Permalänk

G400 trasig, behov av en liknande mus!

Tjenare gott folk!

Som säkert många andra vet så har G400 en tendens att tappa anslutningen mellan sladden och USB-porten på datorn vilket gör det omöjligt att spela ordentligt. Detta började ske efter 3 års aktiv användning.

Är på jakt efter en liknande mus, tänkte direkt på G400S eller G500S.. Har dock hört att G400S är plastig och har rätt dålig kvalité om man jämför med G400S eller MX518. Kikade även på G500S och den ser rätt okej ut, någon som använder/använde denna mus som kan ge lite feedback gällande kvalité, passform och liknande?

Kosta vad det kosta vill.

Permalänk
Medlem

Om det bara är lite glapp kan du ju laga din G400 istället för att springa och köpa en ny.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Skrivet av LemonIllusion:

Om det bara är lite glapp kan du ju laga din G400 istället för att springa och köpa en ny.

Redan kollat upp det, detta problem är välkänt för G400 musen och man är så illa tvungen att byta ut den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lolrudelola:

Redan kollat upp det, detta problem är välkänt för G400 musen och man är så illa tvungen att byta ut den.

Jag har lagat det här felet på min egen, man behöver öppna upp musen och skjuta in sladden en bit in i den så att den inte kröker på samma ställe längre. Tar väl 30 minuter att göra om man tar det lugnt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy:

Jag har lagat det här felet på min egen, man behöver öppna upp musen och skjuta in sladden en bit in i den så att den inte kröker på samma ställe längre. Tar väl 30 minuter att göra om man tar det lugnt.

Är det inte bättre att kapa av en bit av sladden för att komma förbi avbrottet så att säga? Så lagar man ju annars allting annat som har glapp i kablarna.

Permalänk
Skrivet av Lolrudelola:

Tjenare gott folk!

Som säkert många andra vet så har G400 en tendens att tappa anslutningen mellan sladden och USB-porten på datorn vilket gör det omöjligt att spela ordentligt. Detta började ske efter 3 års aktiv användning.

Är på jakt efter en liknande mus, tänkte direkt på G400S eller G500S.. Har dock hört att G400S är plastig och har rätt dålig kvalité om man jämför med G400S eller MX518. Kikade även på G500S och den ser rätt okej ut, någon som använder/använde denna mus som kan ge lite feedback gällande kvalité, passform och liknande?

Kosta vad det kosta vill.

Köpte zowie ec1 evo (ec1 är större modellen och ec2 är mindre), är man van vid passformen med g400 så är det inte svårt att gilla denna. Är lite större, men mycket skönare:)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Tommy:

Jag har lagat det här felet på min egen, man behöver öppna upp musen och skjuta in sladden en bit in i den så att den inte kröker på samma ställe längre. Tar väl 30 minuter att göra om man tar det lugnt.

Jag som slängde min :(:(:(

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Skrivet av Albinfiskare:

Jag som slängde min :(:(:(

Jag skicka min på RMA

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Har också en G400 och kan tipsa om en liten enkel kabelhållare, finns ex.vis på Kjell, fem st för 40kr art. nr 92283.

Gällande alternativ så har jag tittat lite på Roccat Kone Pure och det blir med största sannolikhet min nästa mus. Lite mindre än G400 men riktigt skön.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lolrudelola:

Tjenare gott folk!

Som säkert många andra vet så har G400 en tendens att tappa anslutningen mellan sladden och USB-porten på datorn vilket gör det omöjligt att spela ordentligt. Detta började ske efter 3 års aktiv användning.

Är på jakt efter en liknande mus, tänkte direkt på G400S eller G500S.. Har dock hört att G400S är plastig och har rätt dålig kvalité om man jämför med G400S eller MX518. Kikade även på G500S och den ser rätt okej ut, någon som använder/använde denna mus som kan ge lite feedback gällande kvalité, passform och liknande?

Kosta vad det kosta vill.

jag kör med g400s och är sjukt nöjd i alla fall;)

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk
DingDongerMcDongface

Jag har haft g400s ett halvår kanske och är mycket nöjd Anser inte att den är plastig på ett sådant vis att den känns billig eller att det stör.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lolrudelola:

Tjenare gott folk!

Som säkert många andra vet så har G400 en tendens att tappa anslutningen mellan sladden och USB-porten på datorn vilket gör det omöjligt att spela ordentligt. Detta började ske efter 3 års aktiv användning.

Är på jakt efter en liknande mus, tänkte direkt på G400S eller G500S.. Har dock hört att G400S är plastig och har rätt dålig kvalité om man jämför med G400S eller MX518. Kikade även på G500S och den ser rätt okej ut, någon som använder/använde denna mus som kan ge lite feedback gällande kvalité, passform och liknande?

Kosta vad det kosta vill.

Logitech G400 med kända felet går att laga.
Köpråd: Razer DeathAdder Chroma.