Permalänk

Hur bra är den här datorn?

Hej! Vet inte om den här tråden passar här, men om inte får en mod flytta den. Jag har en bärbar gamingdator. Jag undrar hur bra den egentligen är, och vad man skulle kunna få för att sälja den i stockholmsområdet.

SPECS: (om ngt mer är viktigt kan jag lägga till det.
AMD Radeon HD 7970M
i7 3610QM CPU @ 2,30 GHz
8 gb RAM
18 tum(tror jag)

nästan i nyskick men ändå 2 år gammal. Vid försäljning skulle en dator väska av följande modell ingå: http://targus.com/uk/product_details.asp?sku=cn317
även den i nyskick.

Var ärliga nu! Är den kass? (Jag tkr den är bra men vill veta om jag har rätt)

Nu när ni redan läst allt med ett ovinklat perspektiv kan jag säga att det är en Alienware m17x R3 (kanske betyder att den är 17 tum)

Tack!

även en sånhär: http://www.amazon.co.uk/Genuine-Original-DELL-Alienware-Mouse...

Permalänk
Medlem

Specsen ser bra ut men kan du berätta vad du gav för den och länka en bild då kan jag ge en bedöming på vad den är värd. Mvh

Permalänk
Skrivet av Axel95:

Specsen ser bra ut men kan du berätta vad du gav för den och länka en bild då kan jag ge en bedöming på vad den är värd. Mvh

Köpte den av min kompis för 9,5 tusen. Tror han köpte för typ 18.

Är på mobilen o kan inte länka bild men googla vara på alienware m17x r3.

Permalänk
Medlem

Tror inte det blir problem med att sälja den. Tycker du kan begära mellan 6000 till 7000kr! Mvh

Permalänk

7970M är ganska gammalt nu. Så jag skulle säga runt 4500:- här på marknaden alternativt 15000:- på blocket prutat och klart, med rubriken ''Monster Ultra 1337 Super Fatal1ty Gaming Laptop Som Klarar Alla Spel På MAX Med 500 FPS''

Permalänk
Medlem

7970m presterar faktiskt helt okej. Kolla benchmarks och tänk dig själv vad du skulle betala för den prestandan.
Jag hade nog sagt runt 5000-6000 kr om du har tur och datorn är i övrigt fint skick med kvitto osv.

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Medlem

Den e kass

Permalänk
Medlem

Jag frågade vad min dator var värd, fick 1 svar. "4000 kanske mindre". Våra är ganska snarlika

Visa signatur

Clevo P170EM: i7 3610QM - 8GB RAM - Nvidia GeForce GTX 680M - Plextor M3 Pro 128 GB SSD, 750 GB 7200 RPM - IC Diamond 7