Permalänk
Medlem

steelseries 6gv2 red edition !

Letar efter ett steelseries 6gv2 red edition hittar ingen sida som har det tangentbordet och är riktigt sugen på det någon som vet vart man kan få tag på det ?

Permalänk
Keeper of the Bamse

Vilken färg på brytarna har webhallen på sina? http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/110156-s...

Jag köpte mitt därifrån (tror jag, eller var det inet?) och fick röda

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Hittar inget

Permalänk
Medlem

Jag har ett liggandes om det vore av intresse, det är i bra skick! Hör av dig om det skulle vara så!

mvh ethnic

Visa signatur

Rig: Ryzen 7 5800X - Crucial Ballistix Black 3200 Mhz 32 GB - MSI RTX 4060 TI OC 8 GB - Fractal Design Define C
Laptop: Macbook Pro M1 Max - 32GB - 14"
Media/Server: Raspberry PI 4 - 2 GB - Plex Media Server - KODI - PiHole - qBittorrent - HomeAssistant
Media/Server: NUC - i7-7567U - 32GB - Plex Media Server - Uptime Kuma - mineCraft - qBittorrent - 10 TB Storage
NAS: Zyxel 325v2 - 5 TB

Permalänk
Medlem

Är det steelseries 6gv2 red limited edition (det som lyser ) eller med röda brytare bara ?

Permalänk
Medlem

Är det mycket använt eller något fel på det eller flottigt ? För jag är riktigt intresserad om det är fint

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Instinkt:

Är det steelseries 6gv2 red limited edition (det som lyser ) eller med röda brytare bara ?

Det finns väl inget 6gv2 som lyser ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Instinkt:

Är det steelseries 6gv2 red limited edition (det som lyser ) eller med röda brytare bara ?

Vad jag vet så lyser det inte (LED) utan det är bara packplaten under tangenterna som är röd och sen röda brytare.
Alltså ingen röd led tyvärr.

EDIT:
Så här alltså.

bild tagen från amazon

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Aha men vet du vart man kan få tag på ett ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Instinkt:

Aha men vet du vart man kan få tag på ett ?

Tyvärr inte. Hittar inget enns på ebay.

Jag hade nog bara köpt mig ett vanligt 6g v2 och lackat bottenplattan i någon snygg röd färg (förslagsvis matt).

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Inaktiv

En sak att tänka på vad gäller dessa Steelseries tangentbord är att teckenfärgen på tangenterna snabbt blir grå och lortig efter en kort tids användning. Skulle rekommendera att kika på andra tangentbord.

http://www.sweclockers.com/forum/56-tangentbord-moss-och-ovri...

Permalänk
Medlem

Okej men om jag ska köpa ett annat runt 1300 kr typ xtrfy eller corsair eller qpad vilket ge tips. Mekaniskt ska det vara

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon41947:

En sak att tänka på vad gäller dessa Steelseries tangentbord är att teckenfärgen på tangenterna snabbt blir grå och lortig efter en kort tids användning. Skulle rekommendera att kika på andra tangentbord.

http://www.sweclockers.com/forum/56-tangentbord-moss-och-ovri...

Angående detta har jag hört mycket olika.
Mitt v2 som jag haft mer eller mindre sedan det släpptes har Inga som helst lortproblem.
Visseligen har jag torkat av dom en gång med vat papper för typ 2 år sedan men inget mer utöver det.

Personligen tror jag det har mycket att göra med hur fet hud man har. Skulle det nu vara att man har problemet så kan man ju alltid byta ut tangenterna till någon tredjepart.

Of topic
Enda som skulle få mig att byta bort mitt tbord skulle vara ett 6gv2 TKL med bruna brytare. vilket troligen aldrig kommer hända

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Instinkt:

Är det mycket använt eller något fel på det eller flottigt ? För jag är riktigt intresserad om det är fint

Det är använt, inte mycket använt. Kan byta ut de knappar som har börjat tappa lite färg (wasd) till de från mitt 6gv2 med svarta brytare, de är inte alls slitna.. sen så finns det inget som som lyser av deras tangentbord. Det har en röd platta i botten, ser dock väldigt missvisande ut på flera bilder.

mvh ethnic

Visa signatur

Rig: Ryzen 7 5800X - Crucial Ballistix Black 3200 Mhz 32 GB - MSI RTX 4060 TI OC 8 GB - Fractal Design Define C
Laptop: Macbook Pro M1 Max - 32GB - 14"
Media/Server: Raspberry PI 4 - 2 GB - Plex Media Server - KODI - PiHole - qBittorrent - HomeAssistant
Media/Server: NUC - i7-7567U - 32GB - Plex Media Server - Uptime Kuma - mineCraft - qBittorrent - 10 TB Storage
NAS: Zyxel 325v2 - 5 TB

Permalänk
Medlem

Men vad tänker du för pris då ?

Permalänk
Medlem

Vi tar det privat då jag inte är helt hundra på att man får diskutera köp och sälj utanför marknaden

Visa signatur

Rig: Ryzen 7 5800X - Crucial Ballistix Black 3200 Mhz 32 GB - MSI RTX 4060 TI OC 8 GB - Fractal Design Define C
Laptop: Macbook Pro M1 Max - 32GB - 14"
Media/Server: Raspberry PI 4 - 2 GB - Plex Media Server - KODI - PiHole - qBittorrent - HomeAssistant
Media/Server: NUC - i7-7567U - 32GB - Plex Media Server - Uptime Kuma - mineCraft - qBittorrent - 10 TB Storage
NAS: Zyxel 325v2 - 5 TB

Permalänk
Medlem

Inte så intresserad längre?

Visa signatur

Rig: Ryzen 7 5800X - Crucial Ballistix Black 3200 Mhz 32 GB - MSI RTX 4060 TI OC 8 GB - Fractal Design Define C
Laptop: Macbook Pro M1 Max - 32GB - 14"
Media/Server: Raspberry PI 4 - 2 GB - Plex Media Server - KODI - PiHole - qBittorrent - HomeAssistant
Media/Server: NUC - i7-7567U - 32GB - Plex Media Server - Uptime Kuma - mineCraft - qBittorrent - 10 TB Storage
NAS: Zyxel 325v2 - 5 TB

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av Instinkt:

Hittar inget

Vadå hittar inget, klicka på min länk

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Vadå hittar inget, klicka på min länk

Din länk går till den med svarta brytare....

Visa signatur

Jag är värdelös på att stava.