det finns en hel del 16 GB i lager..

Visa signatur

Macbook pro 13" :)

Permalänk
Skrivet av opox:

Hej!

Är det någon som har beställt iPhone 6 64gb (grå) från Dustin och vet något om leveranstider?
Ser att det finns en hel del 16 GB i lager..

Vi får inga närmare besked från Apple, det kommer in mindre leveranser med jämna mellanrum, just 64GB-varianterna är det brist på överlag, så vi har svårt att säga en exakt leveranstid.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Skrivet av alexanderkoponen:

OK, det verkar gå upp och ner.
Hmm, är det någon uppdatering i det här ärendet?

Jag har PM:at min info som jag blev ombedd (utan att få återkoppling) och hemsidan funkade inte hemifrån i helgen.

Vi har försökt nå dig via mobilen igår vid 16-tiden. För att gå till botten med det här, skulle du kunna ta en Wireshark Capture så att vi kan se vad som händer?
Det finns även några tester som du skulle kunna köra http://test-ipv6.com/ samt http://www.letmecheck.it/mtu-test.php

Att du kan pinga siten och nå http-siten men inte https-siten tyder på mtu problematik. Just ssl paket går inte att fragmentera och då blir det problem med tunnlat.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Hur får man ett kvitto som man kan skriva ut?
Förr kunde man via sin orderhistorik skicka en kopia på fakturan i PDF-form till sin mail men antingen är jag blind eller så har ni tagit bort den möjligheten?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av echo:

Hur får man ett kvitto som man kan skriva ut?
Förr kunde man via sin orderhistorik skicka en kopia på fakturan i PDF-form till sin mail men antingen är jag blind eller så har ni tagit bort den möjligheten?

Sist jag frågade fanns inte denna onödiga (;) ) funktion i det nya systemet. Dustin kände det var viktigare att ha en ny sida med låg informationstäthet så att företagen kan sitta på sina mobiltelefoner och göra beställningar. Tidigare kunde man ju också stryka en artikel som var restad i sin orderöversikt för att få snabbare leverans utan telefonsamtal, men även detta var borttaget när nya sidan lanserades.

Förhoppningsvis kommer Dustin återgå till en användbar sida med vettiga funktioner som inte buggar. Tills dess handlar jag inte av Dustin, men följer denna tråden bl a för att se när man eventuellt kan börja igen.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av echo:

Hur får man ett kvitto som man kan skriva ut?
Förr kunde man via sin orderhistorik skicka en kopia på fakturan i PDF-form till sin mail men antingen är jag blind eller så har ni tagit bort den möjligheten?

Hej! PM:a ordernummer och den mailadress du vill ha kvittot till så mailar vi ut det till dig. Funktionen att kunna hämta detta direkt från orderhistoriken är just nu inte tillgänglig, men kommer komma upp inom en snar framtid. Vi jobbar på det!

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Skrivet av echo:

Hur får man ett kvitto som man kan skriva ut?
Förr kunde man via sin orderhistorik skicka en kopia på fakturan i PDF-form till sin mail men antingen är jag blind eller så har ni tagit bort den möjligheten?

Nu har vi mailat kvittot till dig

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Tack MultiMan och Dustin_Home, har nu fått det jag behöver via mail.

Känns dock som ganska grundläggande funktionalitet, sökte runt som en tok och kände mig rätt dum när jag inte kunde hitta något... Hoppas ni fixar till det snart.

Permalänk
Medlem

Hej!

Här kommer lite konstruktiv kritik. Vet att detta är Dustin Home men samma visa gäller där.

Handlar hos er till 99% via företaget och 1% själv. Generellt sett blir det för cirka 500 000 - 1 000 000kr årligen.

Måste tyvärr instämma med att webbsidan visserligen ser fräsch ut, men den är så fruktansvärt dåligt upplagd och inte ens sökningar hittar de produkter jag vill ha. Har även haft ett par enstaka reklamationsärende mot Er (2 produkter av kanske 5000 produkter köpta, eller något).

Och ändå väljer ni att krångla, inte svara, vara otrevliga etc. Tillslut efter flera veckor fick vi en kompensation i form av en vara för 790kr exkl. moms, och den andra krånglade varan (ett batteri till en kamera) fick vi tillslut en nytt skickat till oss.

Enda anledningen till att jag / koncernen jag arbetar i köper in IT-utrustning hos er är följande:

* Extremt snabba leveranser
* Stort sortiment
* Generellt sett bra kampanjer

Det som är negativt:

* Hemskt dålig webbsida med kass sökfunktion
* Totalt värdelös support/kundtjänst jämfört med era konkurrenter
* Ni har haft "väldig högbelastning" enligt ett autosvar när man mailar Er i säkert 2 månader minst!
* Köper man 1 USB minne kommer det i en kartong som räcker för 100st, era logistiska lösningar måste vara onödigt dyra och riktiga miljöbovar!
* Lite luriga med prissättningen exkl. moms. T.ex Apple TV = 750kr exkl. moms men på Dustin Home tar ni runt samma inkl. moms.

Lycka till i fortsättningen,

Visa signatur

Gaming Mini-ITX Fractal Design Define Nano S - ASRock B550M-ITX - AMD Ryzen 5 3600XT 3.8Ghz 35MB - Sapphire Radeon RX 5700XT 8GB Pulse OC - 16GB HyperX 3200MHz - Samsung 970 EVO1TB NVMe M.2 - BeQuiet! Pure Rock 2 Black - Corsair SFX SF750W 80+ Platinum
Bärbar 13" MacBook Pro Retina Space Gray - 2.3 Quad i5 - 16 GB 2133Mhz RAM - Intel Plus 655 1,5GB - 512GB SSD - MacOS 11
Playstation 4 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ax69:

Hej!
Det som är negativt:

* Hemskt dålig webbsida med kass sökfunktion
* Totalt värdelös support/kundtjänst jämfört med era konkurrenter
* Ni har haft "väldig högbelastning" enligt ett autosvar när man mailar Er i säkert 2 månader minst!
* Köper man 1 USB minne kommer det i en kartong som räcker för 100st, era logistiska lösningar måste vara onödigt dyra och riktiga miljöbovar!
* Lite luriga med prissättningen exkl. moms. T.ex Apple TV = 750kr exkl. moms men på Dustin Home tar ni runt samma inkl. moms.
Lycka till i fortsättningen,

Nu får du nog ta och lugna ner dig lite. Hur en hemsida i designen uppfattas är en smaksak, som varierar från person till person.
Och en sökmotor tar ett tag innan den lär sig hur sökningar görs, vilka resultat, trimma den osv.

Och angående val av kartong dom Dustin/Dustinhome gör är nog grundat i att PostNord Logistics AB (före detta Posten Logistik AB, som sköter paket transport etc) har krav på minsta förpackningsmått för att skicka som MyPack (Före detta Postpaket), och då väljer Dustin/Dustinhome troligen den minsta kartongen de har som uppfyller de kraven.

Och varken Dustin eller Dustinhome är luriga i prissättningen, om man tar Apple TV 3 som exempel så kostar den 749 kr exkl moms på Dustin (936 kr inkl moms) och på Dustinhome så 899 kr.

Det är inte "runt samma" summa,så de luras inte. Bara för att du själv inte orkar välja att visa priser inkl moms på Dustin.se så är det ju inte Dustins fel.
Bara att trycka på kundvagnssymbolen i menyn och sedan bocka i "visa priser inkl. moms", om du orkar än att klaga på att de försöker lura med prissättningen.
Det är inte att lura att visa priserna exkl moms till företag, då företagen oftast vill se priser exkl moms då det är inköp.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Nu får du nog ta och lugna ner dig lite. Hur en hemsida i designen uppfattas är en smaksak, som varierar från person till person.
Och en sökmotor tar ett tag innan den lär sig hur sökningar görs, vilka resultat, trimma den osv.

Och angående val av kartong dom Dustin/Dustinhome gör är nog grundat i att PostNord Logistics AB (före detta Posten Logistik AB, som sköter paket transport etc) har krav på minsta förpackningsmått för att skicka som MyPack (Före detta Postpaket), och då väljer Dustin/Dustinhome troligen den minsta kartongen de har som uppfyller de kraven.

Och varken Dustin eller Dustinhome är luriga i prissättningen, om man tar Apple TV 3 som exempel så kostar den 749 kr exkl moms på Dustin (936 kr inkl moms) och på Dustinhome så 899 kr.

Det är inte "runt samma" summa,så de luras inte. Bara för att du själv inte orkar välja att visa priser inkl moms på Dustin.se så är det ju inte Dustins fel.
Bara att trycka på kundvagnssymbolen i menyn och sedan bocka i "visa priser inkl. moms", om du orkar än att klaga på att de försöker lura med prissättningen.
Det är inte att lura att visa priserna exkl moms till företag, då företagen oftast vill se priser exkl moms då det är inköp.

Du kan nog ta och lugna ner dig själv. Jag skrev inte till dig utan till Dustin.

Att webben har blivit sämre kan man nog enkelt säga att en majoritet tycker om man skummar igenom denna tråd. Och du jobbar antagligen på Dustin så du kanske kan börja trimma sökfunktionen redan idag? Vore grymt!

Trots din fina förklaring om leveranser och PostNord etc, verkar du inte kunna särskilt mycket. MyPack skickas till privatkunder, inte företagskunder. Har även sett flera andra som gett kritik för Dustins paketering, så jag är inte ensam.

Jag är helt med på att man kan välja inkl. moms och exkl. moms, och ja, när jag handlar till företag så vill jag se exkl. moms.
Vad jag menar är att jag ofta ser att priserna på Dustin ligger något under priserna inkl. moms på Dustin Home/andra butiker. Det gör att jag får känslan av att de försöker vara lite luriga med prissättningen för den ouppmärksamme/okunniga köparen som kanske bara handlar till sitt egna lilla företag etc. Vad du sedan tycker struntar jag totalt i, jag skriver som sagt inte till dig utan till Dustin i mitt inlägg.

Visa signatur

Gaming Mini-ITX Fractal Design Define Nano S - ASRock B550M-ITX - AMD Ryzen 5 3600XT 3.8Ghz 35MB - Sapphire Radeon RX 5700XT 8GB Pulse OC - 16GB HyperX 3200MHz - Samsung 970 EVO1TB NVMe M.2 - BeQuiet! Pure Rock 2 Black - Corsair SFX SF750W 80+ Platinum
Bärbar 13" MacBook Pro Retina Space Gray - 2.3 Quad i5 - 16 GB 2133Mhz RAM - Intel Plus 655 1,5GB - 512GB SSD - MacOS 11
Playstation 4 Pro