Nvidia publicerar systemkrav för Far Cry 4

Permalänk
Medlem

Håller med, det säger ju egentligen ingenting, är minimum att komma till huvudmenyn och sen hoppas att spelet inte laggar bajs om du sitter på minimum eller ? upplösning är ju rätt viktigt borde ju inte vara svårt att skriva till... blir så trött på dessa systemkrav..

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Håller med, det säger ju egentligen ingenting, är minimum att komma till huvudmenyn och sen hoppas att spelet inte laggar bajs om du sitter på minimum eller ? upplösning är ju rätt viktigt borde ju inte vara svårt att skriva till... blir så trött på dessa systemkrav..

Precis, lägg därtill den stora skara pc-gamers som inte har speciellt bra koll på hårdvara. Hur ska de veta vad detta innebär om man översätter det till prestanda när man inte har jättekoll på de inviduella komponenterna?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Så.. för er som har hunnit spela, hur ser spelet ut? Månne mitt grafikkort (se sign) klara det på High? Eller högre, beror väl på hur mycket jag orkar pillra i settings.
Känns som att min setup borde klarat spelet på high iallafall, utifrån vad jag läst mig till..

Visa signatur

Cooler Master HAF 912 * MSI P67A-GD65 * Intel i5 2500k 3,3 gHz med Cooler Master Hyper 212 Evo * 8 GB Ram * Sapphire R9 280X Vapor-X 3 GB GDDR5* 3 TB HDDs * XFX 650W 80+ * Asus Xonar DGX *

Edifier S530 2.1
Razer Kraken 7.1 v2
Intellimouse Explorer 3,0 anno 2001