Permalänk
Medlem

Tips mekaniskt tbord: Gigabyte Aivia Osmium

Elo!
Var inte riktigt nöjd med mitt Sidewinder X4 då det inte hängde med när man var lite för snabb, började därför leta efter ett mekaniskt tangentbord igen..
Har haft ett Qpad mk-85 som börjat glappa i belysningen, haft ett Logitech g710+ som inte kändes helt hundra då handledsstödet va alldeles för kort (närmare obefintligt), var därför lite skeptisk till om jag skulle hitta något..

Åkte ute för att känna på K70 från Corsair, men även det hade för kort handledsstöd...
Lämnade Mediamarkt och begav mig mot Netonnet med siktet på Func kb460 eller vad det heter..

När jag väl kom dit insåg jag att dess stöd också är för kort (verkar det som iaf), hittade dock ett annat som verkade nice, nämligen det jag skriver på nu:
Gigabyte Aivia Osmium för 1149...
Lite över Funcet men ändå helt ok..
Googlade lite i butiken på telefonen som man alltid gör och allt verkade bra, hittade dock inte så mycket i vårt forum eller på några svenska sidor, förutom att någon nämnde det som förslag i farten..

Jag är dock väldigt nöjd och glad över att jag äntligen har hittat ett som har ett bra handledsstöd med bra fästlösning (den har kraftiga öglor som fäster det i tbordet.
Det blev versionen med röda brytare, fanns inte så mycket annat i butiken

Lyser även blått å fint om man nu gillar det.

Har usb 2.0 och 3.0 samt hörlureuttag.

Någon annan som har erfarenheter av detta, hittills, underbara tbord?

Permalänk
Skrivet av Celphish:

Elo!
Var inte riktigt nöjd med mitt Sidewinder X4 då det inte hängde med när man var lite för snabb, började därför leta efter ett mekaniskt tangentbord igen..
Har haft ett Qpad mk-85 som börjat glappa i belysningen, haft ett Logitech g710+ som inte kändes helt hundra då handledsstödet va alldeles för kort (närmare obefintligt), var därför lite skeptisk till om jag skulle hitta något..

Åkte ute för att känna på K70 från Corsair, men även det hade för kort handledsstöd...
Lämnade Mediamarkt och begav mig mot Netonnet med siktet på Func kb460 eller vad det heter..

När jag väl kom dit insåg jag att dess stöd också är för kort (verkar det som iaf), hittade dock ett annat som verkade nice, nämligen det jag skriver på nu:
Gigabyte Aivia Osmium för 1149...
Lite över Funcet men ändå helt ok..
Googlade lite i butiken på telefonen som man alltid gör och allt verkade bra, hittade dock inte så mycket i vårt forum eller på några svenska sidor, förutom att någon nämnde det som förslag i farten..

Jag är dock väldigt nöjd och glad över att jag äntligen har hittat ett som har ett bra handledsstöd med bra fästlösning (den har kraftiga öglor som fäster det i tbordet.
Det blev versionen med röda brytare, fanns inte så mycket annat i butiken

Lyser även blått å fint om man nu gillar det.

Har usb 2.0 och 3.0 samt hörlureuttag.

Någon annan som har erfarenheter av detta, hittills, underbara tbord?

Aldrig hört talas om det förut, googlade på det och tog slutsatsen att det mer eller mindre såg ut som ett rymdskepp. Jag själv tycker att handlovsstödet på K70 är perfekt längd.

Visa signatur

4690K, GTX 1080, 16GB RAM, 750W, 250GB SSD x2, iPhone 7, Macbook Pro 2012

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coffeesauce:

Aldrig hört talas om det förut, googlade på det och tog slutsatsen att det mer eller mindre såg ut som ett rymdskepp. Jag själv tycker att handlovsstödet på K70 är perfekt längd.

http://www.guru3d.com/miraserver/images/2012/gigabyte-osmium/...

http://www.pcgameware.co.uk/images/Gigabyte-Aivia-Osmium-back...

Rymdskepp? Intressant..

Det är endast 5st g-knappar den har extra, hjulen är ju volym och ljusstyrka, tycker det är asnice, inte en massa skit-macro-knappar man aldrig använder på sidorna iaf

Permalänk
Avstängd

Rymdskepp, lol. Ser ut att ha rejält med handledsstöd ! Gillar gillar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Sitter på mobilen just nu så orkar inte skriva så mycket, men det har tangentbordet verkar perfekt för dig. -50% plus kompletts fria retur gör det till ett ganska självklart val

https://www.komplett.se/cm-storm-mech-aluminum-keyboard-blue/...

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av XFTality:

Sitter på mobilen just nu så orkar inte skriva så mycket, men det har tangentbordet verkar perfekt för dig. -50% plus kompletts fria retur gör det till ett ganska självklart val

https://www.komplett.se/cm-storm-mech-aluminum-keyboard-blue/...

Förutom att jag då trivs med det jag köpte så tycker jag att det där du länkade ser lite för speciellt ut...
Har snubblat över det tidigare när jag surfat och avfärdade det av just det skälet...

Permalänk
Medlem

Kör med det själv och har gjort i över ett år, riktigt nöjd med komforten. 9ans bakgrundsbelysning är däremot trasig för att klaga på något..

Visa signatur

Burk 10700K@5.1GHz 7900 XTX
Ljud KRK RP8 G3 samt Audio Technica ATH-M50
Bild Samsung C27HG70

Permalänk
Medlem
Skrivet av rabiesekorre:

Kör med det själv och har gjort i över ett år, riktigt nöjd med komforten. 9ans bakgrundsbelysning är däremot trasig för att klaga på något..

Du pratar om Osmium nu eller snackar vi det andra från CM?

Permalänk
Medlem

Haft Osmium två gånger.
Älskade tangentbordet men saknade mitt gamla Zibal 60 för mycket så jag köpte mig ett nytt Zibal 60, sålde ena Osmiumet och en polare fick det andra.
Varför två?
Ena var tyskt och andra svenskt

Permalänk
Medlem

Har ett fast med bruna switchar och vit bg ljus.
Väldigt nöjd med det , dock har jag bytt till ett IBM model M nu så det ligger bakom min skärm o idlar.
men annars 10/10.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Celphish:

Du pratar om Osmium nu eller snackar vi det andra från CM?

Yes Osmium med röda brytare och blå bakgrundsbelysning.

Visa signatur

Burk 10700K@5.1GHz 7900 XTX
Ljud KRK RP8 G3 samt Audio Technica ATH-M50
Bild Samsung C27HG70