Video: GTA V i förstapersonsläge

Permalänk
Medlem
Skrivet av hACmAn:

Dem gav dom inte heller denna gång mycket minne, då det är delat. =(

Hur tänkte du nu?
På vilket sätt skulle det faktum att man kör med unified minne innebära att de har för lite minne?

Permalänk
Medlem

Folk ska alltid hacka på konsolerna när de får hansen på SweC verkar det som. Tror ni själva att en dator för 3500 kr skulle klara av GTA V med 1080p 60 fps med bra inställningar? Det går inte. Antingen hade dem fått sätta upplösningen till 720p och ha 60 fps men de flesta prioriterar nog upplösningen framför 60 fps tror jag. Hade upplösningen varit 720p hade folk klagat på det istället.

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk
Medlem
Skrivet av DellaK:

Så otroligt fattigt. Jag kan inte sluta gnälla om det här. Alltså vad fan är det för fel på PS4:an om den inte kan leverera 60 fps som standard. Så otroligt pissigt av Sony att ha så vek hårdvara. För att inte tala om XBone. Sjuuuuukt tråkigt att utvecklarna av vissa titlar nöjer sig med att leverera 30 fps också.

Att köpa en PS4 var ett misstag. Nåja, kanske får behålla den för 60 fps console exclusives och investera i en PC för cross plattform. TT. Att 1 speldosa inte räcker... Palla spela i 30 fps alltså, rofl.

Jag känner att jag måste förklara något för dig. Ett GTX780ti kan inte leverera 60fps i alla spel med FullHD - upplösning. Så jag förstår inte riktigt hur du tänker där. Tror du priset och storleken på konsollerna hade varit i närheten av vad de är nu, med en GK110-krets innanför skalet? Eftersom de även vill ha allt i samma paket (SOC) så hade ju kretsen blivit ännu större med en 8-kärnig CPU på samma yta. En sådan stor krets går för övrigt inte att tillverka idag, just på grund av dess storlek. De skulle helt enkelt bli på tok för många felaktiga kretsar under tillverkning, och även om det hade gått så skulle konsollerna inte bli de relativt små och tysta/strömsnåla lådorna de är idag.

Det går givetvis att göra spel med nuvarande konsoller som körs 60fps i 1080p, men då är de tvungna att dra ner kraftigt på allt ögongodis. Det hade lite blivit som förra generationen fast med 60fps.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av justabit:

Äsch, vad dillar du om? Ett förstapersonsperspektiv behöver inte betyda någonting.

Jag dillar om att det är en spelserie som alltid har varit i turdperson view. Och det kostar en massa onödiga pengar att göra extra firstperson-stöd. Det är ju solklart att de vill kunna tjäna en hacka på VR-hypen. Särskillt med Oculus som kommer lagom nära PC-releasen men även med Morpheus som kommer till PS4.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir_Manfred:

Jag dillar om att det är en spelserie som alltid har varit i turdperson view. Och det kostar en massa onödiga pengar att göra extra firstperson-stöd. Det är ju solklart att de vill kunna tjäna en hacka på VR-hypen. Särskillt med Oculus som kommer lagom nära PC-releasen men även med Morpheus som kommer till PS4.

Antar att GTA 3 var ditt första spel i serien?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Antar att GTA 3 var ditt första spel i serien?

Vad får dig att tro det?

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av vracer:

Bara en stenhård Multiplayer-del som saknas liknande BF3/4 style Sen har de verkligen lyckats !

Tänk er FPS - multiplayer - openworld

Eller modda om de till zombie survival mmo... typ infestation/dayZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir_Manfred:

Vad får dig att tro det?

Antog bara att du menade tredje person med "turdperson view"

eller klassas ovanifrån som tredje person? Nu blev jag osäker.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Antog bara att du menade tredje person med "turdperson view"

eller klassas ovanifrån som tredje person? Nu blev jag osäker.

Tredje person är inte nödvändigtvis Top Down men Top Down är definitivt Tredje Person

Så för att svara på din urspruungliga fråga: Julen '97 fick jag, som glad fjortonåring, GTA 1 i Julklapp och lirade det nästan dygnet runt under jullovet.
Det var tider det. Hade inte många sånna spel-jular förräns Battlefield 1942 kom 2002.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Medlem

MEN JAG ORKAR INTE VÄNTA LÄNGRE AHHHH!!!! GTA 5 är det bästa spelet någonsin som har gjort imo och nu med FPS läge fyyyyfaaaaaan omfg!!!! Kommer fan dö snart vill spola fram tiden för fan!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

Jag känner att jag måste förklara något för dig. Ett GTX780ti kan inte leverera 60fps i alla spel med FullHD - upplösning. Så jag förstår inte riktigt hur du tänker där. Tror du priset och storleken på konsollerna hade varit i närheten av vad de är nu, med en GK110-krets innanför skalet? Eftersom de även vill ha allt i samma paket (SOC) så hade ju kretsen blivit ännu större med en 8-kärnig CPU på samma yta. En sådan stor krets går för övrigt inte att tillverka idag, just på grund av dess storlek. De skulle helt enkelt bli på tok för många felaktiga kretsar under tillverkning, och även om det hade gått så skulle konsollerna inte bli de relativt små och tysta/strömsnåla lådorna de är idag.

Det går givetvis att göra spel med nuvarande konsoller som körs 60fps i 1080p, men då är de tvungna att dra ner kraftigt på allt ögongodis. Det hade lite blivit som förra generationen fast med 60fps.

Ok. Det förklarar varför på ett rimligt sätt utöver det önskade priset på konsolen.

Men det sistnämnda är det som stör mig. För mig är spelkänsla och resonans i kontrollerna överordnat ögongodis. Jag har inga problem med att spela uppskalat eller i 720p. Jag värdesätter fps och på en pc hade jag kunnat sänka grafikinställningarna. På konsol tvingas jag till det som dev. Bestämmer åt mig. Alltså jag hade hellre spelat gta v med ps3 grafik o 60fps än det de släpper nu.

Och nej. Det är inte korkat att förvänta sig 60 fps, snarare tvärtom i synnerhet om man kommer med ett firstpersonshooter mode. Det är tråkigt som sagt. Eller det kanske var rätt korkat att vänta sig 60 fps av nextgen. Jag vet ju vad som säljer spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Playstation 4 + Nintendo Switch
R7 5800x3d - MSI B450 - RTX 3080 TUF - EVGA 650w G3 - ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

GTAV+PC+Oculus Rift

Visa signatur

Intel(R) Core(TM) i7-7700K CPU @ 4.20GHz

Memory 16.00 GB
Video Card NVIDIA GeForce GTX 1080 Ti