Vad kan jag sälja min laptop för?

Permalänk
Medlem

Vad kan jag sälja min laptop för?

http://www.mediamarkt.se/mcs/product/ASUS-G56JK-CN063H-Notebo...

Denna köpte jag för ja.. två-tre månader sedan och har faktiskt inget behov av den egentligen.

Vad kan man lägga upp den på för pris i tex Sweclockers marknaden eller Blocket?

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk

Någonstans vid 4500:-, 5000:- skulle jag nog säga om du lägger ut den på marknaden. Om du lägger ut den på blocket, så kan du skriva 20 000:- prutat och klart

Permalänk
Medlem
Skrivet av Melinho2895:

Någonstans vid 4500:-, 5000:- skulle jag nog säga om du lägger ut den på marknaden. Om du lägger ut den på blocket, så kan du skriva 20 000:- prutat och klart

Dagens skratt

Tänkte mellan 4500-6000:~, men får se efter lite fler förslag!

En annan femma, har lagt in en egen win8.1, alltså ingen laglig version. Går de att gå tillbaka till den lagliga eller de är bara och sälja den som den är(formaterad samt installerad av nån kopia).

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Skrivet av gurkburk92:

Dagens skratt

Tänkte mellan 4500-6000:~, men får se efter lite fler förslag!

En annan femma, har lagt in en egen win8.1, alltså ingen laglig version. Går de att gå tillbaka till den lagliga eller de är bara och sälja den som den är(formaterad samt installerad av nån kopia).

Jadu. Det är upp till köparen. Några vill ju ha förinstallerade OS, och några vill formatera själv med sin egen nyckel. Men jo, runt 4500:- till 6000:- är ganska rimligt om du har kvar kvitto & garanti.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Melinho2895:

Jadu. Det är upp till köparen. Några vill ju ha förinstallerade OS, och några vill formatera själv med sin egen nyckel. Men jo, runt 4500:- till 6000:- är ganska rimligt om du har kvar kvitto & garanti.

Hur gör man om kvittot är borta? Ska försöka leta fram det men det verkar vara putts väck.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Skrivet av gurkburk92:

Hur gör man om kvittot är borta? Ska försöka leta fram det men det verkar vara putts väck.

Vart har du köpt datorn ?
Det går att lösa kvitto ärenden, om du har köpt den från Inet och betalat med kreditkort.
Vet dock ej hur det är med andra butiker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Melinho2895:

Vart har du köpt datorn ?
Det går att lösa kvitto ärenden, om du har köpt den från Inet och betalat med kreditkort.
Vet dock ej hur det är med andra butiker.

Det var genom mediamarkt med kort i butik. Hur går man tillväga med kvittot då, ger man det till personen som köper datorn? Det är ju i mitt namn osv. Eller får dom komma till mig om det blir problem?

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Skrivet av gurkburk92:

Det var genom mediamarkt med kort i butik. Hur går man tillväga med kvittot då, ger man det till personen som köper datorn? Det är ju i mitt namn osv. Eller får dom komma till mig om det blir problem?

Bästa skulle ju vara om du hade ett fysiskt kvitto. Men det funkar också att personen vänder sig till dig om garantibehov skulle finnas. Har fungerat för mig förut utan problem.