Webhallen, beställa från postorder?

Permalänk
Medlem

Webhallen, beställa från postorder?

Hejsan!

Jo det är så att jag funderar på och skaffa ett Xbox one, men de enda som finns på Webhallen är "Postorder" och sen finns det i Stockholm.

Då är frågan. Om jag beställer det nu, kommer det att skickas imorgon? Eller gör dom bara det om det endast finns "Hos leverantören"? För jag bor inte i Stockholm, utan i Katrineholm.

Så räknas Postorder som att dom fortfarande har varan i lager?

Permalänk
Medlem

Finns det inne som postorder, så kommer dom skicka det imorgon.

Brukar själv lägga beställningar innan kl12 så skickas det samma dag, har alltid fått paketet nästa dag! är väl runt 55mil från mig o Webhallen i sthlm

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Finns det inne som postorder, så kommer dom skicka det imorgon.

Brukar själv lägga beställningar innan kl12 så skickas det samma dag, har alltid fått paketet nästa dag! är väl runt 55mil från mig o Webhallen i sthlm

Okej. Fan va bra! Men en annan sak. Vet du hur dom skickas paketen, om man har lagt flera ordrar? För farsan ville ha en mobil, som jag beställde i tidigare idag och tänkte lägga en ny order nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diaxuzz:

Okej. Fan va bra! Men en annan sak. Vet du hur dom skickas paketen, om man har lagt flera ordrar? För farsan ville ha en mobil, som jag beställde i tidigare idag och tänkte lägga en ny order nu.

Är det inte i samma order, så lär det komma olika paket. Inte helt säker dock aldrig gjort d

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diaxuzz:

Okej. Fan va bra! Men en annan sak. Vet du hur dom skickas paketen, om man har lagt flera ordrar? För farsan ville ha en mobil, som jag beställde i tidigare idag och tänkte lägga en ny order nu.

Du kan ju försöka maila dem om du vill ha de i samma order, men chansen är stor att de redan är packade.

Visa signatur

Citera så hittar jag ditt svar.

Permalänk
Medlem

Bara en rättelse någon Postorder förekommer inte på nätet. Postorder innebar att man fick hem en katalog med hela utbudet av varor i sin brevlåda. I den fanns det sedan en beställningslista där man kunde fylla i namn, storlek, antal samt artikelnummer på de grejer som man ville beställa. Sen postade man denna beställningslista och skickade till postorderföretaget. Därav begreppet Post-order. På internet så e-handlar/e-köper/ näthandlar/nätköper /internetköper /webbhandlar/webbköper man...

Ja kärt barn har många namn

Därför lite lustigt att webbhallen använder begreppet postorder på sin site!

Vad gäller webbhallen så skickar de de väl alltid ut saker som finns i lager samma dag eller närmaste vardag som man beställer. Bara man beställer innan stopptid!

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Joakim Ågren:

Bara en rättelse någon Postorder förekommer inte på nätet. Postorder innebar att man fick hem en katalog med hela utbudet av varor i sin brevlåda. I den fanns det sedan en beställningslista där man kunde fylla i namn, storlek, antal samt artikelnummer på de grejer som man ville beställa. Sen postade man denna beställningslista och skickade till postorderföretaget. Därav begreppet Post-order. På internet så e-handlar/e-köper/ näthandlar/nätköper /internetköper /webbhandlar/webbköper man...

Ja kärt barn har många namn

Därför lite lustigt att webbhallen använder begreppet postorder på sin site!

Vad gäller webbhallen så skickar de de väl alltid ut saker som finns i lager samma dag eller närmaste vardag som man beställer. Bara man beställer innan stopptid!

Nätorder måste det ju heta då

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

Bara en rättelse någon Postorder förekommer inte på nätet. Postorder innebar att man fick hem en katalog med hela utbudet av varor i sin brevlåda. I den fanns det sedan en beställningslista där man kunde fylla i namn, storlek, antal samt artikelnummer på de grejer som man ville beställa. Sen postade man denna beställningslista och skickade till postorderföretaget. Därav begreppet Post-order. På internet så e-handlar/e-köper/ näthandlar/nätköper /internetköper /webbhandlar/webbköper man...

Ja kärt barn har många namn

Därför lite lustigt att webbhallen använder begreppet postorder på sin site!

Vad gäller webbhallen så skickar de de väl alltid ut saker som finns i lager samma dag eller närmaste vardag som man beställer. Bara man beställer innan stopptid!

Internet är ju Postorder v2.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

Bara en rättelse någon Postorder förekommer inte på nätet. Postorder innebar att man fick hem en katalog med hela utbudet av varor i sin brevlåda. I den fanns det sedan en beställningslista där man kunde fylla i namn, storlek, antal samt artikelnummer på de grejer som man ville beställa. Sen postade man denna beställningslista och skickade till postorderföretaget. Därav begreppet Post-order. På internet så e-handlar/e-köper/ näthandlar/nätköper /internetköper /webbhandlar/webbköper man...

Ja kärt barn har många namn

Därför lite lustigt att webbhallen använder begreppet postorder på sin site!

Vad gäller webbhallen så skickar de de väl alltid ut saker som finns i lager samma dag eller närmaste vardag som man beställer. Bara man beställer innan stopptid!

Annars är väl den vanligaste definitionen av postorder att man beställer något som KOMMER med post, det spelar alltså ingen roll om du ringer, mailar, postar eller använder ett webinterface för att beställa de varor som skall postas till dig. Men sen tror jag inte det finns någon direkt korrekt eller inkorrekt definition eller något institut som utreder det, än.