Permalänk
Medlem

Football Manager 2015.

På fredag är det dags för oss som inte betar liret nu.

För egen del kommer jag sitta och svära över Sirius igen. Startar alltid med Sirius i FMserien.

Kollat på tuben med klipp från spelet och undrar. Inga "äkta" loggor för klubbar? Inget tillstånd för det?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Dom brukar ha problem med licenser förmodligen kostnadsfråga däremot kan man lägga till egna loggor t.ex dessa är för svenska klubbar "http://www.fmsweden.se/page/grafik.html/_/fm2013-grafik/fm201..." är väldigt enkelt att lägga till.

Permalänk

Är lagets loggor, dock inte i Premier League... Vad jag sett hittills iaf.

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk
Medlem

Ok. Tack för svar. FM2014 var det Premier League loggor väl? (Osäker nu, inte lirat FM2014 på några månader).

Fmsweden, tror jag reggade mig där för väldigt länge sen.

Ser ruggigt mycket fram emot 2015 men har ångest samtidigt. Hatar mig själv för "besattheten" att alltid börja med mitt Sirius. Ända sedan 2009versionen förlorar jag mer än jag vinner. Spelar ingen roll vilken taktik jag ägnar mig åt eller om jag tar ut laget eller låter assisterande göra det. Lär väl bli likadant med 2015.............

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Lirat lite nu. Först mina upplevelser genom åren med FM och min besatthet att alltid starta med Sirius.

FM2009. Börja med Sirius. Sätta taktik, förvald. Sätta laget och sen = förlora, förlora, förlora. Spelar ingen roll om jag tar ut laget eller låter datorn göra det.

FM2010. Börja med Sirius. Sätta taktik, förvald. Sätta laget och sen = förlora, förlora, förlora. Spelar ingen roll om jag tar ut laget eller låter datorn göra det.

FM2011. Börja med Sirius. Sätta taktik, förvald. Sätta laget och sen = förlora...... Ni kan resten nu.

FM2012, 2013, 2014 samma hela tiden. Bara förluster.

Nu till 2015. Börja med Sirius. Prova 4-4-2, förvald. Plocka laget och sen, förluster. Börja om. 4-3-3. Plocka laget och sen en radda med förluster. Ladda ner taktik från Steamworkshop och låta datorn plocka laget och sen en radda förluster.

Spelar ingen roll vad jag gör. Färdiga taktiker, nedladdade taktiker. Plocka lag själv eller överlåta det åt datorn och det blir bara förluster.

Efter ett tag tappar jag suget och provar att ta ledigt över matchdagen och ladda om vid förlust tills jag vinsten kommer. Kan ta 15-30 omladdningar tills vinsten kommer.

Tro mig, vill inte fuska så så efter ett tag tappar jag suget och inväntar istället nästa års version.

Följer en del på Youtube. Några går det lika dåligt för som för mig och några går det riktigt bra för. Känns som att de som börjar med lägre ligor åker på förluster mycket mer än de som går på storlagen direkt.

Ni som har framgång, berätta för mig vad ni gör? Och den ultimata utmaningen, ta över Sirius och visa mig hur kass jag är. (Vet redan som ni förstår att jag är urkass på FM numer)

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Inget med Beginners fråga att göra, men vad tycker ni som spelat spelet? Hur är grafiken? Vad tycker ni om förändringarna? Etc.

Väntar själv med att köpa spelet tills någon rea eller nåt

Permalänk
Skrivet av Beginner:

Lirat lite nu. Först mina upplevelser genom åren med FM och min besatthet att alltid starta med Sirius.

FM2009. Börja med Sirius. Sätta taktik, förvald. Sätta laget och sen = förlora, förlora, förlora. Spelar ingen roll om jag tar ut laget eller låter datorn göra det.

FM2010. Börja med Sirius. Sätta taktik, förvald. Sätta laget och sen = förlora, förlora, förlora. Spelar ingen roll om jag tar ut laget eller låter datorn göra det.

FM2011. Börja med Sirius. Sätta taktik, förvald. Sätta laget och sen = förlora...... Ni kan resten nu.

FM2012, 2013, 2014 samma hela tiden. Bara förluster.

Nu till 2015. Börja med Sirius. Prova 4-4-2, förvald. Plocka laget och sen, förluster. Börja om. 4-3-3. Plocka laget och sen en radda med förluster. Ladda ner taktik från Steamworkshop och låta datorn plocka laget och sen en radda förluster.

Spelar ingen roll vad jag gör. Färdiga taktiker, nedladdade taktiker. Plocka lag själv eller överlåta det åt datorn och det blir bara förluster.

Efter ett tag tappar jag suget och provar att ta ledigt över matchdagen och ladda om vid förlust tills jag vinsten kommer. Kan ta 15-30 omladdningar tills vinsten kommer.

Tro mig, vill inte fuska så så efter ett tag tappar jag suget och inväntar istället nästa års version.

Följer en del på Youtube. Några går det lika dåligt för som för mig och några går det riktigt bra för. Känns som att de som börjar med lägre ligor åker på förluster mycket mer än de som går på storlagen direkt.

Ni som har framgång, berätta för mig vad ni gör? Och den ultimata utmaningen, ta över Sirius och visa mig hur kass jag är. (Vet redan som ni förstår att jag är urkass på FM numer)

Oj herregud.
Varför låta datorn ta ut laget. Varför ens göra det?

Finns miljoner sätt att spela FM.
Kan dock berätta hur jag gör:

har skapat en grym taktik, extremt bra är den, funkar för de flesta lag.
men du måste ha spelare för taktiken. Exakt rätt spelare i systemet.
FM handlar otrolig mycket om att ha rätt spelare i rätt roller.
Transfer är riktigt enkelt på fifa, man får lätt tag i spelare man behöver oavsett lag, särskilt i låga ligor.

1. Skapa en taktik eller använd någon annans. Prova min kanske? skicka PM isåfall.
2. Se till att ha rätt spelare för taktiken.

Till exempel spelare jag med Napoli nu. Jag kör 4-3-3, en offensiv spelfördelare och en bollvinnare på CM.
Te.x. Hamsik är en perfekt OSF. Hade jag satt han på bollvinnar positionen och bollvinnaren på OSF position kan jag lova jag hade förlorat matcherna.

3. Lär dig allt runtomkring.
Hylla spelares form, kritisera dem, lär dig press konferanser, lagträning, försäsong, säsong etc.

4. Skaffa bra staff, skaffa en med grym taktisk kunskap som kan sköta moståndarinstruktionerna

Visa signatur

Asus P55 EVO,Corsiar TX 650w PSU, 8 GB Corsiar xms3 1600 Mhz, i5 750 @ 3.2 Ghz, Geforce GTX 570, cooler master elite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dannema:

Inget med Beginners fråga att göra, men vad tycker ni som spelat spelet? Hur är grafiken? Vad tycker ni om förändringarna? Etc.

Väntar själv med att köpa spelet tills någon rea eller nåt

Jag är inte rätt att svara då jag köper varje ny version som kommer men känns som glada överraskningar varje gång. Jag gillar det jag sett så här långt, utöver mina egna tillkortakommande vad gäller att leda lag.

Skrivet av gibson700:

Oj herregud.
Varför låta datorn ta ut laget. Varför ens göra det?

Finns miljoner sätt att spela FM.
Kan dock berätta hur jag gör:

har skapat en grym taktik, extremt bra är den, funkar för de flesta lag.
men du måste ha spelare för taktiken. Exakt rätt spelare i systemet.
FM handlar otrolig mycket om att ha rätt spelare i rätt roller.
Transfer är riktigt enkelt på fifa, man får lätt tag i spelare man behöver oavsett lag, särskilt i låga ligor.

1. Skapa en taktik eller använd någon annans. Prova min kanske? skicka PM isåfall.
2. Se till att ha rätt spelare för taktiken.

Till exempel spelare jag med Napoli nu. Jag kör 4-3-3, en offensiv spelfördelare och en bollvinnare på CM.
Te.x. Hamsik är en perfekt OSF. Hade jag satt han på bollvinnar positionen och bollvinnaren på OSF position kan jag lova jag hade förlorat matcherna.

3. Lär dig allt runtomkring.
Hylla spelares form, kritisera dem, lär dig press konferanser, lagträning, försäsong, säsong etc.

4. Skaffa bra staff, skaffa en med grym taktisk kunskap som kan sköta moståndarinstruktionerna

Låter datorn ta ut laget då jag gett upp. Brukar sitta och fnurvla i tankarna om spelare och deras skills och vad som känns som bästa plats för dem. Efter att ha provat och förlorat ett gäng matcher laddar jag om och provar annan taktik och funderar över spelare igen och med nya förluster så ger jag upp och låter datorn ta över laguttagningen. I princip gett upp då.

Provat några av de få taktiker som finns i Steams Workshop till noll nytta.

Ett annat problem är att då jag som sagt alltid startar med Sirius så är ekonomin ordentligt begränsad. Försöker jag sälja spelare blir jag aldrig av med dem för inga lag är intresserade av mina medelmåttor. Plus att ingen personal med "kunskap" är intresserad av att komma eller så har jag inte ekonomi nog för det.

kritiserar aldrig spelare, kör hyllningsmetoden. Har det varit en kass match låter jag bli att säga något alls. Presskonferenser kör jag alltid "the good guy" stuket vad gäller allt, egna laget och motståndare.

Tycker rejält illa om mig själv och besattheten av att alltid starta varje ny FMversion med "mitt Sirius".

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Beginner:

kritiserar aldrig spelare, kör hyllningsmetoden. Har det varit en kass match låter jag bli att säga något alls.

Där har du nog en del av problemet. Man ska alltid säga något efter matchen, däremot ska man inte vara för hård i orden om spelarna redan har låg moral, speciellt om man är på bortaplan.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Där har du nog en del av problemet. Man ska alltid säga något efter matchen, däremot ska man inte vara för hård i orden om spelarna redan har låg moral, speciellt om man är på bortaplan.

Jag som uttryckte mig slarvigt. Efter att ha "pratat" efter matcher och det oftast blivit fel så klickar jag på att assisterande får ta samtal efter förlust då det mer ofta blir "rätt val".

*svordom* Älskar liret och blir så knäckt på mig själv som inte "fattar" hur jag ska lira. Skyller inte på liret utan på mig själv, pinsamt med eftersom jag lirat serien sedan Championship Manager 2.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk