Zalman ansöker om konkurs

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Tror den här bilden sammanfattar socket A och 478 tiden rätt bra. En Zalman 7000 ALCU till CPU för att så många var rädda för den enorma vikten av över 750g (helt klart enormt med dagens mått! Även den extra hundralappen i inköpspris kan ha spelat in) för den rena koppar modellen, detta ackompanjeras självklart med Zalmans passiva Nordbrygge kylning istället för den ofta medföljande minikylflänsen med en ettrig 30mm fläkt i 6000rpm.
https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSay4UkH...

Detta var dock över 10 år sen och sen hängde Zalman tyvärr inte med i utvecklingen.

Saknar socket A tiden. Klocka skiten ur Duron 600mhz versionen

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Det var antingen AMD Thunderbird 1200Mhz eller AMD 2500+ som jag skaffade en Zalman kylare till. Stor jäkel som måste ha kylt bra men den lät verkligen för jäkla mycket. Kommer ihåg att jag vaknade mitt i natten av surrandet....DC++/FTP tiden ni vet ^^

Gick in på Styggapojken (datoraffär i Malmö som inte finns längre, jag vet att namnet e....udda) o "skinnige o benige" som jag kalla han (en av de som jobba där som var aningen smal....) rekommenderade nån liten kylare som han sa var både tyst o bra. Jag tvekade men litade på han o blev nöjd (kommer inte ihåg vad den nya kylaren hette).

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Aldrig varit någon fan av Zalmans produkter, i budgetsegmentet finns det alltid bättre köp att göra, och några direkta kvalitetsgrejer har de väl inte heller. Det är väl bara deras lilla Fanmate som varit något av ett undantag. Visst, det är bara en finurligt kopplad 7805, men den gör jobbet och är tillförlitlig, allt till en löjligt liten peng.

Synd dock att det gått åt skogen, större urval är ju sällan något dåligt.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Verkar inte som om de är plundrade utan att de bara användes som front. Möjligt att de kan få skydd och hamna utanför hela den juridiska soppan då det verkar som om de inte var direkt delaktiga i olagligheterna.

Jo, man kan ju alltid hoppas
Får väl se om de reder ut soppan, jag är inte avundsjuk.

Visa signatur

--
A shark on whiskey is mighty risky, but a shark on beer is a beer engineer.

Permalänk

Hade en CNPS7000-ALCU som jag körde med på både Socket A och AM2.

Jag körde med en VF900-CU på mitt HD4850 som aldrig blev över 55 grader.

Har även en ZM-MFC1 fläkt kontroller, som jag fortfarande använder efter cirka 10 år.

Så en del saker gjorde dom bra.

Visa signatur

Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero...AMD Ryzen 7 5800X @ 4600MHz / 1.23V...Phanteks P600S
G.Skill Trident Z RGB 2x16GB 3600MHz CL14...Sapphire Radeon RX 7900XT Pulse Gaming OC
LG 34'' UltraGear 34GN850...Logitech MX Keys S...Logitech MX Master 3S...Corsair RM750x
Kingston KC3000 2TB M.2 + Kingston KC3000 4TB M.2...Filserver - WD Gold 6TB x 4 + Seagate IronWolf PRO 8TB x 4