Permalänk
Entusiast

Blizzards Overwatch

#Overwatch är Blizzards första nya värld på nästan 20 år när dem släppte StarCraft år 1998. Det är ett Team Fortress 2 inspirerat FPS med MOBA liknande hjältar. Spelet släpps världen över 2016-05-24 till PC, PS4 och XB1.

För mer information besök:
http://www.playoverwatch.com

Video:

Dold text

Hjältar:

Länkar:

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Avstängd

Jag kommer i alla fall garanterat ha jävligt kul i detta spel!

Permalänk
Medlem

Såg riktigt roligt ut, har haft många roliga timmar med TF2 så kommer absolut att testa spelet!

Permalänk

Ser som sagt ut som ett fantasy-tf2, men jävligt roligt iaf

Visa signatur

4690K, GTX 1080, 16GB RAM, 750W, 250GB SSD x2, iPhone 7, Macbook Pro 2012

Permalänk
Medlem

Jag fick en orgasm när jag tittade på gameplay trailern...

Visa signatur

Corsair Carbide Air 540 Cube - Asus X99 Deluxe - Intel i7 5820K @ 4,3 GHz - Corsair Hydro H110 - Corsair 16GB DDR4 2666MHz CL16 Dominator - 2 x EVGA GeForce GTX 980 4GB SC ACX 2.0 SLI - EVGA Supernova G2 850W - Samsung SSD PRO 850-Series 512GB - 2TB WD Black 7200rpm 64MB - Monitor: ASUS 27" SWIFT PG278Q

Permalänk
Medlem

4chan har redan valt ut sina favoriter.

I övrigt verkar det sjukt coolt.

Visa signatur

Alienware 14| 14,0" FHD IPS| Intel Core i7-4700MQ 2,4-3,4 GHz| Nvidia GTX 765M 2 GB GDDR5| 8 GB DDR3L 1600 MHz| 256 GB mSATA SSD + 750 GB HDD (7200 rpm)| MIN RECENSION AV ALIENWARE 14
För närvarande student på KTH. Har ni några frågor är det bara att skicka ett meddelande.

Permalänk
Medlem

Det Blizzard alltid gör rätt i sina spel är flytet, den lena känslan som alltid genomsyrar gameplayet. Spelar man t.ex. FFXIV och sedan går tillbaka till WoW så märker man jävlar vad allting känns rappt och lent, även fast FFXIV har ett rätt bra flyt. Kör man PoE och går tillbaka till D3 är det som natt och dag när man kastar spells och springer fram och tillbaka.

Med det sagt så är jag väldigt exalterad över att Blizzard gör ett FPS-spel, vill ha faktorn är enorm! 6v6, känns snabbt som Quake/UT, MOBA spells... mums.

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Fan det verkar riktigt kul! Såg skitkul ut att lira som Tracer och blink, lägga bomb och sen köra recall helt nytt sett att spela FPS på verkar det som, ser lovande ut!

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Sköj med nytt ip men genren känns inte så spännande. Skall testas i öppna betan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag ser faktiskt framemot detta, jag har dragit mig för att börja TF2, men detta ser ut att vara min kopp te.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem

Inget Warcraft 4?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Ser ut att bli jävligt bra

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Cooling23:

Inget Warcraft 4?

Kanske när de låtit SC2 dö ut.

Permalänk
Hedersmedlem

Det här ser ut som ett spel som jag kommer att spela många timmar av när det släpps. Gäller bara att de får till balansen ordentligt så att det inte blir frustrerande av att halva laget är samma "hero".

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem

Väldigt tråkigt att Blizzard riktar in sig på 10-15 åringar MAX!? Tecknat, Manga, Shooter? Hade helt klart hoppats på ett nytt WarCraft.

Men man ska inte bli förvånad om de lägger ner spelet lagom till lansering, det skulle inte vara första gången.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Väldigt tråkigt att Blizzard riktar in sig på 10-15 åringar MAX!? Tecknat, Manga, Shooter? Hade helt klart hoppats på ett nytt WarCraft.

Men man ska inte bli förvånad om de lägger ner spelet lagom till lansering, det skulle inte vara första gången.

Vill du ha realistiskt slaktande som de flesta andra FPS istället? Kollar du aldrig på animerad eller tecknad film eller TV, elelr är det också bara för barn? Man kan njuta av tecknat oavsett ålder.

Tvivlar på att dom lägger ner spelet. Varför skulle dom göra det när dom faktiskt har visat spelet och har det spelbart på Blizzcon?
Titan t.ex har vi aldrig sett röken av.

Permalänk
Medlem

Det är ju som vanligt. Blizzard har inget som helst nytänk utan tar av det som redan finns och gör ett mer tillputsat spel av det.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Det är ju som vanligt. Blizzard har inget som helst nytänk utan tar av det som redan finns och gör ett mer tillputsat spel av det.

Jag håller med dig, till viss del, men dom gör det så himla bra att jag inte blir upprörd.
Som vanligt med Blizzard så kommer det antagligen att flyta helt fantastiskt, vara genuint roligt att spela, ha humor och en ofantlig "bara-en-till-match" ratio. Jag ser fram emot det här, ser riktigt roligt ut och ligger helt rätt i tiden.

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Det är ju som vanligt. Blizzard har inget som helst nytänk utan tar av det som redan finns och gör ett mer tillputsat spel av det.

Man kan ju försöka återuppfinna hjulet, men oftast vinner man mer på att förbättra det som redan finns

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Svbg:

Jag håller med dig, till viss del, men dom gör det så himla bra att jag inte blir upprörd.
Som vanligt med Blizzard så kommer det antagligen att flyta helt fantastiskt, vara genuint roligt att spela, ha humor och en ofantlig "bara-en-till-match" ratio. Jag ser fram emot det här, ser riktigt roligt ut och ligger helt rätt i tiden.

Hur är det rätt i tiden?

Vi har som sagt TF2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Hur är det rätt i tiden?

Vi har som sagt TF2.

En snabb arena-shooter med humor, härlig pixar/disney grafik och med inspiration från Destiny, TF2 och DotA.
Själv tycker jag det ligger rätt i tiden, verkar ju vara sånt som är populärt just nu.

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Det är ju som vanligt. Blizzard har inget som helst nytänk utan tar av det som redan finns och gör ett mer tillputsat spel av det.

Tittar man på spelmarknaden så finns det i princip två typer av spel; Spel som tagit grejer från andra spel, och förbättrat dem/lagt till något nytt, eller spel som försöker göra samma sak som ett annat populärt spel har gjort, utan att förbättra något.

Av de två alternativen föredrar jag det förstnämnda, och tackar Blizzard för ett spel som ser ut att bli kul Min enda gripe med det jag sett var hitmarkerna som såg ut som något från ett lågbudget free-to-play, vilket är kanske det minsta klagomål man kan ha.

Sen tyckte jag att en character som kan förvandla sig till en turret kändes rätt nytt i PvP-FPS, eller grappling hooks, och den typen av agility på karaktärer har man inte direkt sett i TF2 (nej Scouts dubbelhopp räknas inte).

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Tycker det ser ganska lovande ut. Gillar att det verkar vara lite "holy trinity" tänk i det hela.

Mercy ser imo sjukt lovande ut!

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Vill du ha realistiskt slaktande som de flesta andra FPS istället? Kollar du aldrig på animerad eller tecknad film eller TV, elelr är det också bara för barn? Man kan njuta av tecknat oavsett ålder.

Tvivlar på att dom lägger ner spelet. Varför skulle dom göra det när dom faktiskt har visat spelet och har det spelbart på Blizzcon?
Titan t.ex har vi aldrig sett röken av.

Realistiskt? Vad har det med saken att göra? Många shooters är inte vidare realistiska, ex Titan, Call Of Duty AW, Doom, Duke Nukem o.s.v, trotts det så har de nått en bred och stor publik. Ett spel blir inte bra för att det är så realistiskt som möjligt, det blir bra när den kan nå en rimlig balans.

När man ser ett spel som Blizzards Overwatch förstår man ganska snabbt att de ämnar att tilltala den yngre skara spelare. Visst kan jag prova det, visst kan det säkert finnas något kul i det men det lär inte vara något spel jag spelar på allvar. Det är lite som att se en ny tecknad film från Diseny(ex Aladdin eller något), den kan vara okay att se men inget man prioriterar eller måste förklara för alla man känner.

Nu säger jag inte att spelet kommer bli värdelöst, det är omöjligt att säga redan, men det är solklart att detta riktar sig till de yngre spelarna. Det är inget jag skulle dra upp på fikat om att jag sitter o spelar direkt

När det gäller Blizzard så ska man inte bli förvånad, de kan mycket väl lägga ner spel trotts att de utvecklat färdigt större delen av det. Men visst, här kanske de har kommit steget längre, vi får se vad som händer helt enkelt.

Förövrigt, för mig är Manga ren skit men jag kan förstå de yngre som gillar det. Tecknat ser jag bara med dottern, inget annat. Men förövrigt ser jag en hel del som skulle kunna klassa som orealistiskt.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Entusiast

Tur att vi har en vuxen människa här iaf bland alla oss yngre och omogna som ser fram emot spelet, fy fan va pin det hade varit om någon på allvar erkände att dem spelade Overwatch på fikarasten.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Neon:

Väldigt tråkigt att Blizzard riktar in sig på 10-15 åringar MAX!? Tecknat, Manga, Shooter?

Skrivet av Neon:

När man ser ett spel som Blizzards Overwatch förstår man ganska snabbt att de ämnar att tilltala den yngre skara spelare. Visst kan jag prova det, visst kan det säkert finnas något kul i det men det lär inte vara något spel jag spelar på allvar. Det är lite som att se en ny tecknad film från Diseny(ex Aladdin eller något), den kan vara okay att se men inget man prioriterar eller måste förklara för alla man känner.

...

Förövrigt, för mig är Manga ren skit men jag kan förstå de yngre som gillar det. Tecknat ser jag bara med dottern, inget annat. Men förövrigt ser jag en hel del som skulle kunna klassa som orealistiskt.

Nu får ta du ta och lugna ner dig lite med den här retoriken. Se våra trivselregler. Det är inte ett bra argument och antyder på ett ålderskomplex. Spel med grafik som påminner om tecknade filmer har visats åldra mycket bättre än spel som Call of Duty och Battlefield som går på realism. Manga är en ofantligt stort format för alla åldrar och genrer. Att säga att det är till för en exklusiv yngre publik är att vara väldigt oinformerad. Jag vill ta och betona §1 i forumreglerna för allihopa som har fastnat i tänket "jag är över en viss ålder, därför har alla yngre fel.".

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Realistiskt? Vad har det med saken att göra? Många shooters är inte vidare realistiska, ex Titan, Call Of Duty AW, Doom, Duke Nukem o.s.v, trotts det så har de nått en bred och stor publik. Ett spel blir inte bra för att det är så realistiskt som möjligt, det blir bra när den kan nå en rimlig balans.

När man ser ett spel som Blizzards Overwatch förstår man ganska snabbt att de ämnar att tilltala den yngre skara spelare. Visst kan jag prova det, visst kan det säkert finnas något kul i det men det lär inte vara något spel jag spelar på allvar. Det är lite som att se en ny tecknad film från Diseny(ex Aladdin eller något), den kan vara okay att se men inget man prioriterar eller måste förklara för alla man känner.

Nu säger jag inte att spelet kommer bli värdelöst, det är omöjligt att säga redan, men det är solklart att detta riktar sig till de yngre spelarna. Det är inget jag skulle dra upp på fikat om att jag sitter o spelar direkt

När det gäller Blizzard så ska man inte bli förvånad, de kan mycket väl lägga ner spel trotts att de utvecklat färdigt större delen av det. Men visst, här kanske de har kommit steget längre, vi får se vad som händer helt enkelt.

Förövrigt, för mig är Manga ren skit men jag kan förstå de yngre som gillar det. Tecknat ser jag bara med dottern, inget annat. Men förövrigt ser jag en hel del som skulle kunna klassa som orealistiskt.

Dold text

Med realistiskt menade jag inte hur det är, utan hur det ser ut, eftersom du nämnde manga och tecknat. dvs som CS eller CoD där spelarna ser ut som verkliga människor.
Manga är det f.ö inte, eftersom det är en japansk tecknad serie (tidning). Inte att blanda ihop med Anime som är animerat.

Att det är tecknat, med talande gorillor och teleporterare och magi, måste det betyda att det är för den "yngre skaran"? Många populära spel idag innehåller sånt, fantasy och sci-fi. Alla Blizzards spel gör det, LoL gör det, DotA 2 gör det, Left 4 Dead och CoD gör det (zombies), och det e bara toppen på isberget.

Jag tycker även att det är självklart att de riktar in sig på den "yngre generationen" som du kallar det, det är väl dom som spelar mest. Men jag skulle definiera den "yngre generationen" som alla mellan 12-25.

Permalänk
Medlem

Ett ord. YES.

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem

Det känns som Blizzard vill göra ett spel. Ett spel man kan ha roligt med. Ett spel som ser ut som ett spel, kanske mer som det gjorde förr. Spelglädje och underhållning utan tramset "fotorealism" och påtvingade intryck som ändå bara faller pladask (uncanney valley någon?). På sätt och vis väldigt uppfriskande även om det inte verkar speciellt nytänkande. Förmodligen välbalanserat med hög kvalitetsnivå.

Ser fram emot att testa det. (fyllde precis 38 år)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kinekin:

Nu får ta du ta och lugna ner dig lite med den här retoriken. Se våra trivselregler. Det är inte ett bra argument och antyder på ett ålderskomplex. Spel med grafik som påminner om tecknade filmer har visats åldra mycket bättre än spel som Call of Duty och Battlefield som går på realism. Manga är en ofantligt stort format för alla åldrar och genrer. Att säga att det är till för en exklusiv yngre publik är att vara väldigt oinformerad. Jag vill ta och betona §1 i forumreglerna för allihopa som har fastnat i tänket "jag är över en viss ålder, därför har alla yngre fel.".

Om du verkligen anser att jag bryter mot reglerna så borde du väl radera mina poster? Det är vad en Moderator är tänkt att göra? D.v.s städa upp opassande poster? Självklart så får du då se till att ha hållbara motivationer som ni på sweclockers är överens om.

Att film och spel riktar sig till olika åldersgrupper kan väl knappast vara något nytt för dig? Blizzards Overwatch ser definitivt ut som ett spel som är tänkt att tilltala den yngre skaran, om du inte håller med får du gärna peka ut varför jag har fel.

Att det finns folk som drar sig till media som är utanför deras åldersgräns är inget konstigt och troligen inte häller något fel men det är definitivt inte till den generella normen.

Manga är stort JA, men inte i Sverige. Jag stöter på Manga extremt sällan och då försöker jag inte ens undvika det, däremot letar jag mig till det så är jag fullt medveten om att det finns i en stor skala. Att JAG säger att JAG tycker manga är rent skit kan knappast vara något som bryter mot några regler, det är min åsikt och visst får vi uttrycka våra åsikter? Eller?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide