Permalänk
Medlem

Bra MUD RPG?

Hej,

Jag är sugen på att börja köra något MUD RPG. Vilket kan ni rekommendera? Vill gärna ha en stabil community som är lite lagom i populationen, och gärna att de inte tar dödsseriöst på själva rollspelandet. Har kollat över Achaea, Aardwolf och DiscWorld lite, men jag vet inte. Några tips? Motivera gärna!

Permalänk
Medlem

Prova wotmud! Det ligger iof nere just nu men ska komma upp igen snart. Nån snubbe som blev bannad hackade in sig på hemsidan eller nåt, så de pulled the plug. Nu håller de på och uppdaterar hela spelet från WoTMUD IV till V.

Speciellt kul om man har läst wheel of time serien, men finns många som spelar som inte har gjort det, så det går ändå!

Passar nog in rätt bra på dina önskemål. PK mud, RP encouraged. Lagom population (som man hoppas inte förminskas av denna downtime)

Permalänk
Medlem

o så tror jag inte det är sååååå många här som vet vad ett MUD är

Permalänk
Medlem

Tackar! Synd att det ligger nere, får kolla upp det lite mer senare. Just nu lutar det dock lite åt Alter Aeon som verkar vara ett rätt trevligt och uppskattat MUD.

Och ja, det är väl lite synd att de flesta kanske inte vet vad en MUD är.

Permalänk
Medlem

Jävligt synd ja. Men kolla upp det senare, det är riktigt bra med en härlig spelbas (med några idioter, så som det brukar va). Jag har iof inte provat några andra MUDs, men fastnade för detta runt 2004 och spelare fortfarande

De flesta brukar inte vara öppna för att prova text-baserade spel nuförtiden. Har försökt med massa kompisar

Permalänk
Medlem

Min period av MUDande (ca 4år) är bland den bästa tiden inom min gaming-"karriär". Det enda som kan mäta sig med det är Ultima Online.

Jag spelade på Imagica, en mindre men mycket trevlig och bra MUD.

Permalänk
Medlem

Hejsan!
har knappt spelat några MUD men ett som jag spelar lite är Aardwold om jag förstått det rätt så är det ett av dom mest populära och funnits väldigt länge och för vara textbaserat så är det nybörjarvänligt samt har en tutorial innan man kör igång också

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

NannyMUD. Lirade där i väldigt många år. Som ovanstående talare sa, bästa gamingtiden i mitt liv. Vet dock inte hur aktiva folk är där längre.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | MSI MAG X670E Tomahawk WIFI | MSI GTX 1080 Ti Armor | 32GB Kingston Fury Beast Black 6000MHz | Corsair RM1000W | SBx AE-5 | Kingston Fury Renegade m.2 1TB | Samsung 960 250GB (boot drive) | Seagate 2TB HDD | Steelseries Rival 300 | Corsair K95 Platinum | Glorious PC Gaming Race Extended | AOC G2460P + 3x AOC Q2577PWQ | Corsair Carbide Air 540 | Windows 10 Home

Permalänk
Keeper of Traditions

Achaea och Aetolia är två av de bästa skulle jag säga. Achaea ligger väll i topp på den faktiska topplistan också.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Finns det något bra MUD till Android?

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av xpanterx:

Finns det något bra MUD till Android?

Du kan köra alla MUDs även på mobilen... Men det är inget vidare med tanke på hur långsamt man skriver

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Du kan köra alla MUDs även på mobilen... Men det är inget vidare med tanke på hur långsamt man skriver

Haha nä lär väl bli knepigt, tänkte mer en app som löst det på ett bra sätt men det finns nog inte...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av xpanterx:

Haha nä lär väl bli knepigt, tänkte mer en app som löst det på ett bra sätt men det finns nog inte...

Vilken Telnet-klient som helst funkar väl, men blowtorch funkar hyfsat till Android. Så länge man håller sig borta från PvP så går det bra.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Vilken Telnet-klient som helst funkar väl, men blowtorch funkar hyfsat till Android. Så länge man håller sig borta från PvP så går det bra.

Ok tack ska kolla upp det :).

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]